היסטוריה בהפועל חבל מודיעין: בזמן שהקבוצה הבוגרת נאבקת על חייה בליגה הלאומית, רשמה קבוצת הנוער של המועדון הישג סופר מרשים - כרטיס לליגת העל (דרום), כל זאת לאחר שניצחה בשבוע שעבר את אליצור יבנה 61:67. "אני גאה ומאושר עבור השחקנים", אומר המאמן אלכס סדייב בעקבות ההישג. "זאת השנה ראשונה שלי כמאמן נוער וכמה שהאמנתי בשחקנים ובקבוצה, זה עדיין מטורף בעיניי שידענו להשלים את המשימה ולעלות בסופו של דבר ליגה".
2 צפייה בגלריה
הצהרת כוונות איזורית. הפועל חבל מודיעין
הצהרת כוונות איזורית. הפועל חבל מודיעין
הצהרת כוונות איזורית. הפועל חבל מודיעין
(צילום באדיבות המועדון)
אז איך בעצם מבטיחים עלייה כבר בחודש ינואר, כשנותרו עוד שני משחקים לסיום הסיבוב הראשון? התשובה נמצאת במבנה של הליגה, וברצון של איגוד הכדורסל שמי שחתומים על העלייה ייהנו גם מההצלחה שלה. "מה שקורה זה ששחקן שלומד השנה ב־י"ב כבר לא יהיה פה בעונת המשחקים הבאה", מסביר סדייב, "אז יש פה סוג של מהלך שמאפשר לקטוף את הפירות כבר במהלך השנה הנוכחית".
בסוף החודש תפוצל ליגת נוער על (דרום) לשני בתים - עליון ותחתון, כאשר הפועל חבל מודיעין תיאבק בו עם שבע קבוצות נוספות על הכרטיס למשחקי הפלייאוף או נגד ירידת ליגה. המשחק הראשון שמצפה לחבל מודיעין יהיה נגד עירוני אור יהודה. "מדובר בקבוצה שרצה כל כך הרבה זמן ביחד וזה פשוט מדהים לקצור איתם את הפירות", ממשיך סדייב. "זאת קבוצה שבנויה על הביחד שלה, עם שחקנים שעבדתי איתם במשך שנים והם משחקים יחד שנים. כולם מכירים את כולם, כולם חברים של כולם, וזה עוד יותר מרגש כשמדובר בחבורה מכמה מושבים באיזור, פסיפס של דתיים וחילונים, ממגוון מקומות. וברמה המקצועית זאת ההמשכיות שעשתה את ההבדל".
"מבחינתי זה כבוד ענק להגיע להישג הזה בשנה הראשונה שלי כמאמן" ממשיך סדייב, "ומבחינת השחקנים זאת חשיפה אדירה, אם זה ברשתות או באיגוד. אני בטוח שהיא תיתן להם 'בוסט' גם ברמה האישית, בעתיד".
במועדון דאגו לתת לשחקנים את הכבוד הראוי, כשערכו עבורם טקס עלייה לפני משחק הקבוצה הבוגרת נגד הפועל רמת גן־גבעתיים.
עד כמה השחקנים האלה יכולים לממש את הייעוד האמיתי שלהם - הדור הבא של הקבוצה הבוגרת של הפועל חבל מודיעין?
"אנחנו מכוונים לשם, זאת המטרה לשמה יש מחלקת נוער, להכשיר שחקנים לקבוצה הבוגרת אבל אנחנו עוד לא שם. העבודה הזאת תימשך, היא בשלבים, אבל טוב שעל הדרך גם רושמים הישגים קבוצתיים. בימים אלה מי שמתאמנים עם הקבוצה הבוגרת הם ראם רחמנוב ורועי נחמיאס, וזאת השנה הראשונה שלהם כשחקנים ברמות האלה".

2 צפייה בגלריה
שחקני החבל בפעולה
שחקני החבל בפעולה
שחקני החבל בפעולה
(צילום: רעות הופמן, סטודיו אושר)

עד כמה תשפיע העלייה הזאת על התחרות שלכם נגד מחלקות אחרות באיזור?
"תראה, השנה אנחנו רמה או שתיים מעל הליגה שלנו. אני יכול להגיד שבאיזור שלנו יש מחלקות נוער בלוד, ברמלה, בשוהם, אנחנו קוראים להם המועדונים שפועלים באולם נחשון, ואנחנו הקבוצה הראשונה שמגיעה לליגת העל, אז זה מעיד על משהו".
"אנחנו מכוונים לשם, זאת המטרה לשמה יש מחלקת נוער, להכשיר שחקנים לקבוצה הבוגרת, אבל טוב שעל הדרך גם רושמים הישגים קבוצתיים"
מי שעומד בראש המערכת הוא היו"ר עובד שטח, שמלווה את הפרויקט הזה לאורך 20 שנות פעילות המועדון שנהנה מתמיכה של כשני מיליון שקלים על ידי המועצה האיזורית. "אני יכול לומר שהגענו היום לטופ מבחינת השאיפה שלנו", אומר השבוע שטח. "יש לנו 700 ילדים שפעילים אצלנו מרמת החוגים ועד קבוצת הנוער, ואפילו כפר אורנים, ששייך בכלל למועצה איזורית מטה בנימין, הצטרף אלינו. המהלך של עלייה הליגה והעבודה שנעשית פה הפוכה אותנו לאגודה שאני אומר בפה מלא שהיא כמו הפועל ומכבי תל אביב, ברמת מספר הקבוצות וההישגיות במחלקה הצעירה".
ומה הן השאיפות לעתיד?
"להשדרג את המתקנים, בזה אנחנו חלשים. יש את אולם נחשון, ואת האולם בבארות יצחק. בקרוב המועצה תקים במושב חדיד מתחם ספורט שכולל אולם כדורסל עם 2,500 מקומות ומגרש כודרגל, וזאת הזדמנות להודות לראש המועצה שמעון סוסן על התמיכה שלו בספורט".
סגל נוער הפועל חבל מודיעין: רועי נחמיאס; ראם רחמנוב; יונתן אביבי; אסף אבדי; אלקנה סריקוב; נועם שטרית; מאור שטח; אילי אלגרבלי; איתי פרי; עילי פלם; עמית גורן; עמית אסף; איתי יהב; עוז אזולאי; אופיר נחמיאס; תומר כוכבא. מאמן: אלכס סדייב, עוזר מאמן: נדב נאור.