לא רבים יודעים שהעולם המחתרתי של המשחקים האורבניים שכל כך מצליח בתל אביב התחיל למעשה אי שם במכבים רעות ונמשך שם כמה שנים טובות עד שנחת במרכז.
מדובר במשחקי משימות המתקיימים במרחב העירוני. המשימות לעיתים יוצאות דופן ולעיתים משלבות משחקים מוכרים כמו חפש את המטמון.
מי שעומד מאחורי זה הוא יונתן גוטסמן, בן 31, שהתחיל את דרכו בתחום משחקי הרחוב בגיל 22 בתור צעיר שרק רוצה לעשות כיף ברחובות וכיום הוא מנהל מערך עצום של משחקי רחוב אורבניים בתל אביב. הוא מרגיש שגריר של מודיעין וחולם לחזור לכאן בהקדם.
גוטסמן עבר לרעות בתחילת כיתה ה׳. עם סיום הצבא החל לימודי הנדסה ביו רפואית באוניברסיטת תל-אביב שבמהלכם הוא הגה את המשחק הראשון עם חברי הילדות שלו. "המשחק הראשון נערך במכבים-רעות" הוא מספר, "נמשך עד הזריחה והוא היה חפש את המטמון קלאסי".
גוטסמן ראה כמה אושר, התרגשות וסיפוק המשחק הציף בחבריו וכן ראה את ההערכה הרבה שהם רכשו למה שעשה. "החלטתי להפוך זאת למסורת", הוא נזכר, "בכל חופש בין שנה לשנה של תואר ההנדסה ערכתי לחבורה משחק חדש ושונה בתכליתו, והפעם גם מודיעין נכנסה לתמונה. בפעם השניה זה היה משחק חפש את המטמון על טהרת תשבצי הגיון. בפעם השלישית זה היה משחק תעלומה שבו היה צריך למצוא היכן קבור נער (בובה, לא לדאוג) בהסתמך על לוקיישנים שרק עם הזמן נהיים יותר ברורים לכל".
2 צפייה בגלריה
יונתן גוטסמן | צילום: פרטי
יונתן גוטסמן | צילום: פרטי
יונתן גוטסמן | צילום: פרטי
עם תום השנה הרביעית של התואר, עשה גוטסמן את המשחק הרביעי הגדול. "המשחק הרביעי כבר התפרש על פני כל מודיעין", הוא נזכר, "כל מקום מיוחד בעיר קיבל מאיתנו ביקור: אזורי בנייה נטושים, מגלשות ענק, גגות של מגדלים יוקרתיים, גשרים מסוכנים. הרגשנו שכבשנו את העיר ושרק אנחנו יודעים מה הנוסחה המיטבית להתרגש ממנה. את המשחק הרביעי, שכבר קיבל את השם Nighthunt, הרצנו שוב והפעם קבוצות חברים מרחבי הארץ (חיפה, באר שבע, כפר סבא, רמת השרון ועוד) הרחיקו עד פארק ענבה כדי לחוות חוויה של 6 שעות מחצות ועד זריחה בכבישי וברחובות העיר".
המשחק היה הצלחה אדירה והתחיל להתפרסם בכל הארץ. לאחר שנה של עבודה בחברת קנאביס רפואי, החליט גוטסמן שהוא חייב לעשות את מה שהלב זועק, והחליט ללכת על רעיון המשחקים שלו בכל הכוח ובתל אביב. "רציתי לראות כמה גבוה אני מסוגל להרים את הקונספט וכמה רוח אוכל להמשיך לאסוף במפרשים. אז נרשמתי כעצמאי תחת שם העסק Wild Child ועברתי לתל אביב לדירת שותפים עם שניים מהחברים הכי טובים שלי, והקרקע הייתה נוחה ביותר להתחיל מחדש. גם במודיעין יש מגוון עירוני רב וכל אתר חידה שם בהחלט הרגיש כמו חוויה נקודתית עוצמתית. במודיעין יש גם ספייס, מזג אוויר יותר מוצלח ומרחבים שגורמים לך להרגיש כאילו אתה שועט במשחק מחשב ושזה רק אתה מול העיר. זאת תחושת מסוגלות בלתי נתפסת. בתל אביב, לעומת זאת, יש יותר אנשים ברחובות, ולכן גירסת המשחק התל-אביבית משלבת גם משימות של אומץ ויצירתיות, שמקנות בונוסים להמשך המשחק".
והוא מוסיף: "אני אוהב את מודיעין, ורואה בעצמי אחד השגרירים המובילים שלה, במהלך השנים ביקשתי סיוע מראש התרבות של מודיעין, אלון שמידט, בנוגע לכל מיני דברים שקושרים למשחקים. הוא עזר לי עם המפות, עם ידע היסטורי על האזור שלנו וגם בייעוץ עסקי. יום אחד כשאחזור למודיעין, אשמח לעבוד לצד אלון בפרויקטים נועזים, שאני בטוח שהוא יעזור ויתמוך בהם. עד אז, אני בתל-אביב מנסה להגיע קודם כל ליציבות עסקית עם ארסנל המשחקים המגוון שאני מציע".