השכונה הראשונה שתיבנה במודיעין במסגרת תוכנית המתאר לשלב ב' של העיר (מד/2040), תיקרא שכונת המעיינות. כך החליטה מועצת העיר ביום רביעי שעבר. רחובות השכונה החדשה ייקראו על שם מעיינות שונים ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
30 אחוז דירות קטנות. השטח שעליו תוקם השכונה
30 אחוז דירות קטנות. השטח שעליו תוקם השכונה
30 אחוז דירות קטנות. השטח שעליו תוקם השכונה
(צילום פרטי)
על פי הפרטים שהוצגו בפני חברי המועצה, בשכונה החדשה יוקמו כ־5,000 יחידות דיור, והיא תשתרע על שטח פתוח הממוקם כיום בין הרחובות עמק חרוד, יהודה המכבי וכביש מספר 443, מצפון וממערב לשכונת הכרמים.
נכון לעכשיו, דבר שעדיין עשוי להשתנות, קבעו חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשות ראש העירייה, חיים ביבס, כי 25 אחוז מהדירות יימכרו לציבור במחיר מוזל יחסית, במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון.
עוד נקבע, במטרה למשוך למודיעין זוגות צעירים, וכדי להצעיר את אוכלוסיית העיר, כי 30 אחוז מהדירות שייבנו יהיו בגודל של עד 80 מ"ר, שניים ושלושה חדרים, כולל דירות סטודיו, ולפיכך מחירן צפוי להיות נמוך יותר מהרגיל.
עבודות התשתית בשטח צפויות להתחיל במהלך שנת 2024, ובניית השכונה תימשך כשלוש שנים. תקוות קברניטי העיר היא כי עם התחלת עבודות הבנייה בשכונה, יחלו עבודות תשתית להקמת שכונות חדשות נוספות על פי תוכנית המתאר החדשה מד/2040, במסגרתה אמורות להיבנות בשנים הקרובות בעיר כ־39 אלף יחידות דיור חדשות.

2 צפייה בגלריה
מצפון וממערב לה. שכונת הכרמים
מצפון וממערב לה. שכונת הכרמים
מצפון וממערב לה. שכונת הכרמים
(צילום: רונן כרם)

הבשורה החדשה משמחת רבים המבקשים לרכוש דירה בעיר, אולם נתקלים בשנה האחרונה בקושי רב להגשים את שאיפתם, גם בשל ההיצע הנמוך, וגם לנוכח מחירן הגבוה של הדירות החדשות בעיר.
"זה בדיוק מה שחיפשנו, והתקווה היא שאכן נוכל למצוא שם את מקומנו", אומר ערן כץ, המחפש עם בת זוגו דירה לקנייה.
"ההורים שלנו גרים בעיר, אבל רכישה של דירה חדשה בשכונת מורשת לדוגמה היא הוצאה מטורפת, משהו שאנחנו ורבים אחרים לא יכולים לעמוד בו.
"יש מצב שההכרזה על דירות מוזלות ועל דירות קטנות תשפיע על מחירי הנכסים, ואנשים כמונו, שממש בעניין של לגור בעיר, יוכלו לעשות את זה סוף־סוף. זה אכן אופק שאולי יש לנו סיכוי".
לצד המרוצים מהמהלך, יש מי שסבורים כי הרחבת העיר אינה הכרחית, בוודאי לא בהיקפים המתוכננים.

קראו גם:

"תוכנית המתאר בעייתית", טוען נועם אבירם, תושב העיר, "בעיקר כי היא מדברת על הרחבה של העיר בצורה מוגזמת לטעמי, וכמובן על חשבון שטחים פתוחים. גם השכונה החדשה תיבנה על גבעות ירוקות שישוטחו, וזה עצוב, אבל כנראה שחוץ מלהשמיע קול, אין לנו הרבה מה לעשות".