בישיבת מליאת תכנון ובנייה בשוהם עלו על הפרק מספר תוכניות מעניינות שיביאו התחדשות לישוב: מרכז מסחרי ומתחם דיור המוגן בשכונת הדרים, ומתחמי משרדים ומסחר במרכז העסקים הדרומי.
2 צפייה בגלריה
מתחמי מסחר ומשרדים בשוהם
מתחמי מסחר ומשרדים בשוהם
מתחמי מסחר ומשרדים בשוהם
(הדמייה: באדיבות פרשקובסקי/מועצת שוהם)
יעקב ירקוני, מהנדס המועצה: "בישיבה התקיים דיון בו קידמנו את תוכנית הבינוי של המרכז המסחרי ומתחם הדיור המוגן שיקומו בשכונת הדרים. במתחם מתוכננות 200 יחידות לדיון מוגן ב-3 בניינים שמחוברים ישירות למרכז המסחרי, אשר ישרת את תושבי השכונה כולה. המרכז המסחרי מקושר בשביל ישירות לפארק המרכזי של השכונה".
בנוסף התקיים בישיבה דיון בתכניות של היזמים שעתידים לבנות מתחמי מסחר ומשרדים במרכז העסקים הדרומי, איירפארק שוהם.
חברת פרשקובסקי תבנה במקום מתחם משרדים. רחלי ואורן טרייסטמן ייבנו גם הם מתחם מבנה משרדים וקבוצת משקיעים בראשותם של הראל כהן ויאיר נקר צפויה לבנות במקום את "פורום שוהם" - מתחם מסחר.
ראש המועצה, איתן פטיגרו: "לראשונה צפוי להיבנות ביישוב מתחם לדיור מוגן, שייתן מענה לצורך אמיתי של התושבים המבוגרים ביישוב. גם מרכז העסקים הדרומי יאפשר לנו למצב את שוהם כמרכז עסקים, שמצטרף לאיירפורט סיטי הסמוך.
ארנונת העסקים היא הבסיס החשוב והמרכזי להמשך צמיחת היישוב והרחבת השירותים לתושב, וגם בתקופת כלכלית מאתגרת זו, אנו פועלים לקידום התחומים הללו. כל חברי הוועדה מחויבים לאיזון בין העצמת הנכסים המניבים שלנו לבין שמירה על נראות היישוב והאופי הקהילתי של היישוב. זה איזון עדין וחשוב שיאפשר לנו לתת יותר שירותים מבלי לוותר על אורחות החיים של הקהילה".
2 צפייה בגלריה
דיור מוגן ומרכז מסחרי הדרים
דיור מוגן ומרכז מסחרי הדרים
דיור מוגן ומרכז מסחרי הדרים
(הדמייה: באדיבות מועצת שוהם)
מחזיק תיק התכנון, סגן ראש המועצה, אשר פאהן: "לתכניות שנדונו בישיבה יש חשיבות רבה ליציבות הכלכלית של שוהם ולעתיד היישוב. בעת הדיון בתוכנית הבינוי והתב"ע של המתחם, שמנו דגש על מקסום השטחים מניבי ארנונת העסקים, לצד הקפדה על נראות הכניסה ליישוב.
המרכז הדרומי, יצטרף לאזור התעשייה שלֹ היי פארק שוהם, אשר בקרוב ייבנו בו מתחמים לוגיסטיים נוספים ויתכן שגם חוות שרתים. אנו מקווה שעד לשנת 2025 יגדלו הכנסות ארנונת העסקים של שוהם בצורה משמעותית".