מצוקת כוח האדם בגנים: הורים לילדים ממודיעין, שילדיהם אמורים ללמוד בשנת הלימודים הקרובה במעונות יום בעיר, גילו בשבוע האחרון כי לכמה מהם לא נשאר מקום, וכי ייאלצו לחפש חלופות לילדיהם, חלקם פעוטות, וזאת משום שחלק ממעונות היום המפוקחים לא ייפתחו לפעילות בשל מחסור בכוח אדם.
1 צפייה בגלריה
יעסיקו מטפלת צמודה?
יעסיקו מטפלת צמודה?
יעסיקו מטפלת צמודה?
(צילום: shutterstock)
אם שרשמה לאחרונה את בתה בת השנה למעון מפוקח בעיר, קיבלה בשבוע שעבר הודעה כי המעון לא ייפתח "בשל קושי בגיוס מטפלות לכיתת התינוקות".
הודעה זו, אומרת האם, השאירה אותה ואת בן זוגה חסרי אונים, ללא מסגרת לבתם, עובדה שהתחוורה לה בתום בדיקה במעונות שונים, מפוקחים ופרטיים, בכל רחבי העיר.
בהודעה אישית שהפנתה לראש העירייה, חיים ביבס, כתבה האם: "איך זה הגיוני שבעיר שמשווקת את עצמה כצעירה ומתאימה לילדים אין מקום בשום מסגרת? השקעתי המון כדי להגיע לנקודה בה אני נמצאת היום", כותבת האם על מעמדה במקום עבודתה, ומוסיפה: "המצב מאלץ אותי להתפטר ולהישאר עם הילדה בבית".
הורים נוספים שגילו גם הם בשבוע שעבר כי אין לבנם מסגרת חינוכית לשנה הבאה, טוענים כי הם נמצאים במצוקה גדולה.
"אין לנו ברירה, אלא שאחד מאיתנו יעזוב את העבודה או יצמצם משרה, או להעסיק מטפלת צמודה, שזה עולה לא מעט כסף", אומרים ההורים. "רצינו מעון מפוקח של התמ"ת או גוף אחר, כדי להשאיר את הילד במעון בראש שקט יחסית, אבל מסתבר שזה לא אפשרי. אנחנו מודעים לכך שהבעיה קיימת בהרבה יישובים בארץ, אבל זה מאכזב".
מהעירייה נמסר בתגובה: "נושא מחסור מעונות היום הוא נושא אקוטי שהעירייה עוסקת בו רבות, וזאת על אף שהגורמים האמונים עליו הם משרדי החינוך והכלכלה. הבעיה המרכזית היא נושא כוח האדם. למעונות היום יש קושי רב בגיוס כוח אדם, וזאת בשל העובדה שמשרד האוצר לא השווה את תנאי השכר של צוותי העובדים במעונות היום לזה של צוותי העובדים במערכת החינוך".