ביום שישי הזה יתקיים במודיעין "מיצג השרמוטות" שיתנהל במתכונת של מצעד השרמוטות המתקיים בתל אביב מדי שנה. האירוע ייערך בשעה 11:00 בבוקר ברחבה של הקניון ויתקיים על פי הנחיות הקורונה. מדובר במיצג שבא למחות על "תרבות האונס" ונגד האמירות האומרות שבגלל לבוש האישה "הגיע" לה להיאנס, וכנגד אלימות כלפי נשים.
1 צפייה בגלריה
ג'ספר נייט
ג'ספר נייט
ג'ספר נייט
(צילום: אילאיל פרל)
ג'ספר נייט, א-ג'נדר, תושב מודיעין, בן 18 שבדיוק סיים את לימודיו בתיכון מו"ר הוא ממארגני האירוע. הוא מספר על היוזמה: "יש בתל אביב את מצעד השרמוטות כל שנה כבר כמה שנים שמתקיים באותו הקונספט כמו בארה"ב ובקנדה שהתחיל משוטר קנדי שאמר שאם בנות לא רוצות להיאנס הן לא צריכות להתלבש כמו זונות. הקונספט הוא נגד תרבות האונס כמו עכשיו שמאשימים את הקורבנות בפרשה של שחקני מכבי תל אביב כחלק מתרבות שוביניסטית. היה לי חשוב להביא את המיצג למודיעין".
למה בחרתם במיצג ולא בצעדה?
"החלטנו לעשות מיצג ולא צעדה כי הבנו שלמודיעין יהיה יותר מתאים משהו משפחתי וקטן. אנחנו לא תל אביב. במיצג עצמו הבנות יתלבשו בבגדים באורכים שונים כדי להראות שלא משנה מה תלבשי תמיד יאשימו אותך. אני באופן אישי חושב שזה משהו מאוד חזק במודיעין. יצא לי להיתקל בזה בכמה בתי ספר בעיקר עם המכנסונים. בכיתה ז' הדבר הראשון שמורה אמרה לי היה שלא נתבכיין אם יקרה לנו משהו אם נלבש מכנסוני 'דפוק אותי'. כל אחת מכירה את הפעם שהיא נכנסת לבית הספר וצריכה למשוך את המכנסייים למטה כדי שיכניסו אותה. המסר הוא שכל מה שיקרה הוא עליך כי הזהירו אותך".
לדבריו, הוא עושה את זה בשביל הקורבנות. "זה דבר ראשון מיצג בשביל הקורבנות", הוא אומר,"כי הבנות מאשימות את עצמן למרות שזה תמיד אשמת התוקף. הגוף שלך הוא שלך לא משנה מה עשית, ולא משנה מה לבשת, דבר שני זה בשביל להעלות מודעות כדי שיקרה פחות. זאת המטרה - לבוא ולהגיד. יש הרבה אנשים שבאים בזמן המיצג ושואלים למה הבנות מתלבשות חשוף וככה ניתן לנהל איתם שיחות ולהסביר.
"אנשים לא רגילים לדרך החשיבה הזאת. הם אף פעם לא חשבו על זה ככה שהגוף שלך הוא שלך. כרגע משרד החינוך מתעסק באורך המכנסונים ולא שבכך שידעו שהגוף שלך הוא שלך. אנחנו מאוד מקווים שבהמשך נוכל לעשות מצעד במודיעין וגם לפנות לבתי ספר ולראות איך משלבים את הנושא מגיל צעיר".
מה יכלול המיצג?
"במיצג יהיו ארבע בנות שמחזיקות שלטים ולובשות בגדים באורכים שונים מטייץ וטי שירט ועד חזייה ושורט קצרים כדי להראות שלא משנה איזה אורך את לובשת תמיד את תהיי אשמה. בשלטים יהיו אמירות שונות מתוך כותרות של כתבות שהתפרסמו בעבר כמו למשל: 'השופט קבע שהנערות אשמות בניצול המיני שלהן', או 'בת 9 עם אופי מתירני - ההיסטוריה של השופט שהקל על האנס', וכולי". בדרך כלל במיצגים כאלה יש הרבה תגובות של אנשים שעוברים החל מתגובות חיוביות ועד קללות וגידופים".