משפחת טורוול משכונת המשואה במודיעין, ההורים רונית ואליוט, וארבעת ילדיהם, הפכו בשבוע האחרון את ביתם לחמ"ל מבצעי לסיוע לכל מי שרק צריך, מחיילים בצה"ל ועד למשפחות המתגוררות באזור עוטף עזה. עבור בני המשפחה, רונית שעלתה לישראל מבלגיה לפני למעלה משני עשורים, ואליוט, שהגיע לישראל משוודיה לפני 18 שנים, העזרה לזולת היא דרך חיים.
2 צפייה בגלריה
"חינוך, ציונות וערכים". משפחת טורוול
"חינוך, ציונות וערכים". משפחת טורוול
"חינוך, ציונות וערכים". משפחת טורוול
(צילום: פרטי)
בשנים האחרונות מסייעים להם גם ילדיהם, שתי הבנות הבוגרות (15, 17) הלומדות באולפנת מודיעין, הבן (13) הלומד בישיבת שעלבים, ואפילו הבת הצעירה (10), תלמידת בית הספר אריאל בעיר.
"מזה כמה שנים אנחנו מלווים חייל בודד שעלה לארץ מקנדה ומתגורר באחת הדירות בעיר של עמותת 'אלמוג שילוני'", מספרת רונית, "והוא מגיע אלינו לארוחות בסופי שבוע, ולפעמים גם באמצע השבוע".

קראו גם:

"הוא סגר שבת בסוף השבוע האחרון, אז נסענו לבקר אותו ביום שישי, הבאנו לו מטעמים, והבסיס היה כמעט ריק, ובשבת כששמענו מה קרה נורא דאגנו, ושמחנו לשמוע שהוא בסדר".

2 צפייה בגלריה
מביאים ציוד לחייל שאימצו ולחבריו
מביאים ציוד לחייל שאימצו ולחבריו
מביאים ציוד לחייל שאימצו ולחבריו
(צילום: פרטי)

"אספנו מיד מוצרים ואוכל לפי מה שהמפקד שלו ביקש ונסענו לבסיס שלו, הבת הגדולה שלי ואני, והבאנו להם מלא אוכל, מוצרי הגיינה, משקאות, וכל מה שביקשו. הכניסו אותנו לבסיס, היכרנו את מי שנמצא איתו וזה היה מאוד מרגש. אחר כך הוא שלח לנו הודעה שכולם שמחו מהתמיכה והחיבוק ושזה ריגש אותו מאוד".
מאז תחילת השבוע, לאחר שנודע על הזוועות שהתחוללו ביישובי העוטף, מנסים בני משפחת טורוול לאתר משפחה שתתארח בביתם.
"אנחנו מאוד רוצים, וכרגע זה עוד לא הסתדר", אומרת רונית ומסבירה: "הייתה משפחה שכבר הייתה בדרך אלינו, אבל הייתה להם אחות נעדרת והם קיבלו עדכון שהיא נרצחה, אז נאלצו לוותר. משפחה אחרת עם סבא מבוגר לא הגיעה כי הסבא לא רצה לעזוב את הבית, ועוד מישהי שרצתה לבוא עם הבן הקטן שלה, אבל הייתה לה בעיה להגיע ובסוף היא נשארה בבית שלהם בנתיבות. בעלי רצה לאסוף אותה אבל זה עוד לא הסתדר".
על הסיבות שמניעות אותם לפעולה מספרת רונית: "זה בתוכנו, פנימה, זה קשור לחינוך, לציונות, לערכים שגדלנו עליהם, לדוגמא אישית לילדים שלנו לאהבת האחר, על כמה שחשוב בעינינו לעזור ולתמוך ולהיות שם עבור האחר בכל רגע שהוא צריך, הרי כולנו משפחה אחת גדולה".