שבוע קשה למדי, מלא בעיכובים ולא מעט צפיפות בקרונות הרכבת, עבר על תושבי מודיעין העושים, או לפחות מקווים לעשות, שימוש קבוע בקו הרכבת העירוני לירושלים ותל אביב, יעדים מרכזיים לעובדים ולסטודנטים תושבי העיר.
1 צפייה בגלריה
צפופים ברכבת
צפופים ברכבת
צפופים ברכבת
(צילום: פרטי)
העיכובים הקשים בתנועת הרכבת החלו באמצע השבוע שעבר, כאשר עשרות מתושבי מודיעין נאלצו לעשות את הדרך לכיוון תל אביב, כשרבים מהם עומדים בצפיפות בקרונות הרכבת. הסיבה לכך הייתה ביטולן של מספר רכבות שהיו אמורות לאסוף נוסעים מתחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין, מה שגרם לעומס רב בתחנות.
"ביום שני שעבר חיכינו כמעט שעה לרכבת, לא פעם ראשונה בתקופה האחרונה", סיפרה תושבת העיר נעמה חדרי, "בשלב מסוים הודיעו לנו שיש רכבת תקועה באיזור כפר חב"ד, והציעו לנו לעבור לאוטובוסים, מה שחלק מהנוסעים אכן עשו. אני חיכיתי לרכבת, ובדיעבד זו הייתה טעות, כי חיכו איתי שם עוד עשרות נוסעים, וכולם נדחקו לרכבת אחת שיצאה באיחור של שעה.
"עמדנו כמו סרדינים כל הנסיעה", היא מוסיפה, "ומיותר לציין שבימים שבהם הקורונה עוד כאן, זה ממש לא היה לעניין, אבל פשוט לא הייתה לנו ברירה, היינו חייבים להגיע לתל אביב".
גם במוצאי שבת האחרונה קיבלו משתמשי הרכבת בעיר, חלקם בדרכם לתחנות שנפתחו לתנועה עם צאת השבת, הודעה מרכבת ישראל כי בעקבות תקלה טכנית לא יפעלו הרכבות ממודיעין. בהודעה שפורסמה לנוסעים נכתב כי הוחלט שלא להפעיל את תנועת הרכבות, וזאת בשל הצורך בווידוא של יציבות מערכת האיתות להפעלה מיטבית רק למחרת בבוקר, וכי במהלך הלילה יבצעו עובדי הרכבת בדיקות מקיפות של כלל מרכיבי האיתות.
הודעת הרכבת הכעיסה רבים ממשתמשיה בעיר, שהביעו את דעתם בקבוצת ווטסאפ ייעודית בה חברים מאות מתושבי מודיעין.
"מה שקורה בשבועות האחרונים עם רכבת ישראל הוא לא הגיוני, כשבכל שבוע יש סיפור חדש", אומר אוריה שמולביץ, צעיר תושב העיר. "נכון שבמוצאי שבת הייתה תקלה ארצית, אבל זה מתווסף ללא מעט תקלות נקודתיות שתושבי מודיעין מושפעים מהן. פעם זה רכבות תקועות, פעם זה תקלות טכניות ופעם בעיות חשמל. אין כמעט חודש שבו הקו מהעיר עובד 'חלק', זה ממש מבאס".
תגובת רכבת ישראל: "בשל רכבת שנעצרה בגלל תקלה, חלו באותו בוקר עיכובים ושינויים מסויימים בתנועת הרכבות באיזור מודיעין, עד לסיום האירוע ופינוי הרכבת. אלו נגרמו בין היתר בשל מחסור בתשתיות מסילה באיזור גנות ותל אביב.
"אנו מתנצלים על אי הנוחות ומזכירים כי במקרה של עיכוב של מעל חצי שעה זכאים הנוסעים לפיצוי אותו ניתן לקבל באופן מקוון באתר, או בפנייה למוקד השירות במספר *5770".

קראו גם: