לוחמת הדור הבא: שחר שופמן (13, 29 ק"ג), תושבת מודיעין וחברה במועדון "שרעבי אומנויות לחימה" רמלה, חזרה מאליפות אירופה לקדטים שהתקיימה בסוף השבוע במלטה, עם מדליית ארד יוקרתית.
1 צפייה בגלריה
שופמן עם המדליה במלטה. בעקבות סמברג
שופמן עם המדליה במלטה. בעקבות סמברג
שופמן עם המדליה במלטה. בעקבות סמברג
(צילום: רומן רוסינוב)
שחר ניצחה בשמינית הגמר יריבה מספרד בשתי מערכות, ברבע הגמר ניצחה יריבה מאוקראינה 1:2 במערכות ועלתה לחצי הגמר. בחצי הגמר הפסידה ליריבה מטורקיה בשתי מערכות וזכתה במדליית הארד.
"מדובר בילדה שבאה בכלל מחוג לאקרובטיקה", אומר השבוע המאמן יחיעם שרעבי, שמאמן את שופמן בצוותא עם המאמנים רומן רוסינוב וגילי חיימוביץ'. "בעקבות ההישג של אבישג באולימפאדה היא החליטה לעזוב ולעבור לטאקוונדו. היא הגיעה לפה עם אחותה. אפשר לומר ששחר התקדמה יחסית מהר, והראתה יכולות גבוהות".
שופמן התמודדה במשקל עד 29 ק"ג, מול יריבות בגיל 11 עד 14. מה זה אומר לגבי המשך הדרך? "קודם כל זכייה באליפות קדטים זאת אבן דרך חשובה בהתהוות של ספורטאי", מבהיר שרעבי. "בזמנו גם דנה (אזרן, סגנית אלופת העולם) הייתה סגנית אלופה בגיל קדטים. אבישג למשל התחילה לזכות במדליות רק בגיל נוער. כל אחת עם הקצב שלה".
איך נראה סדר יום של קדטית?
"היא עושה את הדרך בכל יום ממודיעין לרמלה, אימון של שעתיים, וכמובן שגם המשפחה שלה מתמסרת לזה לגמרי. למרות שהיא יחסית קטנה, יש לה יכולות פיזיות מרשימות ובעיקר חוזקות טקטיות".
נציגה נוספת ומוכרת יותר של מועדון אמנויות לחימה שרעבי שחזרה ממלטה עם מדליה היא סגנית אלופת אירופה לקדטיות, ליפז חג׳אמה, מגדרה.
ליפז עלתה לגמר האליפות וקטפה מדליית כסף לאחר ניצחון במוקדמות על יריבה ממלטה, וניצחונות ברבע ובחצי הגמר על יריבות מקרואטיה ומצ׳כיה בהתאמה. בגמר פגשה ליפז את האלופה הסרבית והפסידה 2:1 במערכות.

מקום שלישי גם בהתעמלות אמנותית

התעמלות אמנותית: אמה פיליפ, בת 10 ממודיעין, זכתה במדליית ארד בתחרות התעמלות אמנותית בינלאומית שהתקיימה בטביליסי, בירת גיאורגיה, לאחר שגברה על עשרות מתמודדות מרחבי העולם. אמה משתייכת לנבחרת ההתעמלות האמנותית של "סנונית", בית ספר מקצועי לענפי ההתעמלות בהנהלת רותי ואופיר זוהר; בית הספר "סנונית" שלח לתחרות 9 מתמודדות. מוטי פיליפ, אביה של אמה, מספר כי "נבחרת המתעמלות המקומית בכלל, ואמה בפרט, הביאו גאווה גדולה לעיר מודיעין. המתעמלות הצעירות משקיעות שעות רבות, ולשמחתנו – גם קוטפות את הפירות ומגיעות לתוצאות מרשימות. אין ספק שיש עתיד ורוד לספורט העירוני במודיעין".