קבוצה של כ־30 אוהדי קבוצת הכדורגל עירוני מודיעין בוגרים התאגדה בשבוע האחרון לצורך כתיבת מכתב פתוח שפורסם בפייסבוק, הנוגע למצבה העגום של הקבוצה לטענתם. המכתב מיועד לדבריהם "לכל הנהלת הקבוצה, עמותת 'סחלבים' והפוליטיקאים ששולטים על הקבוצה".
1 צפייה בגלריה
משחק של עירוני מודיעין
משחק של עירוני מודיעין
משחק של עירוני מודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
במכתב הם כותבים בין היתר: "נמאס לנו!!! נמאס לנו משנים של אכזבות... וחוסר אכפתיות מהקבוצה. נמאס לנו להיות העיר הכי גדולה בליגות החובבניות שתקועה בליגה ב' כבר שמונה שנים. נמאס לנו להיות העיר הגדולה היחידה בארץ שאין לה קבוצת ספורט בליגה מקצוענית. נמאס לנו מהזלזול הבלתי פוסק באוהדים שבאים לתמוך בקבוצה שנים על גבי שנים... נמאס לנו שלא אכפת לאף אחד חוץ מהאוהדים מהקבוצה העירונית שלנו שממומנת מכספי הציבור. נמאס לנו מהמצב הבלתי נסבל שלקבוצה שלנו אין שום יעדים ורצון להישגיות ועליית ליגה. עברנו מספיק ונתנו הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה. עכשיו הגיע הזמן לשינוי!!!".
לטענתם, במהלך העונות האחרונות אימנו את הקבוצה ארבעה מאמנים שונים, "שלא הביאו את הקבוצה למאבקי עליית ליגה...".
"למי ש'שכח' או לא יודע, הקבוצה משחקת כבר שמונה שנים בליגה הרביעית מתוך חמש ליגות, ליגה חובבנית שעם כל הכבוד אין שום סיבה בעולם שלא ניתן היה לעלות ממנה לליגות מקצועניות כבר לפני מספר שנים. העמותה שמפעילה את הקבוצה מסרבת לקבל תמיכה כספית מספונסרים לקבוצה הבוגרת, אבל מצד שני, לא עושה דבר כדי לקדם את הקבוצה".
הם גם מפרטים את השינויים שהיו רוצים לראות. "אנחנו מצפים מהנהלת הקבוצה ונציגי העירייה... להציג תקציב ראוי לקבוצה ולאשר ספונסרים לקבוצה הבוגרת בלבד. להציג יעדים ברורים לעלייה לליגה א'. לבנות את הקשר בין הקבוצה לאוהדים על ידי הקמת דף פייסבוק של הקבוצה, כולל הודעות ועדכונים שוטפים לאוהדים... לפעול להגדלת מספר האוהדים במשחקי הקבוצה ולפרסום יעיל של משחקי הקבוצה ברשתות החברתיות ובפרסומים של העירייה. לשלב שחקני נוער של עירוני מודיעין בקבוצה הבוגרת ולהחזיר את הצביון המקומי לקבוצה".
בסיום המכתב הם מסכמים: "אנחנו רוצים לראות ב'עיר העתיד' גם עתיד של ספורט מקצועי וקבוצת כדורגל בליגות הבכירות. אנחנו דורשים לקבל תשובות ויחס רציני מנציגי הציבור שמפעילים את הקבוצה. אנחנו מקווים לראות את השינוי קורה באופן מיידי, אבל אם השינוי לא יקרה אנחנו מתכוונים להתחיל בפעולות מחאה יזומות בכל הדרכים האפשריות...".
י', אחד מחברי הקבוצה שכתבו את המכתב, מסביר: "לפני כמה חודשים בנינו מועדון אוהדים של בין 300-200 איש. לצערנו, אנחנו לא מקבלים שיתוף פעולה מצד ההנהלה. הקבוצה הוקמה לפני עשר שנים ומאז היא דורכת במקום. ניסינו לקדם דברים, אבל עד עכשיו לא נעננו. הדבר העיקרי שאנחנו רוצים הוא שיהיו יעדים ברורים לקבוצה, שתהיה שאיפה להישגים ושתהיה אסטרטגיה ברורה".
מעמותת 'סחלבים' נמסר בתגובה: "עירוני מודיעין כמועדון כדורגל צעיר, שם לו למטרה לקדם את הכדורגל בעיר בכלל ואת הנוער בפרט ומשקיע רבות על מנת להגשים מטרה זו. בשש השנים האחרונות העפילה קבוצת הבוגרים שלוש פעמים לפלייאוף העלייה לליגה א' אך לצערנו לא זכתה בכרטיס העלייה. כמו כן, רשמו בשנים האחרונות קבוצות הנוער וקבוצת הנשים שורת הישגים מרשימה שהביאו כבוד רב לעיר. לקראת סוף העונה שעברה, במטרה מוצהרת לשפר את מעמדה של קבוצת הבוגרים ולעלות ליגה, מונה אהוד כחילה, שחקן עבר בליגת העל ומאמן בכיר שאימן גם בליגה לאומית, כמאמנה של הקבוצה.
"מדובר בתהליך ממושך במסגרתו כבר במהלך העונה הנוכחית שולבו בקבוצה הבוגרת חמישה שחקנים ממחלקת הנוער לצד שחקני הקבוצה הוותיקים ושחקני חיזוק שנקלטו השנה. על אף ההשקעה הרבה בבניית הסגל, מספר שחקני מפתח נפצעו במהלך העונה ובמועדון מקווים שיוכלו לשוב לשחק בקרוב. ההנהלה נמצאת בקשר הדוק עם האוהדים, סיפקה להם אמצעי עידוד ופרסום ואף הציעה להם להיות שותפים בעמוד הפייסבוק ובהקמת האתר החדש של עירוני מודיעין. שחקני הקבוצה והמועדון מודים למאות הצופים שפוקדים מדי שבוע את משחקי הקבוצה, חרף התוצאות במשחקים האחרונים, ויעשו את המירב כדי לשפר את התוצאות כבר במהלך המחזור הקרוב".