כמה ילדים ממודיעין יצאו והגיעו לקצפת של הכדורגל הישראלי? אפשר כנראה לספור אותם על יד אחת, אולי על שתיים. נדב נידם, קשרה בן ה־22 של הפועל ירושלים, משתייך לרשימה האקסלוסיבית הזו.
2 צפייה בגלריה
נדב נידם. "לקבל הזדמנות בליגת העל זה קל, להישאר שם זה החלק הקשה"
נדב נידם. "לקבל הזדמנות בליגת העל זה קל, להישאר שם זה החלק הקשה"
נדב נידם. "לקבל הזדמנות בליגת העל זה קל, להישאר שם זה החלק הקשה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נידם סיים ביום ראשון האחרון עונה סופר מוצלחת במדי הפועל ירושלים, ההפתעה הגדולה של ליגת העל, בה היה בורג מרכזי למרות גילו הצעיר. הוא שותף מעל ל־2,000 דקות (הוסיף שער ובישול) וחגג עם הירושלמים את המיקום הגבוה ביותר שלהם ב־30 השנים האחרונות - בעונתם השנייה בלבד בליגה הבכירה מאז שבו מהלאומית.
"הייתה לי שנה טובה, גם מבחינה קבוצתית וגם מבחינה אישית", מספר נידם. "בקיץ לא באמת היית יכול לדעת לאן העונה הזו תתגלגל. בליגה שלנו אפשר בקלות להיאבק נגד הירידה ופתאום גם להגיע לפלייאוף העליון. מבחינה קבוצתית, הצלחנו מאוד. מבחינה אישית, השתפרתי והתבגרתי. לשחק בליגת העל זה חלום. תמיד שואף גבוה. תמיד מחפש להשתפר".

העונה בירושלים


הוא נולד וגדל בסמוך למודיעין סנטר ולכדורגל הגיע בגיל ארבע. "ההורים שאלו אם אני רוצה חוג וניסיתי", הוא מחייך. בתחילה הגיע להפועל תל אביב־מודיעין, בכיתה ב' לקבוצת הילדים של מ.ס מודיעין ובהמשך גם לעירוני מודיעין. כשהיה בכיתה ז' - והכישרון החל לצוף על פני השטח - עשה את המעבר למחלקת הנוער של מכבי תל אביב. קבוצת הבוגרים הראשונה שלו הייתה בית"ר תל אביב־רמלה, קבוצת הבת של הצהובים, שם התאמן תחת עמיר נוסבאום שהביא איתו לעירוני קריית שמונה. בקיץ חזר למכבי תל אביב ועבר בהשאלה להפועל ירושלים.
"הייתה לנו קבוצה טובה, חדר הלבשה בריא", מחמיא נידם לחבריו. "עשינו סיבוב ראשון טוב שנתן לנו דחיפה אדירה. בשורה התחתונה, הגענו לפלייאוף העליון, המועדון התקדם, אבל גם שם יודעים ששנה אחת לא מעידה על כלום. צריך המשכיות וזו המטרה בכל מקום".
עם כל הכבוד לשחקנים, המאמן זיו אריה היה הכוכב הגדול. בתקשורת אהבו מאוד לחבוט בו.
"הוא בן אדם סופר מקצוען, פרפקציוניסט. דברים שמצטיירים עליו בתקשורת זה בגלל האופי שלו. הוא הולך על חוט השערה, כשדברים באים לא כמו שהוא רוצה - זה מוציא ממנו אדישות, מתרחק מהבן אדם שהוא מדבר איתו. אני מכיר זיו אחר. הוא לעולם אומר את מה שהוא דורש ממך, אבל גם תמיד יקשיב".

2 צפייה בגלריה
זיו אריה. "הוא סופר מקצוען, פרפקציוניסט"
זיו אריה. "הוא סופר מקצוען, פרפקציוניסט"
זיו אריה. "הוא סופר מקצוען, פרפקציוניסט"
(צילום: עוז מועלם)

חלום אירופה


נידם צפוי לחזור הקיץ למכבי תל אביב, שם הוא אמור לנסות ולמצוא את מקומו ולהשתלב בסגל הנוצץ שעוד אמור להיבנות בקריית שלום. "העונה שלהם לא הלכה כמתוכנן, הם ציפו להיאבק על האליפות, אם לא לזכות בה. מהצד זה הרגיש שהם לא היו כל כך במאבק", מסביר נידם. "בכל מקרה, אני לא אהיה האחד שיעלה אותם למעלה או יוריד אותם למטה. מכבי צריכה לעשות את מה שהיא צריכה ולפגוע בול בזרים. אני בטוח שתהיה שם קבוצה מצוינת".
חלום גדול בטח יש לך?
"לשחק באירופה, לייצג את נבחרת ישראל, ושנה הבאה לשחק במכבי תל אביב. מה יהיה בעתיד הרחוק יותר? אלוהים גדול, יש לי עוד שנה אחת בחוזה, דרכון בריטי ונחיה ונראה".
מה לגבי מודל לחיקוי?
"שאלה יפה. זה היה כריסטיאנו רונלדו, עוד בימים ששיחק בקדנציה הראשונה במנצ'סטר יונייטד, לצד וויין רוני. להגיד לך אם יש קשר בין זה שאהבתי את רונאלדו לזה שהפכתי לקשר - לא יודע. אוהב להסתכל על שחקנים כאלה. אם זה אילקאיי גונדואן ממנצ'סטר סיטי, סרחיו בוסקטס מברצלונה, מרקו וראטי מפריז סן־ז'רמן או לוקה מודריץ' מריאל מדריד, קשרים מודרניים".
איך ההורים ליוו אותך בדרך למעלה?
"תמיד תמכו בי, הייתי משחק בקריית שמונה וההורים והדודים היו מגיעים. תמיד הייתי מביא פמליה יפה לכל משחק".

הנוער במודיעין


כיום מתגורר נידם במכבים ועדיין בקשר רציף עם לא מעט חבריו למחלקת הנוער במודיעין. "זו עיר עם פוטנציאל ענק, שמחלקת הנוער שלה יכולה להגיע למקומות יפים", אומר נידם. "אני יכול להעיד על עצמי, מחלקת הנוער הייתה בתקופה שלי נהדרת, הקבוצות תמיד היו מצוינות. לא הרגשתי אף פעם שהרמה פחות טובה. בדיוק לפני כמה ימים סיפרו לי שיש שמונה ילדים בני 13 שכבר הגיעו ממודיעין להפועל ירושלים".
"מודיעין זו עיר עם פוטנציאל ענק, שמחלקת הנוער שלה יכולה להגיע למקומות יפים. סיפרו לי שיש שמונה ילדים בני 13 שכבר הגיעו ממודיעין להפועל ירושלים"
החלום הגדול הוא שעירוני מודיעין תשחק באחד הימים בליגה הלאומית.
"הכל מתחיל בהשקעה של מחלקת הנוער, זה הבסיס. במודיעין - אחת הבעיות שלה - שזה לא כמו ברמת גן ששחקנים חוצים את הכביש ומגיעים למכבי תל אביב. כשעוזבים אותך, קשה להביא שחקנים חדשים. ועדיין, כמו שאמרנו, יש פה פוטנציאל ענק".
אומרים שכיום אין מספיק כישרונות בכדורגל הישראלי, בטח לא כמו פעם.
"לפני כמה ימים דיברתי עם אבא שלי על זה. קטונתי מכדי לנתח את הכדורגל הישראלי. הכדורגל השתנה, אין אולי היום שחקנים דריבליסטים כמו גילי ורמוט, למשל, אלא יותר שחקני כדורגל מודרניים עם מהירות. אם אתה שחקן טוב - אתה תקבל הזדמנות בליגת העל. זה החלק הקל, להישאר שם זה החלק הקשה".