עיריית מודיעין אירחה בשבוע שעבר כנס בנושא תחבורה שמטרתו לתת סמכויות גדולות יותר לרשות המקומית בכל הקשור לטיפול בתחבורה ציבורית שבעייתית מאוד בערים רבות.
2 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית
(צילום: תמר קינן)

ראש העירייה חיים ביבס אמר בכנס כי יש למצוא פתרון מיידי למצב התחבורה הציבורית בעיר שלו ובערים אחרות. "אנחנו נמצאים במשבר מתמשך שרק הולך ומחמיר. פתרונות התחבורה הציבורית הקיימים היום לא נותנים מענה אמיתי, שמאפשר לתושבים לוותר על הרכב הפרטי שלהם.
"התכנון התחבורתי חייב להיעשות בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, שמכירה היטב את הצרכים של התושבים, רק ככה תהיה הלימה בין התחבורה הציבורית לצרכים של התושבים. למשל אפשר לייצר בסביבת תחנת תחבורה ציבורית חניונים בשיטת 'חנה וסע' שמאפשרים לתושב להגיע ליעד בצורה מסודרת עם תחבורה ציבורית ובכך לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולהקל על עומסי התנועה".

2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)

בכנס "תחבורה בידיים שלכם – כנס תחבורה לקובע מדיניות מקומית", שיזמו ארגון "תנועה ישראלית", ארגון "תחבורה היום ומחר" ועיריית מודיעין, השתתפו נציגי ציבור ואנשי מקצוע מתחום התחבורה בישראל, ששיתפו מנסיונם באתגר.
את עיריית תל אביב ייצגה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי שאמרה כי "המפתח הוא להפוך מרשות נגררת לרשות מובילה. במקום להיסחף אחרי החלטות של משרד התחבורה שלא תמיד מכיר את הרשות המקומית, לייצר את התכניות בעצמנו. יש לנו אחריות על התושבים שלנו ויש לנו אחריות לספק את הפתרונות".
אור גרינפלד, סגן ראש עיריית מודיעין ומחזיק תיק התחבורה בעיר סיפר על מודיעין שבעיות התחבורה הציבורית בה הן מהקשות ביותר: "האתגר העצום שיש לנו במודיעין מכבים רעות הוא בתחום התחבורה הציבורית - מאז שאני ילד התחבורה הציבורית בעיר אינה מתפקדת, וכשנכנסתי לתפקידי זו אחת המטרות הגדולות ששמתי לנגד עיניי. כמעט כל הסמכויות בתחום התחבורה הציבורית בכלל לא עוברות ברשות המקומית אלא במשרד התחבורה, והעברת הנושא והסמכות לניהול ולתכנון אלינו לעירייה הוא המהלך הכי נכון שיש - כי אנחנו מכירים את התושבות והתושבים שלנו הכי טוב, מבינים את האתגרים ופוגשים אותם יום יום. המדינה חייבת להבין את זה, ואם לא - אנחנו נגרום לה להבין את זה ביחד".

תרחיש העלטה


מהצד של התחבורה הציבורית, נציג אגד עמיר קינן, סמנכ"ל תחבורה ציבורית באגד, דיבר על האתגרים מאז המלחמה וביקר את המדינה. "מדינת ישראל לא יודעת לשמור על החברות הלאומיות שלה, שהן הן אלה שמתגייסות תמיד במשברים ובזמני חירום וחבל שכך.

קראו גם:

"אגד מתמודדת עם אתגרים מורכבים בחודשים האחרונים, בצפון ובדרום נאלצנו לרדד משמעותית את השירות אך יחד עם זאת לנסות לשמור על שגרה ולתת מענה לתושבים, קושי גדול היה עם נהגים מקרית שמונה שהיינו צריכים לשכנע אותם להישאר בעיר למרות שהמשפחות שלהן התפנו לערים אחרות ברחבי הארץ.
"בנוסף, אנחנו צריכים להמשיך לטפל בתחזוקה של כל האוטובוסים של החברות הפרטיות. אנחנו מתמודדים עם החשש מתרחיש עלטה שהוא דרמטי, שכן בצי שלנו יש 400 אוטובוסים שהם חשמליים ולכן נערכנו לשימוש באוטובוסים שנוסעים על דיזל. תרחיש נוסף הוא התקפת סייבר, מתרגלים הפעלת מערך היסעים ללא מחשבים, השקענו בזה המון משאבים".