נעמה קדוש, תושבת מודיעין, חשבה בתקופה האחרונה על דרך בה תוכל לשמח בני משפחה, חברים ותושבים שמעט מדוכדכים בשל המצב, ומצאה פתרון יצירתי – היא יצרה ערכת קפה ביתית עם מסרים חיוביים ומקרבים.
1 צפייה בגלריה
"לפנק אהובים". הספלים של נעמה קדוש
"לפנק אהובים". הספלים של נעמה קדוש
"לפנק אהובים". הספלים של נעמה קדוש
(צילום: פרטי)
לפני כשלושה שבועות החלה קדוש, העוסקת בכתיבה ומעלה לרשתות שיר קצר חדש מדי יום המבטא את תחושותיה לנוכח המצב, לגלגל רעיון אותו תוכל להפיץ הלאה ‑ פתגמים קצרים ומחזקים.
"זה התחיל בהודעה שקיבלתי מאחיינית שלי, ששאלה אותי אם יש לי רעיון איך לשמח מישהי אהובה שנמצאת עכשיו רחוק מהבית, מפונה. משהו שיעלה לה חיוך", מספרת קדוש. "לשמחתי, בן זוגי, אבי, חשב על רעיון ‑ עוגת גבינה ביסקוויטים של בית, שזה מה שהיא אוהבת אחר הצהריים יחד עם הקפה, וקפצתי על הרעיון של העוגה כדי שהיא תרגיש קצת בית".
זמן קצר לאחר מכן קיבלה קדוש הודעה כי המילים שצירפה לברכה ולעוגה היו מרגשות, והוצע לה להדפיס את המסרים שלה על בלוקים של עץ או על ספלים.
"מפה לשם זרקו לי רעיון, ולמחרת מצאתי מקום שידפיס לי בזמן אפס ספלים עם משפטים שכתבתי", אומרת קדוש, "ואז קלטתי שלשלוח ספל בלי עוגיות ליד זה לא שווה, אז מהר הכנסתי לתנור את עוגיות הבית האהובות במשפחתנו ‑ עוגיות שיבולת שועל".

קראו גם:

מספר ימים לאחר מכן קדוש שדרגה את ערכת תשומת הלב שלה, ולספלים, עליהם אחד משלושת הכיתובים – "משלוח מהעורף לחזית", "חיבוק עוטף, פינוק מכל הלב", ו"חיבוק עוטף או כוס קפה עם חברה בזמן מלחמה – הפסקת אש", היא צירפה עוגיות, כפיות ומבחר סוגי קפה.
מאחר וקדוש היא עצמאית, ובימים אלה אין לה עבודה רבה, היא החליטה לגבות מחיר סמלי עבור הערכות ולשווק אותן ברשתות החברתיות.
לשמחתה, היא זוכה למחמאות רבות וגם להזמנות. "מישהי מהעיר הזמינה 30 ספלים לפנק את נשות המגויסים ברחוב, ויש עוד סיפורים, ואשמח מאוד שכמה שיותר אנשים ישמעו", אומרת קדוש. "זה הזמן לפנק אהובים, משפחה, חברים או עובדים, במיוחד בימים אלה, שהם ימים לא פשוטים, לכולנו, ואני רוצה להוסיף מעט אור כשמסביב יש כל כך הרבה חושך".