אחרי קרוב לשני עשורים שבמהלכם ניסו ראשי הרשויות של רמלה והמועצות האזוריות גזר וחבל מודיעין לקדם הקמת פארק תעשייה אזורי משותף, אישרה בשבוע שעבר הוועדה המחוזית מרכז לתכנון ובנייה את הפקדת תוכנית פארק התעסוקה רג"מ – ששמו נגזר מראשי התיבות של שמות שלוש הרשויות הכלולות בו.
1 צפייה בגלריה
השטח שבו יוקם הרג"מ
השטח שבו יוקם הרג"מ
השטח שבו יוקם הרג"מ
(צילום: אבי מועלם)
על האישור המיוחל התבשרו ראשת מועצת גזר, רותם ידלין, ראש עיריית רמלה מיכאל וידל וראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, במהלך דיון זום מיוחד שהתקיים בין חברי ועדת התכנון ברמלה.
התוכנית להקמת איזור התעסוקה, שישתרע על פני שטח של יותר משני מיליון מ"ר של תעשייה ומסחר, וצפוי לספק כ־30 אלף מקומות עבודה לתושבי האיזור, יוצאת אל הפועל לאחר ששלושת ראשי הרשויות הגיעו לעמק השווה באשר לתוואי התוכנית ולחלקה של כל רשות בפרויקט.
תכנון הפרויקט התעכב במשך שנים ארוכות לא רק בגלל ביורוקרטיה, אלא בעיקר בשל חוסר הסכמה של ראשי הרשויות טרם תקופת זמנם של ידלין, וידל וסוסן בנוגע להיקף ההכנסות הצפויות של כל רשות, וזאת לאור ויכוחים בנושא הבעלות בפועל על השטחים במתחם.
אחרי הפקדת התוכנית, צעד משמעותי בדרך לאישורו של פרויקט התעסוקה והמסחר מהגדולים בישראל, יינתן זמן להתנגדויות מצד הציבור וגופים אחרים, אולם לא נראה כי יש מה שיעצור את התוכנית, שתקבל תוקף סופי בעוד מספר חודשים.
השטח עליו ייבנה הפארק: ממערב לכביש מספר 1, בסמוך למחלף גזר ומצפון לאתר מפעל נשר.
על פי התוכנית, במתחם, הכולל שטח של 1,128 דונם, ייבנו בנייני משרדים בגובה של עד תשע קומות ומחסנים לוגיסטיים. עוד קיימת אפשרות להקמת קריה אקדמית.
רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בעלת רוב השטחים במתחם, תשקיע בפיתוח סכום של למעלה מחצי מיליארד שקלים, סכום אותו יוכלו אנשיה להחזיר בשלב שיווק המגרשים לבנייה.
בנוגע לחלוקת השטח והרווחים בין שלוש הרשויות: ההכנסות מארנונה לשנה מוערכות בכ־300 מיליון שקלים, לפי החלוקה הבאה: 50 אחוז לרמלה, 40 אחוז למועצת גזר ועשרה אחוז למועצת חבל מודיעין.