ארז בנודיס הוא שועל ותיק בליגות הנמוכות בכדורגל. אימן בשלל קבוצות, מכיר את כל הטריקים והשטיקים. הדריך אימפריה במיל' כמו הפועל כפר סבא והגיע עד למועדונים הרבה פחות נוצצים כמו בית"ר נורדיה והפועל הרצליה.
1 צפייה בגלריה
בנודיס. "אנשים חושבים שליגה א' היא משחק ילדים"
בנודיס. "אנשים חושבים שליגה א' היא משחק ילדים"
בנודיס. "אנשים חושבים שליגה א' היא משחק ילדים"
(צילום: עוז מועלם)
כעת, עד כמה שזה יישמע מצחיק, הוא מגיע למועדון הכי קרוב אליו. תרתי משמע. עירוני מודיעין כמובן. בתור תושב ותיק בעיר העתיד, בנודיס יוכל להגיע אפילו ברגל לליגד סנטר ולפגוש שם את חניכיו החדשים. האמת, הדרך שלו למודיעין הופעלה מלחץ של מי שמכיר היטב את עירוני מודיעין, אלי סבח.
"סגן ראש העיר מכיר אותי ואת המשפחה שלי עוד מהימים שלי בלוד", מסביר בנודיס. "יצא לנו בשנה האחרונה לדבר הרבה. הוא עשה כל ביכולתו שאגיע לעירוני מודיעין. זה באמת הסיפור האמיתי. משם דברים התגלגלו. הוא והאנשים במועדון ביקשו ממני שאעשה הכל כדי לנסות להצעיד את עירוני מודיעין קדימה".

מאמין בצעירים


וזה נכון. בטח לעומת העונה האחרונה, שהסתיימה בהישארות ממש על הקשקש בליגה א'. "הרעיון של סבח וקברניטי המועדון היא שנעשה משהו אחר, שבפסח נישן יותר בשקט", מודה בנודיס.
הדרכת בשנים האחרונות קבוצות צמרת בליגה הלאומית וליגה א', קצת מוזר שנחתת דווקא במודיעין.
"באתי לפה בלב שלם ובאהבה גדולה. מטרות ראשוניות? מהניסיון שיש, לי לא יכול להצביע על שום מטרה כעת. אני עוד לא יודע מה הסגל הסופי, אנחנו רק בהכנות ראשונות. מה זה ייתן שאצהיר דבר כזה או אחר. כרגע לא ניתן להגדיר משהו מבחינת מטרות. רוצים לעשות משהו טוב".
ועדיין, אני משער שרוצים פה שתהיו לפחות בצמרת.
"תראה, אני מאמין שאני מסוגל לעשות דברים יפים בקבוצה. זה יקרה ביום אחד? לא בטוח. הכל עניין של תהליך".
מספרים שיש דור צעיר מוכשר במודיעין, אני בטוח שתרצה לשלב אותו גם בקבוצה הבוגרת.
"אם תסתכל על השנתיים האחרונות שלי בהפועל הרצליה, תבין שאני נורא מאמין בצעירים. הכדורגל שייך לצעירים, וזה מבורך מה שקרה פה בעיר".
"אני מאמין שאני מסוגל לעשות דברים יפים בקבוצה. זה יקרה ביום אחד? לא בטוח. הכל עניין של תהליך"
לא רק במודיעין, ההצלחה של נבחרת ישראל במונדיאליטו גרמה לכל הקבוצות בארץ להסתכל על צעירים אחרת.
"על דבר אחד כל אותם מאמנים יצטרכו לחשוב ביחד: כשאותם שחקנים מנבחרת הנוער יחזרו לקבוצות שלהם - חייבים לתת להם לשחק כשנראה את העתיד שלהם גם בנבחרת הבוגרת. גם במודיעין, אני מאמין, תהיה קבוצה צעירה ורעבה".

"ליגה מאוד קשה"


בנודיס, כאמור, שועל ותיק בליגה הלאומית וליגה א'. אחד שהסתובב בכל המגרשים, מכיר את כל הקבוצות ויש לו הרבה ניסיון, אותה צריכה מודיעין - חברה די צעירה בליגה השלישית בכדורגל הישראלי.
"אנשים חושבים שליגה א' היא משחק ילדים, וזו בדיוק הטעות", מבהיר בנודיס.
זו ליגה מאוד איכותית לעומת שנים עברו.
"בשנים האחרונות שחקנים בכירים, שכיכבו בליגת העל כמו יובל אבידור וערן לוי, מגיעים לליגה הזו ומן הסתם השם שלהם עושה את שלו וקבוצות מוציאות הרבה כסף. מי שלא מכיר, לא יודע איך לאכול אותה. ליגה מאוד קשה. זה נשמע קלישאתי, אבל אני רוצה לראות אנשים שישחקו בבקעת הירדן או דימונה וינצחו שם בקלות. צריך לדעת איך לשחק בה ואיך להתנהל איתה".
אתה מודע לזה שמאמנים, במידה וחס חלילה תהיה חוסר הצלחה, מחכים לך וליתר המאמנים בפינה.
"מעמד המאמן והבעייתיות שבו היא לא דבר חדש. הבעיה במאמנים עצמם, שכל אחד מנסה שיהיה לו פרנסה. כל אחד לא אכפת לו להגיד: 'אני הייתי עושה את זה טוב יותר'. יש מלא 'פרופסורים' שמסתובבים במגרשים. אם אתה מישהו שמכבד את עצמך ויודע שאתה שווה משהו - תראה זאת. אותי לימדו תכבד את עצמך - ככה יכבדו אותך".
"אם תסתכל על השנתיים האחרונות שלי בהפועל הרצליה, תבין שאני נורא מאמין בצעירים. הכדורגל שייך לצעירים, וזה מבורך"
איך מחלקת הנוער של המועדון, מספרים שהיא גדלה מאוד בשנים האחרונות.
"מבחינת המחלקה, התחילו לעשות משהו טוב שם. המחלקה מאוד גדולה. הייתי אתמול באירוע של הבי"ס לכדורגל, 600 ילד באו להיבחן. יש הרבה מאוד פוטנציאל והשנה מינו את שי מאור לתפקיד המנהל המקצועי. הוא ייתן את הידע שלו. המחלקה שלו יכולה לעשות קפיצת מדרגה גדולה".
השאלה הגדולה, בכל פעם שמשהו חדש קורה בעירוני מודיעין, היא האם באחד הימים נראה עיר גדולה כמוה באחת משתי הליגות הבכירות.
"מודיעין היום מונה 100 אלף איש. זו באמת עיר גדולה ואמורה עוד להתפתח. ברור שעל פניו ראוי שעיר כמו מודיעין תגיע גבוה יותר. אני רואה שעובדים. יש תכנון למגרש גדול, לשיפור. רוצים לעשות פה משהו מעניין. כמו בכל דבר, הכל צריך להיות בתהליך. אתה לא יכול להיוולד בגיל שלוש או לקפוץ לקומה 1 מקומה 6. במספר שנים, עם תכנון קדימה ותוכנית מסודרת, אפשר לעשות משהו מעניין".