חבר מועצת העיר מודיעין והמשנה לראש העירייה, עמיעד טאוב, היה שותף בהגדלת סעיף תקציבי בוועדת הבריאות של הכנסת, העוסק במניעת רשלנות רפואית במערכת הבריאות. לתקציב שעמד עד כה על 700 אלף שקלים לשנה יתווספו חצי מיליון שקלים נוספים.
2 צפייה בגלריה
על פי הליכי בירור נמצא כי הרופא חרג מהכללים
על פי הליכי בירור נמצא כי הרופא חרג מהכללים
למנוע את הרשלנות הרפואית הבאה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טאוב פנה לפני מספר שבועות ליו"ר הקואליציה, ומי שמכהנת כיו"ר ועדת הבריאות, חברת הכנסת עידית סילמן (הבית היהודי) וביקש ממנה סיוע בנושא.
קראו גם:
חבר המועצה יזם את המהלך מאחר ומזה מספר שנים הוא מכהן בהתנדבות כיו"ר עמותת 'אופק – חזרה לחיים', המטפלת במניעת רשלנות רפואית ושיפור מערכת הבריאות.
במהלך השנים האחרונות מפתח טאוב, ביחד עם אנשי מקצוע מתחום הבריאות והרפואה, תוכנת לומדה דיגיטלית המאפשרת הכשרה של רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואי – שמטרתה לצמצם מקרים של רשלנות רפואית. את הפיתוח האחרון בלומדה העביר טאוב לחברת הכנסת סילמן, ולאחרונה היא העלתה את הסוגייה לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, שם הוחלט כאמור להוסיף תקציב של 500 אלף שקלים לקידום הנושא.
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה עמיעד טאוב וחברת הכנסת עידית סילמן
חבר המועצה עמיעד טאוב וחברת הכנסת עידית סילמן
חבר המועצה עמיעד טאוב וחברת הכנסת עידית סילמן
(צילום: פרטי)
"אלפי חולים ומטופלים בבתי החולים נפטרים מדי שנה כתוצאה מרשלנות וטעויות רפואיות, ואנחנו מחויבים לעסוק יותר במניעה ופחות ב'כיבוי שריפות' בשטח", אומר טאוב. "כיו"ר בהתנדבות של עמותת 'אופק' אנו מפעילים יחד עם המערך לבטיחות במשרד הבריאות את פרויקט 'שותפים לחיים', המעניק הכשרה לצוותים הרפואיים בבתי חולים ברחבי הארץ, להגברת הבטיחות ולגילוי נאות לחולים. אני מודה לחברת הכנסת עידית סילמן על הכפלת התקציב למטרה חשובה זו. זה צעד ראשון מיני רבים בלקיחת אחריות על אלפי אנשים הנפגעים מרשלנות וטעויות רפואיות מדי שנה".
כל העדכונים - חדשות מודיעין