טקס הנצחה לקריאת מעלה על שם סמ"ר שלמה גורטובניק התקיים ביום שישי שעבר. המעלה ממוקם ברחוב מגדל דוד 11, ליד בית ילדותו של שלמה ז"ל. הטקס התקיים במעמד בני המשפחה והחברים, ראש העיר, חברי מועצה ותושבים רבים שבאו לחלוק כבוד.
2 צפייה בגלריה
בני המשפחה וראש העירייה בטקס ההנצחה
בני המשפחה וראש העירייה בטקס ההנצחה
בני המשפחה וראש העירייה בטקס ההנצחה
(צילום: באדיבות העירייה)

סמ"ר שלמה גורטובניק, חובש קרבי בגדוד 46 בעוצבת עקבות הברזל נהרג מפגיעת טיל נ"ט ברצועת עזה והוא בן 21 בלבד. שלמה למד בבית הספר עירוני ב' בעיר ומכריו מעידים על אדם טוב לב, רגיש וצנוע. הוא נהרג זמן קצר לפני שחרורו וכבר היו לו תוכניות לטיול הגדול וללימודי תסריטאות. המעלה המוביל לביתו ממוקם בלב פארק ירוק ובצמידות לאשכול גני ילדים.

2 צפייה בגלריה
סמ"ר שלמה גורטובניק ז"ל
סמ"ר שלמה גורטובניק ז"ל
סמ"ר שלמה גורטובניק ז"ל
(צילום: פרטי)

ראש העירייה חיים ביבס כתב לזכרו: "שלמה נהרג בזמן שיצא לטפל באחיו לנשק שנפצעו. הדחף שלו לעזור לא היה מקרי. חבריו לבית הספר ולשירות הצבאי מספרים על חבר יוצא דופן שתמיד היה נכון לעזוב הכול ולבוא לעזור ולסייע, ובמילים פשוטות - חבר אמת. המעלה שחנכנו ממוקם סמוך לבית בו גדל במגדל דוד 11, ומהיום כאשר ההורים וילדיהם יעברו ליד אבן הזיכרון הם יוכלו ללמוד על שלמה גורטובניק הלוחם הצנוע עם לב הזהב".

קראו גם:

מאז תחילת המלחמה, פועלת העירייה למען הנצחת בניה ובנותיה של העיר, במיזם ייחודי ומרגש לקריאת מעלות ומשעולים על שמם. מאז 7 באוקטובר, נערכו תשעה טקסי הנצחה לחללי המלחמה. ההחלטה על מקומות ההנצחה נקבעת על ידי משפחות החללים, בתיאום עם ועדת ההנצחה העירונית.
מיזם ההנצחה ימשיך עם טקסים נוספים לזכרם של בני ובנות העיר שנפלו במלחמה.