חבל מודיעין ואזור יער בן שמן הוא המקום בו חיו, פעלו ולחמו בגבורה המכבים. אפשר ממש לפסוע בשבילים ובנופים של האזור, להרגיש חלק מסיפורם של גיבורי העבר ולדמיין ולו לרגע את ההיסטוריה מתרחשת.
2 צפייה בגלריה
חנוכה בחבל מודיעין
חנוכה בחבל מודיעין
חנוכה בחבל מודיעין
( צילום: דודי לזר)
עמותת תיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים לפסטיבל חם בחנוכה שמתרחש באזור פועלם של המכבים עם שלל פעילויות מהנות ומגוונות לכל המשפחה.
כך לדוגמה, בכניסה לאתר קברי המכבים תוקם תחנת מידע שתכוון את המבקרים בין שפע פעילויות הפסטיבל וממנה גם יצאו סיורים מודרכים ללא תשלום, אשר ינסו להתחקות אחר תעלומת קברי המכבים.
בסמוך, תוצג ההצגה "אחרוני המכבים" המספרת את סיפורם של שלושה לוחמים יהודים מימי החשמונאים עם המון הומור, אקרובטיקה ונגינה בכלי נגינה עתיקים.
בחניון אנדרטת יהדות לוב שבסמוך ליער בן שמן יתקיים הפנינג ארכיאולוגיה לכל המשפחה הכולל סדנאות והתנסות בחפירה עם צוות מרשות העתיקות לצד הדגמת זהירות באש עם כבאית של קק"ל.
בתל חדיד, צוות החוג לארכאולוגיה של אוניברסיטת תל אביב יערוך סיורים מודרכים אשר ישפכו אור על העתיקות ושרידי המצודה החשמונאית שנמצאה במקום.

2 צפייה בגלריה
חנוכה בחבל מודיעין
חנוכה בחבל מודיעין
חנוכה בחבל מודיעין
( צילום: דודי לזר)

לאורך ימי החג, יתקיימו הדלקות נר מיוחדות:
במושב ברקת ידליקו נר שלישי בנוסח קהילת חבאן שיכיר למבקרים את מנהגי העדה עם ריקודים מסורתיים.
בגבעת כ"ח, ידליקו נר רביעי בבית הכנסת המפואר של קהילת עולי קוצ'ין ונסייר בחדר המורשת.
נר חמישי יודלק במבוא מודיעים עם המוזיקאים הממשיכים את מורשת הקב קרליבך – הרב המזמר. ב-Even`s ארוח. תרבות. תיבול.
החג יסתיים עם ההצגה "באתי כי נדלקתי" של אירית דגמי, מלווה באוכל טוב ויין חם, ובטקס הדלקת נר שמיני.

קראו גם:

מוזמנים להתחבר ליוצרים המגוונים בחבל, בסיורים במחלבת מרקוביץ' ומחלבת "דורון מן הטבע", בסיורים וסדנאות בחממות ההידרופוניות של חוות שורש ועלה ופרשנ'ס.
נחגוג גם עם אמני החבל בסדנת צילום באור עם אלדד מאסטרו, עם סבא מוטי המזמין לסדנא ליצירת בובת עץ אישית, ולסדנאות קרמיקה.
בכפר החשמונאי המשוחזר שבשילת יקיימו סיורים באתר לצד הצגה, בחוות הזיתים אלאדין יתקיימו סיורים בבית הבד בעקבות הפקת שמן הזית ובפארק נאות קדומים ינסו לדמות את החיים בתקופת יהודה המכבי לצד סיורי עששיות והרצאות העוסקות בסימני החג, נדווש באופניים ב"חדר בריחה" בטבע בעקבות המכבים ועוד.
חנוכה בחבל מודיעין, 18-26 בדצמבר, לפרטים נוספים והרשמה לפעילויות: עמותת תיירות חבל מודיעין