הסיבוב הראשון בליגה א' דרום, שננעל בסוף השבוע שעבר, לא היה טוב לנציגות האיזור במחוז. בהפועל מרמורק (מקום 7) דווקא נהנו מהצלחה יחסית על הדשא, אולם שיבושים כלכליים־ניהוליים הביאו לזעזועים מקצועיים, ולהרבה סימני שאלה לגבי העתיד; במכבי שעריים התרסקו אל עבר הקו האדום והחלו לפני כחודש בבנייה מחודשת של הסגל; ובעירוני מודיעין לא ציפו ללקק דבש, אבל החזרה לליגה ב' נראית קרובה מתמיד. המשותף לשלושתן - בפתיחת הסיבוב השני היום (שישי) לא יעמדו על הקווים המאמנים שפתחו את העונה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מרמורק. עזיבה המונית
שחקני מרמורק. עזיבה המונית
שחקני מרמורק. עזיבה המונית
(צילום: עוז מועלם )

התאמות למציאות

בהפועל מרמורק, כאמור, נהנו במסגרת 15 המחזורים הראשונים מיכולת מקצועית טובה וסוגרים את הסיבוב עם 6 ניצחונות, 5 הפסדים ו־4 תוצאות תיקו (23 נקודות). אז מה השתבש? "התוכניות הכלכליות", אומר תמיר חופי, שיחד עם ירון גפני לקח את ניהול מרמורק מקבוצת הניהול של אחיו, ליאור חופי. "הבנו שצריך לקחת כמה החלטות קשות כדי לעמוד בהתחייבויות שלנו, ובימים אלה אנחנו עושים התאמות מתבקשות למציאות".
ובמילים אחרות: הכסף אזל, שחקנים השביתו אימונים, והמאמן דוד מרטן הבין שהעגלה האדומה לא תתקדם אל עבר כרטיס העלייה, וביקש ללכת. עכשיו, המאמן החדש ויקטור גניש (שכבר עמד על הקווים בהפסד 5:0 להפועל הרצליה בסוף השבוע שעבר) יצטרך לייצב את העגלה. במסגרת צמצום השאיפות המקצועיות של המועדון, הפרוספקטים הגדולים של מרמורק - ענר שכטר, נדב מוניס, ים כהן, משה בילס ודני רוזנבליט - שוחררו לבקשתם, וסגל הקבוצה קוזז מ־28 שחקנים ל־22. "חלק מהשחקנים שעזבו הגיעו לקבוצה מלכתחילה בשביל מרטן, והם ביקשו לעזוב ברגע שהוא החליט לעזוב", מסביר חופי. "אבל צריך להבין, זה לא רק עניין כלכלי, הקבוצה גם צריכה דם חדשה, ונזרים לה דם חדש, גם בעזרת שחקנים איכותיים, אבל כאלה שנוכל לעמוד בהתחייבויות מולם".
מה הם אותם שינויים שצפויים למרמורק? נדע עד סגירת חלון ההעברות ב־3 בפברואר. המבחן השני של גניש והשחקנים יהיה היום (שישי), במשחק הפותח של הסיבוב השני בליגה, נגד שמשון כפר קאסם (מקום 16, 10 נק').

מבצע אנטבי

ערב הסיבוב השני קשה להצביע על נתון שיכול לעודד את אוהדי מכבי שעריים. לא המיקום (13), לא קצב צבירת הנקודות (11), לא מספר הניצחונות העונה (2), לא ההתקפה (14 שערי זכות - פחות משער למשחק), ואפילו לא ההגנה (23 שערי חובה) שלא מתבלטת משמעותית לטובה לעומת יריבות אחרות בתחתית.

3 צפייה בגלריה
רוזנבוים. מחכים שישוב
רוזנבוים. מחכים שישוב
רוזנבוים. מחכים שישוב
(צילום: עוז מועלם )

המאמן אורן קריספין, שזכה לקרדיט נרחב מהבעלים מני סויסה, התפטר לאחר ההפסד 2:1 לשמשון תל אביב במחזור ה־11, ועכשיו יגאל אנטבי ינסה להרים את הכחולים אל עבר חוף מבטחים, תוך שינויים מתבקשים בסגל השחקנים. "אנחנו במגמת שיפור", אומר סויסה, ערב המשחק היום נגד הפועל בקעת הירדן (מקום 6, 23 נק') ואחרי התבוסה הדי צפויה בסוף השבוע שעבר למכבי הרצליה (5:1). "לצערנו דברים שרצינו ותכננו לא התחברו לנו. הכל הלך לנו הפוך אבל זה חלק מהכדורגל. נבוא לסיבוב השני חזקים יותר, מאוחדים יותר, ובתקווה להשיג את הנקודות שייתנו לנו עוד עונה בליגה א'. ומה עם חיזוק לסגל? תראה, מלכתחילה רצינו לבנות קבוצה צעירה, כזאת שתאתגר את הליגה, אבל בכל מקרה, לא נשתגע עם ההוצאות, המוטו של מכבי שעריים ימשיך להיות 'לא להיות חייבים לאף אחד שקל', גם אם זה אומר שנשלם מחיר יקר. לא נרד עם חוב של מיליון שקלים ולא נעלה ליגה עם חוב כזה. הכל ייעשה במסגרת התקציב והאפשרויות הקיימות. עכשיו זה גם הזמן שנכנסים התקציבים. בחודש האחרון התחזקנו בחמישה שחקנים, ויש לנו עוד שני פצועים שאנחנו מחכים לחזרתם כמו עמית רוזנבוים, ואני גם סומך על יגאל, הוא לא פראייר. בנוסף, גם הקהל יעשה את ההבדל, ואני בטוח שעם התמיכה שלהם ועם האצטדיון החדש שבקרוב ייחנך ברחובות, נהיה בתוך שנתיים במקום אחר לגמרי".

טלטלה חלקית

בדומה למכבי שעריים, קיבל המאמן שי מאור קרדיט נרחב להצליח בעירוני מודיעין. אבל ביום הראשון של השנה החדשה, ולאחר הפסד 3:0 בקרב תחתית נגד עירוני דימונה, החליטו במודיעין על זעזוע ייחודי - המאמן חיים לוי חתם במועדון, ורשם בסוף השבוע שעבר הופעה ראשונה על הקווים בתיקו 3:3 רב התהפוכות נגד מ.ס.ע כסייפה. מאור? הוא יישאר במערכת כמנהל מקצועי של הקבוצה.

3 צפייה בגלריה
מאור. נשאר במערכת
מאור. נשאר במערכת
מאור. נשאר במערכת
(צילום: צפריר אביוב)

"אני שמח להגיע לעירוני מודיעין", אמר לוי. "היו לי מספר הצעות בליגה א' ובחרתי במודיעין, מועדון מסודר עם אנשים טובים שהרבה שחקנים רוצים להגיע אליו. מה שנותר זה לעבוד קשה ולעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו".
נכון למחזור ה־15 מדורגת מודיעין מתחת לקו האדום (מקום 15) עם 10 נקודות בלבד, וכשבמאזנה ניצחון אחד בלבד. סטטיסטית, מדובר במגמה עם כיוון ברור - סיבוב פארסה לליגה ב'.
בקבוצה ממשיכים להאמין שעם חיזוק נכון השינוי עוד יבוא. הסנונית הראשונה: ביום שלישי השבוע חתם בקבוצה הקשר רון רול (34), שהחל את העונה בטייבה ונטל בעונה שעברה חלק במסע העלייה של עירוני טבריה לליגה הלאומית.