"אפשר לומר שבמצבנו כל משחק הוא 'משחק על שש נקודות'", אומר השבוע מאמן הפועל חבל מודיעין, מיקי גורקה, לקראת קרב התחתית בליגה הלאומית נגד מכבי רחובות (מקום 11). "לצערנו הגענו למצב הזה שאנחנו חייבים לנצח כמעט כל משחק עד סוף העונה כדי להישאר בליגה.
2 צפייה בגלריה
גורקה. "יש פה אנשים רציניים שמסתכלים קדימה"
גורקה. "יש פה אנשים רציניים שמסתכלים קדימה"
גורקה. "יש פה אנשים רציניים שמסתכלים קדימה"
(צילום: אורן אהרוני)
"אין לנו כמעט את הפריווילגיה להפסיד. הערך המוסף במשחק כזה הוא שיש לנו את האפשרות מצד אחד להתקרב למכבי רחובות ומצד שני פשוט להלחיץ אותם בעצם זה שנצמצם את המרחק מהמקום שלהם".
נכון למחזור ה־20 בליגה הלאומית מדורגת חבל מודיעין במקום ה־13, ובמרחק שלושה משחקים מהקו האדום. כל זאת כשנותרו 11 משחקים עד תום העונה הסדירה ומשחקי הבית התחתון. הניצחונות בשבוע שעבר על הפועל עפולה, מוליכת הטבלה, והשבוע על אליצור אשקלון, הצליחו לעורר בקרב קברניטי המועדון את התקווה שאולי הכל עוד אפשרי.
הבור באמת עמוק, איך מתמודדים עם זה מנטאלית?
"קודם כל בזה שאנחנו מאמינים בדברים שאנחנו עושים, בתהליך, וזה משתקף גם בתוצאות. אני חושב שהניצחון על הפועל עפולה חיזק אצלנו את האמונה, ובכל זאת, אנחנו לא מסתכלים רחוק אלא ממשחק למשחק, אפילו שמרחב הטעויות שלנו הולך וקטן מאחר שכמות המשחקים שנותרו עד סוף העונה מצטמקת והולכת".
את הניצחון הראשון שלך כמאמן רשמת רק אחרי ארבעה משחקים, נגד אליצור נתניה. איך זה השפיע עליך? על השחקנים?
"זאת הייתה באמת תחושה לא פשוטה כי היה שיפור בכדורסל בחלק ניכר מהמשחקים, ויותר משניצחו אותנו אנחנו הפסדנו משחקים שהיו בידיים שלנו. אני אתן את הקרדיט לשחקנים שלא נשברו למרות שלא ראו תוצאות בשטח".
יש תוכניות חיזוק לקראת הפגרה?
"עד היום לא הבאנו שחקן כי לא מצאנו אחד שיצדיק את המהלך. וכן, יש גם מחסור בשחקנים ישראלים טובים או משמעותיים אז העדפנו להישאר עם השחקנים שלנו כי לא רצינו להרוס את המרקם החברתי, ובעיקר רצינו לעשות שינוי שישפיע. יש מחיר לזה שמכניסים שחקן חדש לתוך חדר הלבשה טוב כמו שיש לנו, ולא בטוח שיש לנו את הזמן להתמודד עם המחיר הזה. לפעמים פשוט עדיף להתמקד בשינויים שעוד אפשר לעשות עם הסגל הקיים".
"יש מחיר לזה שמכניסים שחקן חדש לתוך חדר הלבשה טוב כמו שיש לנו, ולא בטוח שיש לנו את הזמן להתמודד עם המחיר הזה"
יש מטרות ארוכות טווח עם חבל מודיעין או שבאת למטרה אחת מסוימת?
"כרגע אנחנו מתרכזים בלהישאר בליגה, אבל משיחות שיש לי עם המנהלים במועדון, אני יכול לומר שיש פה אנשים רציניים שמסתכלים קדימה ורוצים לבנות פה משהו שיכול להתבסס כסיפור הצלחה בכדורסל הישראלי. אני חושב שמועדון כמו גלבוע־גליל, מאוד דומה מבחינת המאפיינים והתפרשות האוכלוסייה".

2 צפייה בגלריה
גורקה
גורקה
גורקה
(צילום: ראובן שוורץ)

תפקיד המאמן בליגה הלאומית שונה מתפקיד המאמן בליגת העל?
"לא אבל יש את הפער בתנאים ובלחץ. גם בגלל הכיסוי התקשורתי שחקנים ומאמנים חשים לחץ גדול יותר, באופן משמעותי".
מה עוד חסר לכם כדי לתת דחיפה נוספת לקבוצה?
"גם אני וגם השחקנים, וכל מי שמסביבנו מאוד מחויבים לדבר הזה, אבל אם יש משהו שקצת חסר זה קהל. אני יודע שבעונה שעברה באו בכמויות גדולות יותר, ושאנחנו בישראל, כך שהדבר הזה די תלוי בהצלחה על המגרש. אבל אני מאמין שאם יש משהו שהיה יכול לתת לנו עוד דחיפה קדימה זאת תמיכה גדולה מהיציע".
ומה עושים בנידון?
"האמת שהתחלנו באחרונה אני והדובר דביר רמתי לעבוד קצת עם בתי הספר במועצה, ולחבר בין החבר'ה הצעירים לבוגרים, ואנחנו מנסים להביא חלק מהאנרגיות אל היציעים".