2 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
(צילום: פרטי)
שימו לב: החל מה-1.1.2020 לא יזדקקו צעירי שוהם ל׳נהג תורן׳ כדי לבלות בשישי בתל אביב. פרוייקט ״נעים בסופ"ש״ מגיע לשוהם ובמסגרתו תפעל בשוהם תחבורה חינמית לתל-אביב בסופי השבוע, במסגרת רשת השאטלים של אזור מטרופולין ת״א. ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו, הגיע לשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב ושותפים נוספים, לפיו בכל ערב שישי ייצאו משוהם שלוש נסיעות לתל אביב ובחזרה, ובמהלך השנה יתווספו נסיעות במהלך יום השבת.
פטיגרו הודה למיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב ומחזיקת תיק החבורה, אשר מרכזת את הפרוייקט, אליו הצטרפו גם גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון.
הנסיעות ייצאו משוהם, יסעו לאורך כביש 461 ויגיעו עד למרכז תל אביב. משם יוכלו הנוסעים להמשיך לכל רחבי העיר, לגבעתיים, לקרית אונו ולרמת השרון. "זו בשורה אמיתית לחיילות וחיילים, סטודנטים ולצעירים, שיוכלו לצאת לבלות בצורה בטוחה ונגישה גם בסוף השבוע", סיכם פטיגרו.
שירות ההסעות "נעים בסופ"ש" בגוש דן יצא לדרך בסוף השבוע האחרון, ורשם במהלך סוף השבוע ביקוש שעלה על כל הציפיות: יותר מ-10,000 נוסעים השתמשו בקווים בכ-650 נסיעות, בין 4 ערים ו-500 תחנות בדרך
מה במודיעין? העירייה שכבר הפעילה בעבר מספר מיזמים להסעות בסופי שבוע לצעירים, עדיין לא הודיעה האם תצטרף למיזם החדש או לא. בינתים, שמענו את דעתם של שני חברי מועצה – דתי וחילוני על האפשרות שמודיעין תצטרף למיזם.
חבר המועצה גבי אדרי מסיעתו של אילן בן סעדון: "כאדם מאמין קשה לראות את השינויים והתמורות שהחברה בישראל עוברת. לאחרונה החל לפעול המיזם 'נעים בסוף השבוע' בארבע רשויות בגוש דן ולאחרונה מצטרפת גם שוהם. אני מאמין כי מימון המיזם יגיע מכלל התושבים דרך צווי הארנונה. כאדם מאמין המחזיק באג'נדות התואמות את רוח היהדות ושמירת השבת. אני מתנגד להפעלת מערך הסעים בשבת בעיר וקורא לראש העיר לשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר".

2 צפייה בגלריה
אוטובוס
אוטובוס
אוטובוס
(צילום: לירן תמרי)
חבר המועצה שחר מי און מסיעת יש עתיד: "אני חושב שעיריית מודיעין מכבים-רעות חייבת להצטרף למיזם 'נעים בסופ"ש' האפשרות להגיע לכל מקום בכל ימי השבוע שהיא זכות יסוד לכל תושב במדינה ובעיר שלנו בפרט. פרויקט 'נעים בסופ"ש' נועד למלא את הצורך לחבר את העורקים המרכזיים פנימה והחוצה מהעיר, בהעדר תחבורה ציבורית ממשלתית.
מערכת קווי ההסעה הוא נדבך חשוב במיוחד, וצריך להתווסף למענים הרבים שמספקת עיריית מודיעין לכלל התושבים, לא מדובר בעוד קו מזדמן לים או לפארק אלא בפתרון כולל ורחב, בני הנוער והצעירים בעיר הרוצים לצאת לבילוי ונופש במהלך הסופ"ש, גמלאים המעוניינים לבקר את משפחתם וגם לבלות פתרון זה ייתן להם את הנגישות לכל מקום, ובמיוחד אלה שידם אינה משגת לשכירת מונית לטובת הנושא.
כאשר הציבור יוכל להשתמש בפתרונות יעילים בכל ימות השבוע, הוא גם יעדיף להימנע מנסיעה ברכב פרטי, ויחסוך עלויות רבות, כולי תקווה שעיר כמו שלנו שהיא עיר לווין המקוממת במקום חשוב ואסטרטגי לא יכולה להיות מנותקת תחבורתית מכל הערים בארץ ולהיות כמו טבעת חנק על מי שרוצה לצאת ממנה בתחבורה ציבורית בשבת.
כולי תקווה שראש עיריית מודיעין מכבים רעות וחברי המועצה ירימו את הכפפה ונאפשר את השירות הזה לכלל תושבי העיר איכות חיים = שרות לתושבים ושממשלת ישראל תרחיב את השירות לכל תושבי המדינה. ויפה שעה אחת קודם. בכוונתי להגיש הצעה לסדר בנושא בישיבה הבאה".
פורסם לראשונה: 19:42, 26.11.19