במהלך השבועות האחרונים הולכים ומתרבים בעיר מודיעין – מכבים – רעות הדיווחים על עומסי תנועה ופקקים כבדים, בהם נאלצים תושבי העיר לבלות עד חצי שעה בניסיונות לצאת מהעיר או להיכנס לגבולותיה.
אלה, כך נראה, נגרמים בשל תנועה ערה של תושבי העיר בכבישים, שחלקם יצאו, כמו ילדיהם הלומדים במוסדות החינוך, לחופשות, ומבלים זמן רב על כבישי האזור. יחד איתם תקועים בפקקים גם שאר תושבי העיר, החוזרים מדי ערב לביתם ממקומות העבודה שמחוץ לעיר.
כדי שתדעו מאילו מקומות עדיף להימנע, או פשוט כדי שתרגישו טוב יותר שאתם לא לבד, קיבצנו עבורכם את ארבעת המוקדים הפקוקים ביותר, בתקווה שלא תסבלו יותר מדי.
4 צפייה בגלריה
פקק בכביש 431
פקק בכביש 431
פקק בכביש 431
(צילום: שאול גולן)
פאתי מודיעין
שילוב קטלני של עבודות רכבת ישראל על פרויקט מסילת 431, ועבודות תשתית נוספות על דרך יצחק רבין (כביש 431), בכניסה המערבית לעיר, הפכו את האזור למקום שעדיף להתרחק ממנו, במיוחד בשעות אחר הצהריים.
מאות רבות של נהגים מתוסכלים 'מבלים' מדי אחר צהריים בזחילה מרגיזה בקטע כביש קצר, מאזור הכניסה למתחם ישפרו סנטר במערב, ועד לפאתי העיר, באזור צומת יהודה המכבי.
4 צפייה בגלריה
פקק בכביש 443
פקק בכביש 443
פקק בכביש 443
(צילום: שאול גולן)
מצפון תפתח הרעה
מי שמנסים לברוח מפקקי הענק בכניסה לעיר מכיוון דרך יצחק רבין בוחרים לרוב באופציה של כביש מספר 443, החולף מצפון לעיר, ולא תמיד הבחירה הזו היא מוצלחת.
החל משעות הצהריים המאוחרות הופך קטע הכביש שממערב לצומת שילת, בכניסה הצפונית לעיר, לפקק אחד ענק, הן בגלל החוזרים לעיר, והן בגלל כל אלה העושים שימוש בכביש בדרכם מזרחה לירושלים, או צפונה, לאזור השומרון.
4 צפייה בגלריה
מע"ר מודיעין
מע"ר מודיעין
מע"ר מודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
לא מהיר במע"ר
אמנם אזור המע"ר שהולך ונשלם במתחם המסחרי שבין בניין העירייה וקניון עזריאלי הוא מקום מקסים ומפותח, אבל בדיוק בגלל סיבות אלה הוא הפך לאחרונה גם למקום פקוק במיוחד.
הסיבה: מאות ואלפים מתושבי העיר, המגיעים לאזור על מנת ליהנות מביקור במוזיאון מורשת החשמונאים, או לאכול משהו באחת מעשרות המסעדות במקום, או פשוט רוצים להתרשם – יוצרים עומסי תנועה כבדים באזור, בו אפשרויות החנייה אינן רבות.
תוסיפו לכך את הנהגים שלא באמת מתחשבים באחרים, ועוצרים ל"דקה" לקנות משהו, או לאסוף ארוחה, והנה לכם פקק מעצבן.
קראו גם:
4 צפייה בגלריה
הרמזור בפנייה לדרך יהודה המכבי
הרמזור בפנייה לדרך יהודה המכבי
הרמזור בפנייה לדרך יהודה המכבי
(צילום: שי אלבלינג)
קשה לחזור הביתה
המתגוררים בשכונות הציפורים ונופים, וחוזרים הביתה דרך כביש מספר 431, מכירים את הרמזור הזה בפנייה שמאלה לדרך יהודה המכבי, אי אפשר שלא.
נתיב אחד בלבד משמש למעבר של מאות כלי רכב בכל רגע נתון בשעות אחר הצהריים העמוסות, מה שגורם לנהגים להתייבש דקות ארוכות בישיבה ברכב בהמתנה לאור הירוק.
האופציה השנייה, להמשיך בנסיעה ישר, ולהיכנס לעיר בנסיעה על דרך החשמונאים, מסרבלת מאוד את הנסיעה, כך שאין ממש ברירה.
כל העדכונים - חדשות מודיעין