סיפור תמוה ביותר של השתלטות תושבים על שטח ציבורי והפיכתו לגינה פרטית משלהם, התפתח בשנתיים האחרונות במודיעין. כל זאת, בלי שהעירייה תתערב או תעצור אותם לכאורה.
הסיפור התחיל, כאמור, לפני כשנתיים. אז גילה אחד התושבים כי שכניו החליטו להשתלט על שטח ציבורי שנמצא ליד ביתם. "בדיוק הסתיימה אז בנייה של בית ספר לידינו ולנו ירדה לנו אבן מהלב כי סיימו את הבנייה", נזכר התושב. "ואז, מה שקרה זה שבעוד הבולדוזרים מסדרים את הקרקע, השכנים החליטו, כנראה, לשלם להם סכום כסף, ואנחנו פתאום ראינו שורה של כלים כבדים, משאיות, שופלים, ובאגרים מתחילים להזיז את העפר.
3 צפייה בגלריה
הגינה שהתפתחה על הגבעה
הגינה שהתפתחה על הגבעה
הגינה שהתפתחה על הגבעה
(צילום: פרטי)
"אני, בדרך כלל אדם רגוע מטבעי, רואה את השופלים עובדים פה בלי גדר והורסים את הגבעה. חשבתי שהעירייה עושה את זה אבל אז ראיתי את השכנים למטה מחלקים להם הוראות".
התושב מוסיף: "התקשרתי למוקד העירוני ואמרתי שיש פה בנייה בלתי חוקית. הם אמרו לי שהפקחים לא עובדים ביום שישי. התקשרתי למשטרה והם ענו לי שזה עניין של הפיקוח העירוני של העירייה. חזרתי למוקד העירייה, ניסיתי להעיר מישהו כי חששתי שעד שהם יתעוררו לא תישאר גבעה ואכן זה מה שקרה.
3 צפייה בגלריה
העבודות על הגבעה
העבודות על הגבעה
העבודות על הגבעה
(צילום: פרטי)
"בסוף, למרות כל הצעקות שלי למוקד בסופו של דבר לא נשארה גבעה. ניסיתי עוד כמה פעמים להתקשר כדי להזיז עניינים, שלחתי מכתב שאני מתכוון ללכת על זה בכל הכוח ושאני רוצה שיחזירו לי תשובות על זה שעובדים יום יום ליד הבית שלי ללא אישורים. פעם אחת הגיע פקח וצילם, דיברתי איתו והוא אמר לי שאם הם היו בונים על איזה גג היה לו יותר קל כי ככה הוא לא יכול להחזיר את המצב לקדמותו , אבל הבטיח שהם יטפלו בזה. ביקשתי ממנו שישאירו אותי בעניינים. אני עדיין מחכה. אחד השכנים פרס דשא סינטטי, השכן השני בתקופה האחרונה הביא משאית גדולה עם דשא סינטטי ועם אבנים גדולות כדי לחסום את הגישה לאזור. הם פשוט גילחו מגרש כדורגל בתוך הגבעה שממשיך את הגינה שלהם".
3 צפייה בגלריה
העבודות על הגבעה
העבודות על הגבעה
העבודות על הגבעה
(צילום: פרטי)
לדבריו, נראה שכרגע אין הרבה מה לעשות. "במצב הנוכחי באמת אין הרבה לעשות. הגיע לפה הפקח ואמר לי 'תשמע זה לא הגיוני שזה לא טופל', אבל הוא הציע לנו להתלונן. מדהים אותי שבן אדם שיש לו גינה מרגיש צורך לפלוש לשטח ששייך לעירייה וגם כשבאים לעכב בעדו פקחים ושוטרים הוא 'משתין' על כולם בקשת. הייתי רוצה לראות עירייה קצת יותר אקטיבית. מעניין אותי אם זה חוקי או לא חוקי כי אם כן גם אני רוצה חלק מהגבעה. הם עושים שם מסיבות זאת גבעה מקסימה. שמחנו שהיא ניצלה מהבנייה מסביב והנה בא חצוף שאין לו אלוהים ועשה מה שהוא רוצה".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "הנושא מטופל על ידי גורמי האכיפה של העירייה".