כשד"ר אורית בלאו ממודיעין, מדענית חוקרת סרטן, חלתה בקרוהן ובפיברומיאלגיה, היא החלה לחשב מסלול מחדש בחייה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר בלאו
ד"ר בלאו
ד"ר בלאו
(צילום: גיל דור)
עם ההתקרבות לדת, הגיע גם חיבור לרפואה המשלימה והיא פיתחה שיטת ריפוי אנרגטית שעזרה לה עצמה להחלים.
ספרה "בוידעמים", שיוצא כעת בהוצאה שנייה, מספר את סיפורה באמצעות 17 סיפורים קצרים, ומתאר את הדרך שעשתה כדי להתמודד ולחיות חיים איכותיים.
ד"ר בלאו, 64, נשואה, אם לשלושה וסבתא לשישה, התחילה לכתוב את ספרה בעקבות רצף אירועים מטלטלים: הורי בעלה, ניצולי שואה, נפטרו בהפרש של שבעה ימים ותוך שבוע נולדה נכדתה הבכורה הקרויה על שמם. מספר חודשים לאחר מותם היא יצאה למסע לפולין, ובשובה נפטר אביה (92), אף הוא ניצול פוגרומים, לאחר שנפל מסולם בניסיון להגיע לאחד הבוידעמים שבביתו.
"בשנה הקשה ההיא שוב התפרצה מחלת הקרוהן שלי ואושפזתי עם חסימת מעיים", היא נזכרת. "במסדרון בית החולים מצאתי על לוח המודעות פוסטר המודיע על תחרות עידוד היצירה הספרותית בין מדענים. מחוברת לצינורות החל לפרוץ ממני זרם הכתיבה ומאותו רגע לא חדלתי לכתוב".
את ספרה "בוידעמים", הכולל סיפורים קצרים בעלי מרכיב אוטוביוגרפי, החלה לכתוב במהלך אותו אישפוז. הספר כתוב על קו תפר דק שבין מציאות לדמיון, ומתרחש בימיה הראשונים של המדינה.
ד"ר בלאו מודה כי כתיבתה הספרותית יונקת מתוך הקשר החזק שלה עם אלוהים ומהשיח שלה איתו. לדבריה, תהליך הכתיבה איפשר לה להחלים.
המעבר מעולם המדע והמחקר לטובת עולם הרפואה המשלימה ולטובת הכתיבה הספרותית התרחש בהדרגה, ועל כך היא כתבה בשני הסיפורים "מעבדה" ו"עקודה" בספרה.
"במסדרון בית החולים מצאתי על לוח המודעות פוסטר המודיע על תחרות עידוד היצירה הספרותית בין מדענים. מחוברת לצינורות החל לפרוץ ממני זרם הכתיבה ומאותו רגע לא חדלתי לכתוב"
"לאט־לאט הרגשתי שאני לא מוצאת את עצמי בעולם המדע", היא מספרת, "הרגשתי שאני בתוך מסלול אינהרנטי בו ההתמדה היא שמובילה אותי ולא הבחירה. התודעה שהתקבעה בי עוד מבית ילדותי המשיכה להדהד בתוכי גם בשנות ה־30 לחיי ולאורה המשכתי לתפקד, נתבעת על ידי קול פנימי שלא מרפה, להמשיך במסלול המצופה ממני. חוויתי התקפים חוזרים של מחלת הקרוהן וסימני דרך נוספים, כמו פוליטיקות מתישות ואגו של רופאים וחוקרים, שנשלחו אלי כמתנות וגרמו לי לעצור ולחשב מסלול מחדש".
ד"ר בלאו למדה שיטות רבות ומגוונות מעולם הרפואה המשלימה. בהמשך פיתחה בעצמה טיפול ביו־אנרגטי לחיזוק ולצמיחה ממצבי חולי ומשבר – שיטה ייחודית המתבססת על הכלים שקיבלה בלימודיה בשילוב תובנות מעולם החסידות והמקורות היהודיים. כיום היא מטפלת ומעבירה סדנאות מודעות לנשים.
כעת היא חולמת להוציא לאור שני רומנים היסטוריים, ולסייע לכמה שיותר נשים לצאת למסע מרפא של ניקוי ושחרור מהבוידעמים הפיזיים והנפשיים שלהן – בעזרת סדנה ייחודית שהיא מעבירה. "אנשים אוצרים בקרבם בוידעמים עמוסים בחומרים נפשיים, בדיוק כמו בוידעמים מלאים בשמעטס, כגון רגשות מרעילים וזיכרונות קשים. זהו מצב של חוסר זרימה ותקיעות, שאינו מאפשר לנו להיות במיטבנו ואף גורם לחולי. בסדנה עובדים על ניקוי הבוידעם ועוברים מסע של שחרור וריפוי שמצמיח כנפיים".