התחרות שזכתה לתמיכתו וגיבויו של ראש העיר, חיים ביבס צפויה לכלול את הענפי הספורט:כדורסל, טניס, טניס שולחן, כדורגל, שחייה, סייף ובוצה- ענף ספורט ייחודי למוגבלות גופנית מורכבת . על פי התכנית התחרויות יפתחו בהפנינג עירוני בפארק הדגים ולאחר מכן יתחילו מקצי התחרות במתחמים שונים ברחבי העיר. התחרויות מיועדות לספורטאים פאראלימפיים, ולתושבי העיר עם מוגבלויות ויתקיימו בשיתוף התאחדות הנכים וגורמים עירוניים נוספים.
ספורט הנכים עבר במהלך השנים תמורות והתפתחויות, מספורט שהחל בתפיסה שיקומית חברתית וכמרכיב חשוב באורח חיים בריא, החל בהדרגה להתפתח במקביל גם בכיוון של ספורט הישגי מקצועי לכל דבר, שמטרתו לאפשר לספורטאי הנכה לממש את הפוטנציאל ההישגי ומקביל תורם לחיזוק הכוחות הפיזיולוגים, החברתיים והנפשיים שלו כל זאת ועוד במסגרת שמאפשרת לו תחרות הוגנת ומקבלת.
כחלק מהערכות לתחרויות כינוסו טאוב ובן אברהם, ביום ה-29.7, את הועדה לשירותים חברתיים ואת ועדת הספורט לישיבה משותפת בה הוקמה ועדת היגוי למשחקים העירונים וכן התבצעה הערכות לקידום תחום ספורט הנכים בעיר. וועדת ההיגוי כוללת את נציגי הועדות וגורמים עירונים נוספים הפועלים לקידום ספורט הנכים בעיר.
המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב: "תחרויות ספישל מודיעין הינם עדות נוספת לחוזקה של העיר מודיעין מכבים רעות, המובילה מדיניות של העצמה אל מול אתגרים והצדעה לספורטאים המביאים לצד יכולות מקצועיות מרשימות גם דוגמא אישית של עוז רוח נחישות והתמדה. משחקי ספיישל מודיעין יהיו פרויקט דגל עירוני ארצי שכולנו נוכל להתגאות בו".
מחזיקת תיק הספורט, עדי בן אברהם: "המשחקים מתוכננים להשתלב כאחד מתחומי הספורט התחרותי בעיר, במטרה לתת במה חשובה לספורטאים עם מוגבלויות. כמי שעוסקת שנים בספורט אני יודעת שאירועי ספורט מסוג זה מעלים מוטיבציה ולא פעם סוחפים אנשים שלא עסקו בספורט להצטרף לתחום, בדרך שמתאימה ליכולת הפיזיות שלהם. תודה לאגף הספורט על ההתגייסות ובניית תכנית הפעולה".