מלי אבן־חן, 45, תושבת מודיעין העוסקת באימון מנהלים, ומרצה בקורסי הכשרה למנהלים ומאמנים, הניעה בשבוע שעבר, בחג פורים, מבצע משלוחי מנות שונה וייחודי.
2 צפייה בגלריה
משלוחי מנות לבעלי דעות שונות. מלי אבן חן
משלוחי מנות לבעלי דעות שונות. מלי אבן חן
משלוחי מנות לבעלי דעות שונות. מלי אבן חן
(צילום: מרטין חמי)
לנוכח המתיחות הגואה בין המגזרים בחברה הישראלית על רקע המחאות נגד ובעד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, החליטה אבן־חן להקדיש את מנהג החג להרגעת הרוחות.
"בשבועיים שקדמו לחג הסתובבתי בסערת רגשות מכל מה שקורה במדינה", היא אומרת. "כאישה ימנית, מזרחית, דתייה, המסתכלת על מה שקורה בצער גדול.
"בימים שקדמו לחג נפגשתי עם חברות, וחשבתי מה לעשות, לקיים מעגלי שיח או יוזמות אחרות, ויום לפני החג, כשהכנתי משלוחי מנות לחברים, החלטתי שאני לא שולחת אותם לחברים, אלא לאנשים זרים שאיני מכירה, שחושבים שונה ממני".
כדי לא לאכזב את חבריה, הודיעה מראש אבן חן למי שהיו אמורים לקבל את משלוחי המנות כי לא יקבלו אותם, והסבירה להם כי ברצונה "להרבות השנה באחדות ובאהבה".
"גייסתי חבר יקר, עו"ד יואב יעקובסון, שנמצא ב'צד השני', ביקשתי ממנו עשרה שמות של משפחות שמזדהות עם המחאה, וקיבלתי", משחזרת אבן חן.
ללא כל התראה מוקדמת, התייצבה אבן חן בבתי המשפחות.
"הגעתי לכתובות של האנשים, שלא ידעו מי ומה מחכה להם. רציתי שיראו אותי בעיניים, שיבינו את המסר שזה בסדר לא להסכים, אבל שאנחנו מחויבים בשעה הלא פשוטה הזו להפנים שאנחנו אחים", היא מספרת.
לדבריה, רוב המשפחות שקיבלו את משלוחי המנות התרגשו מאוד לקראתה.

2 צפייה בגלריה
מחשדנות דרך התרגשות. משלוחי המנות
מחשדנות דרך התרגשות. משלוחי המנות
מחשדנות דרך התרגשות. משלוחי המנות
(צילום פרטי)

"היו הורים שקראו לבת שלהם, ואמרו לה שהם קיבלו את השיעור הכי גדול שיכלו לקבל, והיה שם בכי ודמעות ואהבה וחיבוקים, וזה היה משמעותי מאוד עבורם ועבורי", אומרת אבן חן. "והיו כאלה שקיבלו אותי בצורה צוננת, אבל לא התרגשתי, הבנתי שזה לא נגדי, וכי זו חשדנות של חוסר אמונה שזה מהלך שעשוי להצליח, אבל זה לא ריפה את ידיי".
בסיום אותו יום, כשחזרה לביתה, קראה אבן־חן פוסט שכתב אחד מתושבי העיר המוכרים נגד שר המשפטים יריב לוין, והיא החליטה לעשות מעשה אחרון.
"רציתי לענות לו, אבל ויתרתי, וביקשתי בהודעה פרטית לקבל את הכתובת שלו", היא אומרת. "אחרי 20 דקות הגעתי אליו הביתה, והוא הודה שהתלבט אם למסור כתובת מפחד שיפגעו בו.

קראו גם:

הייתה בינינו שיחה לבבית מאוד, ושנינו הבנו שהאחריות למה שאנחנו כותבים היא עלינו, ואני חושבת שכל מי שקיבל את המשלוח בחג, הבין שאנחנו חייבים לנשום, להתחשב, לכבד".