מאחדים כוחות: המחלוקת בין עיריות ירושלים ומודיעין למשרד התחבורה ורכבת ישראל על מועד הפעלת הקו למודיעין תגיע בקרוב לבג"ץ. אחרי פעם נוספת שהודיעו ברכבת ישראל על עיכוב בהפעלת הקו בין ירושלים למודיעין, החליטו ראשי שתי העיריות לפנות לערכאות משפטיות. בימים הקרובים תוגש העתירה המשותפת בנושא לבג"ץ.
2 צפייה בגלריה
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב
(צילום: רועי אלמן)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר בשיחה עם "mynet": "היועצים המשפטים בודקים את האופציות המשפטיות האפשריות שעומדות מולנו על מנת למנוע את העיכוב. לא נהסס להגיש עתירה לבית המשפט בנושא".
יש לציין כי זו הפעם השנייה שמודיעים ברכבת ישראל על דחייה בתאריך סיום עבודות החישמול כאשר בפועל פשוט אין רכבת לירושלים וממנה בימי שישי כלל. זה הופך את ירושלים לפחות נגישה, מעמיס רבות על תשתיות התחבורה האחרות שגם ככה עמוסות ומצמצם את התיירות הנכנסת לעיר בימי שישי.
בנוסף לכך, גם הקו בין ירושלים למודיעין יתעכב. חשוב להבין, אחוז גדול מתושבי מודיעין עובדים בירושלים וכל עוד הקו לא עובד הם מגיעים לעיר, כל בוקר, ברכבים פרטיים שמתווספים גם הם לפקקים.
2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: רפי קוץ)
ליאון הוסיף כי: "בשנים האחרונות אנו בונים רשת תחבורה ציבורית שתהיה מהמתקדמת בישראל, כאן בירושלים, במטרה להפחית את העומסים בכבישים. המטרה שלנו היא גם לחבר את ירושלים לכל הערים הסמוכות באמצעות רכבות, אבל זמני העבודות חייבים להתקצר משמעותית. כאשר רובע הכניסה לעיר יהיה מוכן יחד עם קריית הממשלה החדשה, ירושלים עתידה להגדיל משמעותית את כמות העובדים שנכנסים אליה כל בוקר. אנחנו חייבים לדאוג לתשתיות הסעת המונים ראויות מראש ולא בדיעבד".