חודש מרץ, 2014. קבוצת ילדים ב' של עירוני מודיעין משחקת נגד קריית אונו. במצב של 0:1 לקריית אונו שורק השופט שמואל שגב לכדור עונשין מ־11 מטרים לזכות מודיעין, לאחר שקשר הקבוצה נדב נידם בן ה־13 נופל ברחבה.
2 צפייה בגלריה
נידם. "אני מחובר לצד האדום של העיר מילדות"
נידם. "אני מחובר לצד האדום של העיר מילדות"
נידם. "אני מחובר לצד האדום של העיר מילדות"
(צילום: דוברות הפועל ירושלים)
אלא שאז ניגש נידם לשופט והודה בפניו: "לא הכשילו אותי, נפלתי לבד". השופט שיבח את השחקן על היושר וההגינות, ביטל את ההחלטה, והצופים כיבדו את השחקן ההגון במחיאות כפיים. בסיום ניצחה קרית אונו 0:3 ונידם מירר בבכי בעקבות ההפסד. מאמניו של השחקן, אסי בן הרוש וניקי אליהו, ניגשו אליו, חיבקו, עודדו אותו ואמרו לו: "אתה דוגמה ומופת לכדורגלן הגון. כל הכבוד לך, המשך כך. הלוואי שרבים ילמדו ממך מה זו הגינות".

סוף־סוף אדום

שמונה וחצי שנים אחרי, ביום ראשון האחרון, בשעה טובה ומוצלחת ואחרי חודש של המתנה, ערך נדב נידם (21) את אימון הבכורה שלו במדי הפועל ירושלים. נידם הוא ההחתמה הכי משמעותית של האדומים בקיץ הזה, מכמה טעמים. ראשית, מדובר בשחקן שהיה מחוזר מאוד על ידי כמה קבוצות, ביניהן מכבי נתניה, שהציעה עבורו חצי מיליון אירו. שנית, אחרי העזיבה של רוסלן ברסקי, שהגיע לכאן ברעש גדול בקיץ שעבר, נידם אמור להיות הברומטר של זיו אריה בקישור האחורי יחד עם גוני נאור. עוד לפני שהגיע לאימון הבכורה צייץ הקשר בטוויטר: "אוהדי הפועל ירושלים... בקרוב יהיה לכם טוב". ביום ראשון בערב, אחרי אימון הבכורה, אמר נידם: ״אני יותר משמח לחתום במועדון האדיר הזה. אבא שלי מהקטמונים, אוהד הפועל ירושלים, כך שהייתי הולך איתו למשחקים ואני מחובר לצד האדום של העיר מילדות. זה המקום שבו רציתי להיות מתחילת הקיץ. אעשה הכל כדי שנצליח לשמח את הקהל״.
כשהוא הגיע לקריית שמונה, שבה שיחק בעונה החולפת 32 משחקים, המאמן דאז עמיר נוסבאום הציג אותו כך: "תכירו, זה נדב נידם. הוא מיסניק ששואל יותר מדי שאלות, אבל הוא עושה את זה ממקום טוב אז תנסו להבין אותו". בקיץ הנוכחי נידם היה יכול לבחור כמעט בכל קבוצה בליגת העל, כולל להישאר כשחקן רוטציה במכבי תל אביב, קבוצת האם שלו, אבל הוא החליט להגיע לירושלים.

2 צפייה בגלריה
שרצקי. "אני לא מחזיק אף אחד בכוח"
שרצקי. "אני לא מחזיק אף אחד בכוח"
שרצקי. "אני לא מחזיק אף אחד בכוח"
( צילום: עוז מועלם)

"הצטערנו מאוד שנידם עזב את קריית שמונה", מספר הבעלים של קריית שמונה איזי שרצקי. "היה לי הסכם חתום עם מכבי תל אביב שנידם ממשיך אצלנו עוד עונה. הבעיה היא שאבא שלו אוהד הפועל ירושלים והילד בא ואמר לנו שהוא רוצה ללכת אחרי הלב שלו. ככלל, אני לא מחזיק אף שחקן בכוח. אבל מקצועית, אין ספק שהפועל ירושלים עשתה עסקה מצוינת, כי נידם הוא כישרון גדול, ילד טוב ואחד שהעתיד שלו לפניו. הפועל ירושלים היא עוד תחנה שלו בדרך לצמרת הכדורגל הישראלי".
"הפועל ירושלים זכתה", אומר מנכ"ל קריית שמונה יוסי אדרי. "מדובר בשחקן מצוין, ילד טוב ואהוב בחדר ההלבשה. יש לו את כל החבילה כי הוא שחקן של מאמן, שחקן של שחקנים ושחקן מועדון. הוא הגיע אלינו קצת אנונימי, אבל עמיר נוסבאום המליץ עליו כי הוא אימן אותו שנה קודם בבית"ר תל אביב־רמלה. הוא היה מצוין אצלנו, ואל תשכח שזו העונה הראשונה שלו בליגת העל. לפני השחקן חשוב הבנאדם, וגם בפן הזה נהנינו ממנו. הוא מתאמן הכי חזק שיש, נשאר אחרי האימון קשוב לשמוע. זו ברכה לקבוצה ולמאמן".

אני מקטמון

עמיר נוסבאום, שהנחית את נידם בקריית שמונה אחרי שאימן אותו בבית"ר תל אביב־רמלה, מספר: "הפועל ירושלים הרוויחה בגדול. הוא חלום של כל מאמן. הוא מבין את המשחק ברמה אחרת, רואה את המשחק ארבעה מהלכים קדימה. מרגיז אותו שאחרים לא רואים קדימה. הוא יכול לשחק כמספר 6 וכמספר 8. יש לו טכניקה פנטסטית, הוא יודע לתת פס לגול, והוא שחקן הכי קרוב לשלם שאפשר למצוא. הוא רק צריך לשפר את האגרסיביות. זיו אריה מקבל שחקן שאפשר לעצב אותו. הוא לא סתם בחר בזיו ובהפועל כי הוא חייב להתחבר למאמן וחייב מאמן שרוצה לשחק כדורגל. אם הוא לא מתחבר לסגנון מסוים הוא לא יוציא מעצמו. הוא בא לקבל את הכדור, הוא לוקח סיכונים ומאוד גמיש בלמידה, למרות שהוא דעתן בצורה חיובית. יש לו לאן להשתפר והוא לא מיצה את מלוא הפוטנציאל. הוא בהחלט שווה וראוי להיות שחקן סגל במכבי תל אביב ובכל קבוצה בארץ. הוא יכול להיות שחקן מוביל ב־80 אחוז מהקבוצות בליגת העל. אני אישית הייתי רוצה שחקן כמוהו בכל קבוצה שאאמן".
דראפיץ': "נידם רץ בממוצע 12 ק"מ במשחק וזה אומר הכל. ה'בעיה' היחידה שלו, שהוא כל הזמן באטרף לצאת קדימה ושהקבוצה תתקוף"
סלובודן דראפיץ', שהגיע לקריית שמונה במחזור השמיני, מספר: "נידם רץ בממוצע 12 קילומטר במשחק אז זה אומר הכל. ה'בעיה' היחידה שלו, ואלה כמובן צרות של עשירים, היא שהוא כל הזמן באטרף לצאת קדימה ושהקבוצה תתקוף. הוא ילד נהדר ושחקן שידבר חזק מאוד בכדורגל שלנו בשנים הקרובות".
סביב נידם ומעברו להפועל הייתה סאגה, שנמשכה כאמור יותר מחודש, משום שולדימיר איביץ', מאמן הצהובים, חיכה לפריצת דרך של הנהלת מכבי עם דור פרץ לפני שהוא נותן לנידם את ברכת הדרך. ברגע שפרץ ומכבי החלו להתקדם משמעותית בשיחות ביניהם, נידם קיבל את האור הירוק לעלות לבירה. הסופרלטיבים שמקבל השחקן מכל מקום מייצרים סביבו רף ציפיות גבוה מאוד, אבל זה לא משהו שהילד בן ה־22 צפוי להתרגש ממנו יותר מדי. הוא מחפש ליהנות מכדורגל ולהתקדם ומתרגש מאוד לסגור את המעגל של אביו, שהשבוע, כשנידם לבש לראשונה את המדים האדומים, נזכר בימים העליזים של המגרש בקטמון. הפועל מקבלת אם כן תוספת כוח משמעותית מבחינה מקצועית, אבל לא רק. אם על גוני נאור אוהבים להגיד ש"הכדורגל הרוויח שחקן מצוין וחיל האוויר הפסיד טייס מצטיין", אז על אותו משקל אפשר להגיד את זה על נידם, שרק לאחרונה השתחרר מהצבא כעובד רס"ר בגלל שהוא ספורטאי מצטיין. עכשיו הוא סוגר מעגל. כילד הוא היה תושב קבע ביציע המערבי ועודד את רם סטי, ברטו כריסטי וסלמן עמר. החל מהשבוע הוא עם המספר 26 על הגב, ינסה להביא נחת לאוהדים האדומים, לאבא שלו ולסבא וסבתא שלו, שמתגוררים ברחוב בן זכאי בקטמון, שם הוא צפוי ללון לפני אימוני בוקר.