ביום ראשון הקרוב, בשעה טובה ומוצלחת, גם הליגה הארצית בכדורסל חוזרת מפגרת הקורונה הארוכה (והכפויה). מספר שיא של קבוצות מהאיזור ישחקו בעונה הקרובה בליגה השלישית, והיא תכלול לא פחות מחמש נציגות מקומיות, מתוך 13 קבוצות בסך הכל.
6 צפייה בגלריה
כדורסלני הפועל לוד והמאמן רועי קרש, השבוע
כדורסלני הפועל לוד והמאמן רועי קרש, השבוע
כדורסלני הפועל לוד והמאמן רועי קרש, השבוע
(צילום: אבי מועלם)
ואלו שמות: נווה דוד רמלה, עוצמה מודיעין, הפועל לוד, מכבי שוהם ומכבי מודיעין־מכבים־רעות.
אז נכון, חלק מהקבוצות רחוקות מלהיות מוכנות במאה אחוז לפתיחת העונה והקורונה שוב מאיימת לשבש את המשחקים. אבל על אף ההקדמה המטרידה, הליגה יוצאת לדרך, ועם תקווה גדולה שאפשר יהיה להגיע עד הבאזר האחרון של העונה, כלומר ללא הסחות קורונה.
בעונה הקודמת, כזכור, קבעה המגיפה גורלות בליגה השלישית. היא הופסקה ולא שבה לפעילות. המדורגת ראשונה עלתה לליגה הלאומית, האחרונות זכו מההפקר כאשר הירידות הוקפאו. העונה הוחלט שגם אם תהיה הפסקה של הליגה, האחרונות יירדו ויהיו לא פחות משלוש כאלה. בקיצור, הולך להיות מסקרן וצפוף.
בתוכנית המקורית הליגה הארצית היתה אמורה להתחיל ב־18 באוקטובר, כאשר שבוע קודם לכן תוכנן להתקיים הסיבוב המוקדם במפעל גביע האיגוד, אבל ההתפרצות המחודשת של הנגיף טרפה את כל הקלפים והביאה לדחיית המשחקים. כעת, כאמור, הם סוף־סוף נפתחים, אז רגע לפני הג'אמפ בול הראשון, זה הזמן לערוך היכרות ראשונה עם הלוק החדש של קבוצות הכדורסל באיזור שלנו לקראת עונת 2020/21.

הפועל לוד - העיקר הבריאות

תמונת מצב: אין ספק שהסיפור הגדול בלוד לפני פתיחת עונת 2020/21 היה ההידבקות של כמעט מחצית משחקני הקבוצה בנגיף הקורונה במהלך חודש ספטמבר, רגע לפני שהוטל בארץ הסגר השני. מאז, לשמחת הלודאים, כל הנדבקים החלימו וחזרו לכשירות מלאה, אבל בקבוצה גם ספגו מכה בלתי צפויה בעקבות מה שאירע, לאחר שהסנטר הוותיק ארז מרקוביץ' בן ה־42, שהיה אמור להמשיך לשחק במועדון גם העונה, הודיע שהחליט לסיים את פעילותו ולפרוש ככל הנראה מכדורסל.
מעבר לכך, בלוד הפתיעו והעניקו את מושכות האימון לרועי קרש, שעובד במחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ במשך שנים ארוכות ומקבל עכשיו גם צ'אנס ראשון לאמן קבוצת בוגרים.
ישחקו לפנינו: סטנלי ברנדי ("שן זהב") האגדי אמנם הודיע על פרישה ממשחק בגיל 53 (!) לפני כשבועיים, אבל גם בלעדיו ובלעדי מרקוביץ', הפאזל של קרש כולל שני שחקנים עתירי ניסיון: הפורוורד גור פורת בן ה־41 שהוא בעל עבר עשיר בליגות הבכירות ואת העונה שעברה חילק בין הפועל כפר קאסם למכבי רחובות; והגארד אופיר פרחי, "רק" בן 34, שמגיע ללוד אחרי עונה באליצור נחל שורק.
בסגל של קרש אפשר יהיה למצוא גם את אלכס צ'רנוביץ (27), אלון דרוקר (20), בר ראובן (28) ושם טוב הולינגר (26) שהגיע לאחר עזיבת מרקוביץ'.
דבר המאמן, רועי קרש: "אי־אפשר להגיד שההכנה היתה אידיאלית, כי אנחנו מתאמנים בסך הכל שלושה שבועות וכבר מתחילים את הליגה. זה משהו הזוי ולא נורמלי. אנחנו מדברים על שחקנים שלא שיחקו מאז חודש מרץ. זה לא פשוט לחזור לכושר משחק ולשחקנים גם לוקח זמן להבין מה אני רוצה מהם. צריך לזכור שלא מדובר בקבוצה בליגת העל או בלאומית, שיש לה כל יום אימון ואתה יכול לעבוד על מה שאתה רוצה. בסך הכל אנחנו מקיימים שלושה אימונים פלוס משחק.
"מקצועית, הציפייה הראשונית שלי היא שקודם כל נתחבר ונצליח בזמן הקצר שיש לנו ליצור שילוב בין השחקנים הוותיקים לבין הצעירים המאוד מוכשרים. אין ספק שהעזיבה של ארז יצרה אצלנו חלל גדול, כי זה קרה רגע לפני שחזרנו להתאמן וכרגע אני מחפש עוד שחקן גבוה. אחרי שנמצא, המטרה שלנו תהיה להתברג בחלק העליון של הטבלה. שם אנחנו רוצים להיות".
  • הלודאים ייפתחו את הליגה ביום ראשון במשחק חוץ (20:30) נגד מכבי שדרות.
6 צפייה בגלריה
אשר חגי
אשר חגי
אשר חגי
(צילום באדיבות המועדון)

עוצמה מודיעין - קבוצת קולג'

תמונת מצב: אחרי שנים ארוכות בליגות הנמוכות, חוזרת עוצמה מודיעין למחוזות הליגה הארצית. הפעם הקודמת שהמועדון השתייך לליגה השלישית היתה אי שם בתחילת שנות ה־2000. מאז הוא הספיק להתפרק, לקום על רגליו בגלגול חדש וכעת להתקמבק לארצית.
עוצמה, שדורגה אשתקד במקום הראשון בליגה א', זכתה בכרטיס העלייה אחרי שהעונה הופסקה בשל הקורונה, והיא תתבסס גם השנה בעיקר על שחקנים צעירים, שמחציתם צמחו במועדון, כאשר המאמן הוותיק אשר חגי ימשיך לעמוד על הקווים.
בעוצמה מודעים לקושי של קבוצה בשנתה הראשונה בליגה, כך שהציפיות יהיו צנועות והמטרה היא לצלוח את העונה בשלום.
ישחקו לפנינו: את הסגל של עוצמה יוביל הגארד אסף אוחנה (29), שפותח עונה שנייה במועדון. לצידו אפשר יהיה למצוא את שחקן הפנים דניאל טימקוב (29) בעונתו השלישית בקבוצה, ואליהם הצטרפו הקיץ הסנטר אור פלבניק (28), הרכזים אביב נטף (20), מעוז מזר (20) ואמיר אבנרי (23), הגארדים עידו ברגמן (18) ואלן גודין (20), והפורוורדים גיא אלמשלי (19) ומיכאל בלו (18).
דבר המאמן, אשר חגי: "החזרה שלנו מהפגרה הארוכה היתה מצוינת. הקבוצה נכנסה מיד למשטר של אימונים והשחקנים בכושר טוב, יחסית לפגרה שנכפתה עלינו. אני מחזיק אצבעות שהעונה תיפתח ותתנהל כסדרה.
"בנינו את הסגל לליגה הארצית באותו תקציב של השנה שעברה, שלהערכתי הוא הכי נמוך בליגה. יצרנו מעין קבוצת קולג', עם חיזוקים של מספר שחקנים בוגרים יותר. שילבנו צעירים שגדלו במועדון, שמטרתם היא להגיע לליגות בכירות יותר, ולצידם שלושה שחקנים ותיקים, שיהוו מעין מנטורים עבור אותם שחקנים".
  • הפרמיירה המחודשת של עוצמה בליגה הארצית תתקיים ביום ראשון (20:00, עירוני א'), כשהיא תארח את עירוני קריית אונו.
6 צפייה בגלריה
יוסי בן אקן
יוסי בן אקן
יוסי בן אקן
(צילום פרטי)

נווה דוד רמלה - ותודה לקורונה 1

תמונת מצב: ממעמקי המקום העשירי בעונה שעברה, שהיה מוביל אותה למשחקי המבחן נגד הירידה חזרה לליגה א', שממנה עלתה רק שנה קודם לכן, בקבוצת הגברים של אליצור נווה דוד רמלה קיבלו בברכה את ההחלטה לסיים את העונה מוקדם ולהקפיא את הירידות.
מי שידריך את הקבוצה גם בקמפיין הקרוב הוא יוסי בן אקן, שהגיע לרמלה במהלך העונה שחלפה במטרה לנסות להציל אותה מירידה חזרה לליגה הרביעית.
ישחקו לפנינו: הסגל הרמלאי עבר מספר שינויים בפגרה הארוכה. הרכז יניב שטראוס (28) הגיע מנחל שורק; טום ולנסקו (27) ממכבי פתח תקוה; ליעד משען (23) נמנה עם הסגל הרחב של מכבי ראשון לציון בעונה האחרונה וישחק בעמדת הסמול פורוורד; בן לזר (30), אביב סרוסי (23) ובר שינבוים (20) ממשיכים מהעונה שעברה.
דבר המאמן, יוסי בן אקן: "למרות שניצלנו כביכול בזכות הקורונה בעונה שעברה, אני חושב שהיינו נשארים בליגה בלי עזרה ובלי טובות של אף אחד, גם אם העונה היתה נמשכת. היום אפשר להטיל בכך ספק, אבל אני בטוח שזה מה שהיה קורה. מה יהיה בעונה הקרובה? קודם כל אנחנו רוצים להתברג במשחקי הפלייאוף (1-8), ומשם לשאוף להגיע כמה שיותר גבוה. אם לא הייתי מאמין שזה אפשרי, כנראה שלא הייתי מאמן את הקבוצה".
בהתייחסו לסגל השחקנים, אמר בן אקן: "אין מישהו ספציפי שאני מצפה ממנו להוביל אותנו, כי אני מאמין מאוד בעבודת צוות ובקבוצתיות. זה צריך להיות הכוח שלנו. האבסורד הוא שבגלל מגבלות הקורונה אנחנו מגיעים לליגה אחרי שקיימנו בקושי משחק אימון אחד. אנחנו בעצם עולים למגרש בלי לדעת איך בדיוק זה ייראה. לצערי, בגלל ההתנהלות של משרד הספורט ושל כל הנוגעים האחרים בדבר, ההכנה של כלל הקבוצות נפגעה קשות. הכנה של חודש וחצי היית צריך לדחוס בשבועיים. זה פשוט להתחיל, ולראות איך העונה תתגלגל".
  • כבר במחזור הפתיחה מצפה לרמלאים אחת היריבות החזקות במחוז דרום, כשהם ייצאו ביום ראשון (19:30) למשחק חוץ קשה נגד מכבי רחובות, בעלת יומרות העלייה ללאומית.
6 צפייה בגלריה
מכבי שוהם
מכבי שוהם
מכבי שוהם
(צילום: באדיבות המועדון)

מכבי שוהם - ותודה לקורונה 2

תמונת מצב: נגיף הקורונה גרם ללא מעט כאוס בספורט הישראלי, אבל יש גם מי שנהנה מההשלכות שלו. מכבי שוהם, למשל.
קבוצת הבוגרים של המועדון, שסחבה את הליגה הארצית על כתפיה כמעט במשך כל העונה שעברה והיתה קרובה לרשום ירידה לליגה א', ניצלה בחסות המגיפה. המשחקים בליגה השלישית, כאמור, הופסקו עם פרוץ משבר הקורונה, הירידות הוקפאו ובשוהם שחררו אנחת רווחה, כמו לא מעט קבוצות אחרות שדורגו במקומות האחרונים בליגות שלהן ונהנו מההחלטה.
הקבוצה בשוהם תפעל זו השנה הרביעית תחת כנפיה של חברת "שחקן אמיתי", שמטרתה היא לקדם ולפתח את שחקני הדור הצעיר. עם זאת, שיתוף הפעולה הזה של המועדון, לפחות בנוגע לקבוצת הבוגרים, כמו שאפשר ללמוד מהעונה שחלפה, לא כל כך הצדיק את עצמו ברמה התחרותית, וזאת בלשון המעטה.
לקראת העונה החדשה, וכחלק מהסקת המסקנות ממה שקרה אשתקד, בנו בשוהם את סגל השחקנים מחדש, אם כי גם הפעם הוא יתבסס על צעירים בלבד.
על הקווים יעמוד אוהד יתום, שעבד במספר קבוצות בליגה הלאומית בשנים האחרונות ובשוהם מאמינים שהניסיון של המאמן יוסיף לחבר'ה הלא משופשפים.
ישחקו לפנינו: הכישרון הצעיר איתן בורג (18) הגיע ממחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון, אחרי שהצטיין בגמר ליגת התיכונים האחרון והוביל את הגימנסיה הריאלית לזכייה באליפות בתי הספר הארצית; יוני אמינוב (20), שגדל בהפועל חולון, הצטרף משדרות; אריאל לחוביץ' (19) הגיע מהפועל תל אביב; נועם ויינברג (22) שב לפרקט אחרי פסק זמן של שלוש שנים לטובת שירות בצה"ל; אורי קדם (18) חזר לארץ אחרי שנה בארצות הברית; ושגיא מיטל (18), תוצר מחלקת הנוער של שוהם, ישלים את הפאזל של יתום.
דבר המנהל: כדורסלן העבר, שון דניאל, שמשמש כאחראי הפרויקט של "שחקן אמיתי" בשוהם: "חברת 'שחקן אמיתי' קיבלה את זכויות הניהול של מכבי שוהם למשך 13 שנה, ועכשיו אנחנו מתחילים את השנה הרביעית של הפרויקט. השחקנים מקבלים בשוהם את הפלטפורמה להתקדם ולהשתפשף.
"ברמה התחרותית חווינו עונה קשה מבחינה תוצאתית, בטח לעומת השנתיים הראשונות שהיו מעל ומעבר למצופה עם זכייה בשני גביעי איגוד רצופים ופעמיים על סף כניסה לפלייאוף. ברמה האינדיבידואלית חלק מהשחקנים כן הצליחו להתקדם לליגה גבוהה יותר, וזו אחת המטרות של הפרויקט הזה.
"לקראת העונה הקרובה אספנו 14 חבר'ה שהם באמת מורעלים על כדורסל. בלי קשר, או עם קשר, יש לנו בקבוצה אחלה של כישרונות שיתפתחו ועוד יראו אותם בשנים הבאות בליגות הגבוהות. העונה בהחלט יש לנו את היכולת להצליח, חד־משמעית. גם אשתקד, למרות התוצאות, היה לנו פוטנציאל לעשות יותר, אבל חווינו כמה דברים שהיו אקוטיים מבחינתנו ושיבשו את התוכניות שלנו. כחלק מהסקת המסקנות, בנינו סגל רחב יותר ואפשר להגיד בפה מלא שאנחנו מכוונים למקומות 8-1 שמובילים לפלייאוף. זה לא משהו שאמור להיות בשמיים. אוהד יתום, שעובד בחברת "שחקן אמיתי" און־אוף כבר עשר שנים, הוא לא רק מאמן אלא ממש מורה לכדורסל, וזו הזכות שלנו שהוא יאמן את הקבוצה".
  • שוהם תפתח את הליגה ביום ראשון (אולם ניצנים, 19:00) במשחק בית נגד העולה החדשה, א.ס אשקלון.
6 צפייה בגלריה
מכבי מודיעין-מכבים-רעות
מכבי מודיעין-מכבים-רעות
מכבי מודיעין-מכבים-רעות
(צילום: אבי זמיר)

מכבי מכבים–רעות - בחזרה למקורות

תמונת מצב: באופן מפתיע ובלתי צפוי, הקבוצה הצנועה היתה אחת הקבוצות הלוהטות בליגה הארצית בתקופה שקדמה להפסקת העונה, לפני גל הקורונה הראשון. עם שבעה ניצחונות רצופים, נצמדה החבורה של המאמן נמרוד כהן לצמרת הגבוהה של הליגה, וללא ספק היתה הפתעת העונה.
גם בקמפיין הקרוב תמשיך הקבוצה להתנהל בתקציב נמוך, בטח ביחס למועדונים אחרים, מאחר שהיא לא זוכה לתמיכה עירונית משמעותית ונהנית רק מסיוע בשימוש במתקנים.
הקשר המקצועי שהיה בין המועדון לבין אגודת הכדורסל של מכבי תל אביב בשנים האחרונות הגיע לסיומו, והחל מהעונה הקרובה תחזור הקבוצה לשמה המקורי - מכבי מודיעין־מכבים־רעות, כאשר השם תל אביב הוסר באופן רשמי מרישומי האיגוד.
ישחקו לפנינו: בסגל של המאמן כהן לא תמצאו שמות נוצצים במיוחד, אבל במועדון סומכים בעיקר על התלכיד הקבוצתי. השחקנים שאמורים להוביל את הפאזל הם אלון ניניו (25), דין אליעזר (25), תומר כהן (27), רום שרמן (29), עידן גורן (20) וראיין דניאל (24), הבן של מוטי.
6 צפייה בגלריה
שון דניאל
שון דניאל
שון דניאל
(צילום: אבי מועלם)
בקבוצה יאלצו להסתדר, לפחות בסיבוב הראשון של העונה, ללא הרכז רגב זנזורי (25), שהיה אמור להיות בורג מרכזי בסגל, אבל סובל מפגיעה חוזרת בגבו וצפוי להיעדר תקופה ממושכת מפעילות.
דבר המאמן, נמרוד כהן: "קודם כל התחושה לחזור היא מצוינת, חיכינו לזה הרבה זמן. האנרגיות פה שונות. אחרי הכל היינו שמונה חודשים בלי המשחק שאנחנו כל כך אוהבים, וכולם מגיעים עכשיו בטירוף. לגבי ההיערכות המקצועית, אנחנו ממשיכים עם מרבית שחקני הסגל מהעונה שעברה, כשבעצם שמרנו על הגרעין שלנו, וזו נקודת פתיחה טובה. גם ההכנה שלנו היתה מצוינת, אבל הפציעה הקשה של רגב, הרכז הראשון, שיבשה לנו את התוכניות. כל העונה הקרובה תהיה בסך הכל חמישה חודשים, וסביר להניח שרגב יחמיץ חלק גדול ממנה.
"מה המטרה שלנו? בעונה שעברה רצינו רק להישאר בליגה וסיימנו במקום הרביעי. המטרה לא השתנתה, אנחנו רוצים קודם כל להמשיך לתקוע יתד בליגה הארצית, תוך כדי שיתוף של השחקנים המקומיים. ואם גם השנה נצליח להפתיע, זה יהיה הישג להיכנס לפלייאוף.
"נמשיך לפעול על בסיס אותו תקציב שהיה לנו וזו הזדמנות להודות לחברת הנדל"ן סי.פי.אם, בראשות עמיקם אורן, שמסייעת לנו כספונסרית בתקופה הלא פשוטה הזאת. בזמן שרוב האנשים ברחו, הם נשארו וראויים להערכה".
  • מודיעין־מכבים־רעות תחל את משחקיה בליגה הארצית כבר במוצאי שבת, כשתצא למשחק חוץ נגד הפועל חבל איילות.