כבר שבועות ארוכים שאנשי עיריית מודיעין מתמודדים עם תופעה מטרידה של ריסוס כתובות גרפיטי בפארק עמק איילון בעיר, הסמוך למרכז המסחרי מודיעין סנטר ולבית הספר היובל.
1 צפייה בגלריה
הגרפיטי בפארק
הגרפיטי בפארק
הגרפיטי בפארק
(צילום פרטי)
קראו גם:
לפני כמה חודשים, בעיצומה של שנת הקורונה, החלו צעירים, כנראה בני נוער משועממים, לרסס כתובות גרפיטי על הקירות בכניסה המזרחית לפארק, אולם עובדים מטעם העירייה מיהרו למחוק את הכתובות, שחלקן כללו אמירות בוטות.
לאחרונה חזרו מעשי הוונדליזם, ועל הקירות שרוססו בעבר ונצבעו בלבן שוב רוססו כתובות שונות וציורי קיר, שחלקם מכסים כעת ציורי קיר שבוצעו במקום ביוזמת העירייה.
לדברי רעות מאיר, אחת מתושבות שכונת הפרחים בה ממוקם הפארק, מי שאחראי למעשים הם צעירים המגיעים למקום כמעט מדי לילה.
"אנחנו שומעים אותם כמה פעמים בשבוע, עם צחוקים וצעקות, והם יושבים במעבר התת־קרקעי שליד בית הספר, שם אף אחד לא רואה אותם", מספרת מאיר. "בשבוע שעבר, אחרי לילה רועש, ירדתי עם הכלבה וראיתי שרוססו לא מעט כתובות בצבע שחור, ציורים וקללות, וזה מבאס".
לטענת מאיר ותושבי השכונה, על העירייה להפעיל סיורים של השיטור העירוניה על מנת לייצר הרתעה.
"זה מתחיל בריסוס כתובות ועלול להגיע לשתייה ועישון, וחבל שהמצב יידרדר", אומרים התושבים. "הפארק הזה, כמו הרבה פארקים ברחבי העיר, מושקע ויפה, ואם מישהו גורם לנזקים הוא צריך לשלם".
"פעילות יעילה וממושכת בשטח הפארק, בעיקר בשעות הלילה, במקביל להצבת מצלמות אבטחה בשטח הבעייתי, יכולה בהחלט לפתור את הבעיה".
מהעירייה נמסר: "עבירה של ריסוס כתובות גרפיטי, הינה עבירה פלילית, באחריות ובסמכות המשטרה בלבד. העירייה רואה חשיבות רבה בשמירה על ניקיונה ונראותה של העיר ותגביר את הסיורים באיזור. בכל מקרה של כתובת גרפיטי בשטחים ציבוריים מטפל אגף שפ"ע בניקיון וצביעת הגרפיטי. הנושא יטופל".