פעילי סביבה במודיעין העבירו לאחרונה להנהלת העירייה דרישה להציב תחנות לניטור איכות האוויר ברחבי העיר, משום שיש בה רק תחנת ניטור אחת, למרות שיש סביב העיר מפגעי זיהום אוויר רבים.
2 צפייה בגלריה
"נושמים אוויר רע". שריפת פסולת בקרבת מודיעין
"נושמים אוויר רע". שריפת פסולת בקרבת מודיעין
"נושמים אוויר רע". שריפת פסולת בקרבת מודיעין
(צילום פרטי)
את המאבק בנושא מובילה חנה ריכטמן, מורה למדעים שהקימה לפני כשנה קבוצת תושבים בשם "תושבים למען אוויר נקי במודיעין", שבה חברים מאות אנשים.
"אני גרה מזה שנים ברובע מכבים, ובשנים האחרונות אנחנו מרגישים היטב את ההשפעות של שריפות הפסולת מסביבנו באיזור בנימין ויהודה", אומרת ריכטמן. "הילדים שלנו ואנחנו נושמים אוויר מזוהם, חלקיקים קטנים שנכנסים לכולנו לריאות, תוצאה של שריפות פסולת ומתכת בכפרים הערביים סביבנו, ולמרבה הצער העירייה לא פועלת בנושא".
"אמנם אין לנו נתונים להציג, כי חסר ניטור, אבל די להריח את האוויר מדי שבוע ולראות את עשן השריפות, שבסיוע הרוחות הדרום־מזרחיות מגיע אל מרבית שכונות העיר".
"אצלי למשל חיים כבר שנה פלוס עם מטהרי אוויר בבית, ומשתדלים שלא לפתוח חלונות שלא לצורך, כדי למנוע כניסה של חלקיקי חומרים מזהמים".

2 צפייה בגלריה
תחנת ניטור אוויר
תחנת ניטור אוויר
תחנת ניטור אוויר
(צילום המחשה: אביגיל עוזי)

לטענת ריכטמן, אגף איכות הסביבה של העירייה יכול לנטר את האוויר בשטח העיר בצורה די פשוטה.
"יש רשויות מקומיות הסמוכות לאזורי מפגעים, שמפעילות חברות פרטיות הסורקות את השטחים המועדים לפורענות ברחפנים, פעולה פשוטה מאוד", מסבירה ריכטמן. "אולי הגיע הזמן כעת, לפני הבחירות, שהנושא החשוב הזה יעלה לסדר היום. אנחנו עיר של ילדים שנושמים אוויר רע וזה חייב להיפסק".

קראו גם:

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "כידוע, יש בעיר תחנת ניטור אוויר קבועה הממוקמת על גבעת שרון ומנוטרת על ידי חברת החשמל בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה. את נתוני התחנה ניתן לראות בכל עת באתר העירייה. כמו כן יש לזכור כי תחנות ניטור האוויר הינן באחריות המשרד להגנת הסביבה. ישנן מספר תחנות ניידות כאלה, אשר מתניידות ברחבי הארץ בהתאם לתעדוף המשרד להגנת הסביבה ובהתאם לאיזורים הנדרשים".
פורסם לראשונה: 06:26, 08.05.23