ראשי אגפי החינוך ברשויות המקומיות השונות מנסים מדי שנה לגוון את תחומי הלימודים בבתי הספר התיכוניים, במטרה למשוך אליהם תלמידים ולהגביר את העניין בקרב תלמידי השכבות הגבוהות. כדי להצליח בכך, מעלות הנהלות בתי הספר הצעות מקוריות למגמות לימוד ייחודיות, או כאלה המעמיקות את מסגרת הלימודים בתחומן.
בשנת הלימודים הקרובה, כמו בשנים קודמות, יפעילו מוסדות החינוך במודיעין מספר מגמות לימוד מעט שונות, ויקוו לעורר עניין בקרב התלמידים.
2 צפייה בגלריה
תלמידי מגמת ריקודי רחוב במודיעין
תלמידי מגמת ריקודי רחוב במודיעין
תלמידי מגמת ריקודי רחוב במודיעין
(צילום: באדיבות עיריית מודיעין)

מגמה חלוצה בעירוני ה'

בתיכון עירוני ה' במודיעין יתחילו עשרות תלמידות ותלמידים בלימודי ריקודים, במסגרת מגמה הנושאת את השם "ריקודי רחוב".
במסגרת לימודי המגמה, שהפעלתה החלה כבר בשנת הלימודים הקודמת, ומיועדת לתלמידי כיתות י'‑י"ב, יוכלו התלמידות והתלמידים ללמוד מגוון רחב של סגנונות ריקוד, כמו למשל Cramp,Break dance, Poping looking, Hip hop ועוד.
המגמה, שנחשבת לחלוצה בתחומה בישראל, הוקמה בשיתוף פעולה של אגף החינוך של העירייה ומשרד החינוך, והכוונה היא להרחיב את פעילותה לבתי ספר נוספים בעיר.
מי שייקחו חלק בלימודי המגמה ייהנו לא רק מלימודי ריקוד ותנועה בהנחיית אנשי מקצוע מתחום הריקוד והאמנות, אלא גם ייחשפו לסדנאות אמנים של רקדני רחוב וכוריאוגרפים מוכרים מהארץ והעולם, ואף ישתתפו בתחרויות ריקוד בתחומים אלה.

דיפלומטיה: ניחוח של חו"ל

מי שמעדיפים דווקא ללמוד בישיבה, יכולים למצוא עניין במגמת הדיפלומטיה הנלמדת בתיכון מו"ר, וייחודה הוא בכך שכל הלימודים בה מתנהלים בשפה האנגלית.
"הדגש כאן הוא על כישורי תקשורת בנושאים מאוד רלוונטיים לחיי היום־יום של כולנו", אומרת אחת ממורות המגמה, "וזה כולל תקשורת בין־אישית, תקשורת בין־תרבותית, סטורי טלינג, מדיה כתובה ומדיה ויזואלית, יחסים בינלאומיים, מנהיגות אתית וניהול סכסוכים".

2 צפייה בגלריה
תלמידי מגמת הדיפלומטיה במודיעין
תלמידי מגמת הדיפלומטיה במודיעין
תלמידי מגמת הדיפלומטיה במודיעין
(צילום: באדיבות עיריית מודיעין)

על אופי הלימודים במגמה, שהיא ברמה של חמש יחידות לימוד, מספרים בבית הספר: "שיעורי המגמה הם לא הרצאות שבהן התלמידים יושבים בשקט ורושמים במחברת. במקום זה המרצה הוא יותר בתפקיד של מפעיל, והשיעור הוא סוג של פעילות משותפת. התלמידים לומדים כישורים ומושגים דרך פעילויות אלה, והם באים לידי ביטוי בנאומים, הדמיות פעילות של אנשי דיפלומטיה, ופרויקטים שונים שהם נדרשים לבצע".
מי שמעוניינים להפוך לדיפלומטים צעירים בסיום לימודיהם בתיכון, צריכים לדעת כי אחד התנאים הבסיסיים להצטרפות למגמה הוא לימודי אנגלית לבגרות ברמה של חמש יחידות לימוד.
בסוף השנה שעברה, במסגרת אירוע הסיום של מגמת הדיפלומטיה, קיימו בוגרי המגמה הדמיה של כנס מודל האו"ם, באירוע בו לקחו חלק תלמידים מבית ספר תיכון בכפר קאסם, שבמשך השנה ניהל שיתופי פעולה עם תלמידי התיכון במודיעין.

אדריכלות: לומדים לתכנן

מי שמבקשים ללמוד מקצוע שיקנה להם בסיס רחב ואפשרות לבחון עיסוק במקצוע לחיים, יכולים להירשם ללימודי מגמת האדריכלות של תיכון עירוני ד' בעיר.
במסגרת לימודים אלה לומדים התלמידים תחומים כמו תורת המבנה, שרטוט אדריכלי של מבנים, שרטוט ממוחשב, יסודות תכנון אדריכלי, וכמובן את תולדות האדריכלות.
קראו גם:
בנוסף, שמים לימודי המגמה דגש על הבנת תהליכי תכנון, אדריכלות "ירוקה", הכרת שיטות טכנולוגיות חדישות בהקמת בניינים, כשהמטרה היא לפתח בקרב התלמידים את התשוקה והרצון ללמוד מקצוע מורכב זה.
את פרויקט הגמר של תלמידי שכבת י"ב מלווים אדריכלים, החונכים את התלמידים במשימה המוטלת עליהם, למשל תכנון פרויקט אדריכלי על מגרש המיועד לבנייה באחת משכונות העיר.
מניסיון העבר, חלק מבוגרי המגמה בוחרים להמשיך ללימודי הנדסאי אדריכלות ולימודי עתודה, כשכמה מהם אף השתלבו בתחום זה ביחידות צבאיות העוסקות בתחום התכנון.
אחד מרכזות המגמה מספרת על אופי הלימודים: "הסלוגן שלנו הוא 'אדריכלות זה הבית שלי', וזה ממש כך, התלמידים מרגישים שהמגמה עבורם היא כמו משפחה. כשיש להם זמן פנוי באמצע יום לימודים או כשהם זקוקים לתמיכה, הם באים לשבת עם צוות מורי המגמה, כי האווירה נעימה, מחבקת ומצמיחה".