מועדון יזמות לנוער: אילון אטיאס, תושב מודיעין, עומד מאחורי יוזמה חינוכית חדשה בתחום החינוך הבלתי פורמלי לנוער בעיר: הקמת מועדון יזמות לנוער.
1 צפייה בגלריה
"כלים מעשיים". אלון אטיאס
"כלים מעשיים". אלון אטיאס
"כלים מעשיים". אלון אטיאס
(צילום: הדר בן שימול)
הכוונה היא להקים מועדון, מעין חוג של אחר הצהריים, שיפתח בקרב תלמידות ותלמידי תיכון בעיר את הסקרנות בנושא יזמות וטכנולוגיה. במהלך השבועות האחרונים החל אטיאס לפרסם את המיזם בקבוצות שונות ברחבי העיר, ועם העניין שמעורר הרעיון, נראה כי הוא ייצא אל הדרך כבר במהלך חודש אוקטובר הקרוב, או לכל המאוחר חודש לאחר מכן.
"המטרה היא לתת פעילות העשרה בשעות אחר הצהריים לבני נוער שהתחום הזה מעניין אותם, כמו שיש בני נוער שהולכים לחוגים בכל מיני תחומים, או לאימוני כושר קרבי ‑ לקיים חוג יזמות", מסביר אטיאס.
על פי הפרסום שהשיק אטיאס, מטרות המועדון הן, בין השאר: פיתוח "שריר" היזמות בקרב בני הנוער, יצירת נטוורקינג וסביבה חברתית מקדמת, וחשיפה לעולם התעסוקה והקריירה, כשכל אלה אמורים להעניק לחברי המועדון "כלים מעשיים לחיים הבוגרים, תחושת מסוגלות וביטחון עצמי גבוה, ותוכנית עבודה אישית להמשך הדרך".
כדי שהמועדון יפעל בצורה מיטבית מבחינתו, החל אטיאס לארגן את תכני הקורס, כפי שהוא מספר: "המועדון יתנהל בחלל עבודה משותף במרכז העיר, והחבר'ה שיגיעו לשם יפגשו יזמים בתחומים שונים, סטארטאפיסטים, יבנו מיזמים, ויחוו את כל העולם הזה יחד".
"יש לנו כבר עכשיו פידבקים טובים. אנחנו מכוונים למשהו מיוחד, ומאמינים שזה יצליח, בעיקר כי אנחנו חושבים שזה חשוב מאוד בעידן הנוכחי".
מי שמכירים את אטיאס, 28, נשוי ואב לשניים, יודעים כי לא מדובר במיזם החינוכי הראשון שהוא מקדם, על אף גילו הצעיר יחסית. אטיאס הקים את מיזם "תכל'ס", תוכנית מיוחדת להכנת בני נוער "לחיים האמיתיים", הפועלת מזה שנתיים במסגרת תוכנית גפ"ן של משרד החינוך, במספר בתי ספר תיכוניים ברחבי העיר, ומעניקה לבני הנוער כלים בסיסיים ומעשיים להתמודדות בעולם הבוגרים לאחר סיום לימודיהם או שחרורם מצה"ל.
"תתארו לכם קבוצה של 20 בני נוער שנפגשים מדי שבוע בחלל עבודה שיתופי, מקום בו רעיונות של אנשים גדולים מתגבשים ומקבלים צורה, ובמרחב הזה הם לומדים, מתנסים, נחשפים ומיישמים", מסכם אטיאס, "זה דבר נפלא, זו הזדמנות להעניק להם את מה שלא היה להורים שלהם".