מרי בל - כפר האורנים


חנות בגדים לנשים שהוקמה בתקופת הקורונה. המכנסיים הכי יקרים בחנות עולים 100 שקלים
שם: מרי בל.
10 צפייה בגלריה
שלומית שניידשר. מרי בל
שלומית שניידשר. מרי בל
שלומית שניידשר. מרי בל
(צילום: קובי קואנקס)
בעלים: שלומית שניידשר, שיזמה את הרעיון להקמתה בתקופת סגרי הקורונה. "הייתה לי אז תחושה שכולם צריכים את כולם. לא היה אז אגו, אחד נתן לשני כדי להעביר את התקופה הזו בקלות. כולם סידרו ארונות ובגדים החלו לזרום בין אחת לשנייה, והיה חבל לזרוק את כל השפע הזה", היא מסבירה, "ולכן החלטתי לפתוח חנות יד שנייה".
אילו מוצרים יש בחנות? "יש אצלי אלפי פריטים מגוונים ‑ מכנסיים, חולצות, שמלות, נעליים, תכשיטים, תיקים ‑ כל מה שאהוב על ידי נשים".
המוצר הכי מבוקש: "בגדים בדרך כלל ‑ חולצות ושמלות".
מחיר לדוגמה: "המחירים הם בטווחים שונים, אבל ממש לא יקרים, להיפך, זולים. לדוגמה ‑ המכנסיים הכי יקרים שלי עולים 100 שקלים. אין משהו מעבר לזה, זה העניין פה ‑ זמין, זול, במצב מצוין".
יש עלייה בכמות הלקוחות לנוכח המצב הכלכלי? "בהחלט מרגישה שכן. נדמה לי שאנשים בארץ מתחילים לאהוב את הרעיון, ופוקדים את חנויות מוצרי היד שנייה יותר ויותר, טרנד שבחו"ל הפך כבר די מזמן לדבר פופולרי ומבוקש מאוד".
דבר הבעלים: "כשאישה מגיעה אליי לחנות היא נכנסת לקפסולה של זמן. זה מקום שלא מושפע מטרנדים ואופנה מהירה ומתחלפת. זה המקום הכי נעים שבו אישה יכולה להכיר ולהתחבר אל עצמה, לחקור את מבנה הגוף שלה ולנסות ולהעז לבטא את עצמה בסגנונות אחרים. ובכלל, חנויות יד שנייה הן כמו תיבות אוצר. אם אישה רוצה להיות מדויקת ומיוחדת, זה המקום לרכוש בגדים. אישה שתגיע לפה אף פעם לא תישאר עוד מישהי שלובשת משהו, תמיד ישאלו אותה 'מאיפה זה'?".
ניתן להגיע בכל יום בתיאום מראש עם שלומית, בטלפון נייד: 052־8225888.
רחוב הגבעה 50, כפר האורנים

Piece רחובות


החנות Piece שנפתחה לפני שמונה חודשים במרכז רחובות היא לא פחות מהגשמת חלום משותף של ליטל ואמיר אוחנה – היא עורכת דין בעברה הלא רחוק והוא אמן שנותן חיים מחדש לפריטים קיימים.

10 צפייה בגלריה
שירי עם שמלת וינטאג' רומנטית, יחידה בעולם, מושכרת ב-150 שקלים
שירי עם שמלת וינטאג' רומנטית, יחידה בעולם, מושכרת ב-150 שקלים
שירי עם שמלת וינטאג' רומנטית, יחידה בעולם, מושכרת ב-150 שקלים
(צילום: קובי קואנקס)

"אמיר גדל עם אבא שמכור לעתיקות בקטע משוגע ואני גדלתי בבית שכולו אופנה. אמא שלי היא פאשניסטה לא קטנה והיא הכירה לי את עולם היד שנייה לפני כמה שנים. בהתחלה נרתעתי ללבוש משהו שמישהו אחר כבר לבש, אבל ככל שהזמן עבר והתנסיתי יותר, התאהבתי עד מעל לראש. מעבר ליתרונות הסביבתיים שבזה, הבנתי שאני יכולה לקנות את פרטי המעצבים שאני אוהבת בשליש מחיר, תמיד מצאתי פריטים מיוחדים שלא הייתי יכולה למצוא בשום מקום אחר, ובואי נודה בזה, פעם היו עושים בגדים הרבה יותר טוב", מספרת ליטל על פתיחת החנות הייחודית ומוסיפה שתקופת הקורונה העבירה אותם תהליך שבסופו הוביל לפתיחתה.

10 צפייה בגלריה
ליטל אוחנה עם שמלת טורקיז וינטאג' פריזאי, 450 שקל
ליטל אוחנה עם שמלת טורקיז וינטאג' פריזאי, 450 שקל
ליטל אוחנה עם שמלת טורקיז וינטאג' פריזאי, 450 שקל
(צילום: קובי קואנקס)

"הייתי בהריון, והרגשנו שאין לנו יותר זמן לבזבז, ושאנחנו חייבים לאזור את האומץ, ללכת אחרי הלב ומה יותר טוב מזה שיש לנו חלום משותף? אופנה וחפצי וינטאג'. התפטרתי מהעבודה והתחלנו לחפש השראה ברחבי העולם, בעיקר באירופה, שם לקנות יד שנייה זו ברירת המחדל אצל כולם, לא משנה אם אתה עשיר או עני, זה פשוט הכי 'אין'. לא סתם החנות שלנו בסגנון אירופי".

מותגים ואוספים של וינטאג'


החנות כולה הוקמה ועוצבה מפרטי יד שנייה, "עשרות מדפי העץ שהיו בחנות הוסבו לתאי הלבשה, ריצפת העץ נשרפה וגורדה ועמוד חשמל בן 50 שנה חובר לחבל דייגים ישן והוסב למתלה בחלון ראווה. הכל ב־20 אצבעות שלנו, עוד כמה אצבעות של חברים, ובעיקר באהבה ותשוקה גדולה, אפילו מצאתי את עצמי עומדת על פיגום וצובעת בספריי את הוויטרינה".

10 צפייה בגלריה
ליטל עם שמלה פרחונית וינטאג' פריזאי ־  230 שקלים
ליטל עם שמלה פרחונית וינטאג' פריזאי ־  230 שקלים
ליטל עם שמלה פרחונית וינטאג' פריזאי - 230 שקלים
(צילום: קובי קואנקס)

אילו פריטים נוכל למצוא בחנות?
"החנות שלנו מתאימה למי שמחפש פריטים מיוחדים ואיכותיים. יש פרטי יוקרה כמו גוצ'י, לואי ויטון, מקס מארה וברברי, יש פריטי מעצבים ומותגים כמו רינה צין, קום איל פו ו־cos ואוספי וינטאג' איכותיים ואייקוניים. זה יכול להיות גם פריטים של מותג שווה משנות ה־90-60 או פריטים שנתפרו בתפירה ביתית או אצל חייט".
בחנות יש הכל – ספורטיבי, אלגנטי, רוקנרול והיפסטרי, "בדיוק כמוני, אני לא מגבילה את עצמי בסגנונות, אני אוהבת כל מה שיפה באופנה, נקודה. עכשיו אנחנו עובדים על הבנייה של מחלקת הרהיטים וכלי הבית".

10 צפייה בגלריה
מימין, 250 שקלים לווסט ג'ינס וינטאג' של carera, ג'ינס לבן לי - 200 שקלים
מימין, 250 שקלים לווסט ג'ינס וינטאג' של carera, ג'ינס לבן לי - 200 שקלים
מימין, 250 שקלים לווסט ג'ינס וינטאג' של carera, ג'ינס לבן לי - 200 שקלים
(צילום: קובי קואנקס)

מה המוצר הכי מבוקש אצלך?
"תלוי על איזה קהל לקוחות אנחנו מדברות. הקהל הבוגר יותר אוהב פרטי יוקרה והחבר'ה הצעירים מחפשים יותר את הוינטאג' האייקוני כמו ליווייס 501, אדידס ומותגי ספורט מהעשורים המוקדמים וגם את החולצות הצבעוניות מהאייטיז".
מאיפה את מביאה את הפריטים?
"רק הכרנו וכבר את רוצה לדעת את כל הסודות? רוב הפריטים בחנות מיובאים מרחבי ארה"ב ואירופה, בעיקר מאיטליה ופריז. אין סוף למקומות בהם אני אוספת פריטים, זה יכול להיות פרטי יוקרה שאני קונה בכמויות מאנשים פרטיים באירופה, אספנים של פרטי וינטאג', שווקים וכל מקום שבו אני מוצאת דברים שווים. חלק מהדברים בחנות שייך גם ללקוחות שמביאות לי דברים ואני מוכרת בשיתוף פעולה איתן, ככה גם אמיר עם החפצים".
מה הפריטים הכי מיוחדים בחנות?
"בשבילי, אלו הפריטים עם הסיפורים. למשל, יצא לי לקנות פריטים מעיזבון של מעצבת משנות ה־80, ממש פריטים מהארון שלה שכמותם יש רק אחד והכל משי ועבודות יד. אני גם אוהבת את הווינטאג' הספורטיבי כמו אדידס שנות ה־80 או את הפריטים שציירו עליהם במכחול".

10 צפייה בגלריה
185 שקלים חולצה jonny blaze
185 שקלים חולצה jonny blaze
185 שקלים חולצה jonny blaze
(צילום: קובי קואנקס)

כמה זה עולה?
ספרי קצת על המחירים אצלכם.
"טווח המחירים אצלי נע מ־20 שקלים לפרטי יוקרה בכמה אלפים, למשל, תיק של גוצ'י, הכל תלוי בפריט. זה אחד הדברים הכי מורכבים בניהול עסק כמו שלנו, כל פריט מתומחר בנפרד לפי הערך שלו – המעצב, העשור, החומרים וכו'".
איך הקהל הישראלי? אוהב יד שנייה? את מרגישה שהמצב הכלכלי במדינה משפיע על השוק הזה?
"שוק יד השנייה זה הטרנד הכי חזק עכשיו והוא כאן כדי להישאר. יש לי לקוחות מכל הסגנונות וכל הסוגים – כאלו שמחפשים איכות, ייחוד, אמנות וגם כאלו שמחפשים מציאות זולות, אני קוראת להם 'דייגים', בדיוק כמוני, יודעים להיכנס ולמצוא את הפריט הכי שווה במחיר הכי טוב".
La Piece, רחוב ויצמן 4, רחובות

בוטיק גוריון - חולון


חנות הפועלת כ"ארון קהילתי חברתי", והוקמה על ידי הקהילה הרפורמית בעיר. המוצר הכי מבוקש: בגדי תינוקות וילדים
החנות: בוטיק גוריון – חנות יד שנייה חברתית.

10 צפייה בגלריה
מיכל לנגברג-בורקט. בוטיק גוריון בחולון
מיכל לנגברג-בורקט. בוטיק גוריון בחולון
מיכל לנגברג-בורקט. בוטיק גוריון בחולון
(צילום: קובי קואנקס)

הבעלים: "בוטיק גוריון הוא חנות יד שנייה חברתית", מספרת מנהלת החנות בהתנדבות, מיכל לנגברג־בורקט. "הבוטיק הוקם בשנת 2017 ביוזמתה של קהילת 'קודש וחול' ‑ הקהילה הרפורמית בחולון, אותה מובילה הרבה גלית כהן־קדם, בשיתוף מרכז קהילתי בן גוריון. המקום מופעל על ידי למעלה מ־20 מתנדבות.
"אחת המטרות העיקריות הייתה לייצר שינוי תודעתי ביחס לצרכנות של בגדים ואחריות סביבתית. מטרה נוספת הייתה להפעיל 'ארון קהילתי חברתי', ולייצר מיזם של חסד, סוג של גמ"ח.
"המתנדבות המפעילות את המקום ממיינות בגדים שנמסרים לבוטיק ומתאימות אותם למכירה במחיר סמלי, וגם לנתינה ללא עלות, ללא הגבלה של כמות למי שצריך. רצינו ליצור מקום שבו תהיה חוויה של קניית בגדי יד שנייה במקום יפה ונעים, עם שירות ערכי, מכיל וחברתי, והקפדה על כבוד האדם, לא משנה אם הוא מגיע לרכוש בגדים בגלל ערכים או אהבה ליד שנייה ואופנה במחיר שווה, או בגלל צורך בבגדים ללא עלות בגלל קושי כלכלי".
אילו מוצרים יש בחנות? "בגדי נשים וגברים ‑ חולצות, מכנסיים, ג'ינסים, מעילים, ז'קטים, סוודרים, שמלות במגוון צבעים וסגנונות ובאיכות טובה. כמו כן יש בגדי ילדות, ילדים ותינוקות, ומעט תיקים ואקססוריז".
המוצר הכי מבוקש: "בגדי ילדים ותינוקות מבוקשים מאוד, במיוחד בחילופי עונות. תמיד יש ביקוש לפריטי בייסיק יומיומיים איכותיים לילדים ומבוגרים. בפורים היה ביקוש גדול לתחפושות".
מחיר לדוגמה: עלות כל בגדי הנשים והגברים ‑ עשרה שקלים לפריט. כל בגדי הילדים ‑ חמישה שקלים לפריט.
האם יש עלייה בכמות הלקוחות לנוכח המצב הכלכלי? "החל משנת 2020, עם תחילת משבר הקורונה, הרגשנו עלייה משמעותית בכמות הלקוחות. במהלך התקופה הבוטיק פעל כמרכז להצטיידות וחלוקה לכל מי שנזקק.
"באותה תקופה גם קלטנו יותר מתנדבות ומתנדבים, שמצאו כאן אפשרות לעשייה התנדבותית משמעותית בתקופה לא פשוטה מהרבה בחינות. זה איפשר לפתוח את החנות יותר.
"נראה שהעלייה בכמות הלקוחות בשנים האחרונות נובעת גם מהמצב הכלכלי, אבל במקביל גם מעלייה במודעות לבעיה הסביבתית והצורך לעבור לצרכנות מעגלית ומקיימת יותר, וגם בגלל שקניית בגדי יד שנייה הופכת לטרנדית יותר, לעומת התקופה שבה פתחנו את הבוטיק".
"בנוסף לאפשרות לקנות בגדים טובים במחיר סמלי במקום נעים, מסודר ומכבד, הבוטיק מקבל פניות אישיות לחבילות בגדים בהתאמה אישית וללא עלות למי שצריך. ניתן לעשות זאת בתיאום מראש ולהשאיר הודעת ווטסאפ בטלפון 054-4507252".
דבר הבעלים: "החנות מסודרת לפי צבעים ולא לפי מגדר או מידות. כיף להגיע לפשפש. אפשר למסור לחנות בגדים באיכות טובה, בהתאם לעונה בלבד, וכעת התחלנו לקבל בגדי אביב־קיץ.
"הבוטיק פתוח כמה פעמים בשבוע, ושעות הפתיחה משתנות לפי זמינות המתנדבות. ניתן להתעדכן בדף הפייסבוק שלנו 'בוטיק גוריון – חנות יד שניה חברתית וסביבתית בחולון'".
רחוב קרסל 6, חולון (מתחם המרכז הקהילתי בן גוריון).

נוסטליה - ראשון לציון


בעז זלוף, אמן עץ שמחפש אוצרות, מנהל את החנות שבה תמצאו ריהוט מחודש, שחלקו הגיע מפינוי דירות
שם החנות: "נוסטלגיה".

10 צפייה בגלריה
בועז זעלוף בנוסטלגיה, ראשון לציון
בועז זעלוף בנוסטלגיה, ראשון לציון
בועז זלוף בנוסטלגיה, ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

בעלים: "המקום הוקם לפני עשור על ידי איתמר הינדי", מספר הבעלים הנוכחי, בעז זלוף (41). "לימים הצטרפתי אליו כשותף, ויחד עברנו למתחם ברחוב יצחק בן צבי במטרה להגדיל את השטח. בארבע השנים האחרונות המקום בבעלותי.
"למדתי נגרות מסורתית בכל מיני מקומות ועם כל מיני אמנים, עבדתי בפרסום בהכנת עמדות מיוחדות, והיום העסק הוא שילוב עבורי בין עבודת העץ, חיפוש אחרי אוצרות וכמובן פרנסה".
אילו מוצרים יש בחנות? "הפריטים כאן הם ריהוט מיובא או מפינוי דירה. יש כאן פריטי נוי, קונסולות, כיסאות, שולחנות אוכל, שעונים, מחרטות, מכונות תפירה, תמונות, וכל דבר עם אופי משלו".
המוצר הכי מבוקש: "מזנונים לטלוויזיה וקונסולות כניסה. בתחום החידוש יש בעיקר פניות לגבי כיסאות ופריטי ריהוט שעוברים במשפחה".
פריטים לדוגמה: "המחיר תלוי בשנתון והמצב של הרהיט. כיסא יכול לעלות בין 300 ל־1,000 שקלים, שולחנות אוכל ב־3,000 שקלים ופריטי נוי החל מ־50 שקלים".
האם יש עלייה בכמות הלקוחות לנוכח המצב הכלכלי? "זה פחות בא לידי ביטוי כאן. גם כי אלה פריטים שעברו שחזור, וגם כי יש הרבה אנשים שיורשים פריטים, אבל יש להם ערך סנטימנטלי, אז הם לא מוותרים עליהם בכל מחיר. לכן אנחנו מקפידים לנהוג בהגינות במקביל לשמירה על רמת עבודה גבוהה".

10 צפייה בגלריה
נוסטלגיה, ראשון לציון
נוסטלגיה, ראשון לציון
נוסטלגיה, ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

דבר הבעלים: "המקום הוא מחסן, כיתת לימוד, מצבעה, נגרייה ומרפדייה, והמטרה היא לחדש רהיטים. אנחנו מעסיקים כאן פנסיונרים ואנשים על גבול הפנסיה. יש לנו נגר בן 82 וצבע בן 66. אלה אנשים שלא היו מוצאים עבודה במקום אחר כי זה מקצוע שהולך ונעלם, וחשוב לנו לקבל את כולם בכבוד".
רחוב יצחק בן צבי 8, ראשון לציון

חנות שיתופית ראשונה בראשון לציון


חברת רנואר הקימה, המתנדבים המקומיים מתפעלים, ותושבי העיר יכולים לבוא לבחור לעצמם בגדים תמורת "כוכבים"
עיריית ראשון לציון השיקה השבוע את החנות השיתופית הראשונה בעיר, המיועדת למשפחות שמטופלות במינהל לשילוב חברתי.

10 צפייה בגלריה
החנות הקהילתית ברמת אליהו, ראשון לציון
החנות הקהילתית ברמת אליהו, ראשון לציון
החנות הקהילתית ברמת אליהו, ראשון לציון
(צילום פרטי)

החנות ממוקמת בשכונת רמת אליהו, ואת שמה - RiShop, בחרו התושבות והתושבים בעיר, לאחר שבעירייה פנו אל הציבור וביקשו סיוע בבחירת שם לחנות.
איך החנות תעבוד? כל פריט יהיה שווה ערך לחמישה "כוכבים", כשכל משפחה תקבל שובר על סך מאות שקלים (כוכבים) לרכישה בחנות, לפי מספר הנפשות.
בחנות אפשר למצוא בגדים לנשים, לגברים ולילדים - כולם חדשים לגמרי.

קראו גם:

חברת "רנואר" היא זו שתרמה את מרבית הביגוד, עיצבה את החנות וסיפקה אבזור מלא - תאי הלבשה, מראות, וילונות, מדפים, קופה ועוד.
החנות נוקתה, סודרה והוקמה באמצעות מתנדבי העיר, שגם יפעילו אותה בשוטף.