בשורה טובה למודיעיניים: מרכז חדש התומך בהורים בעלי בעיות קשב וריכוז הוקם לאחרונה בעיר. מרכז "ניצן הורים מודיעין־מכבים־רעות", שנמצא במכבים, הוא מרכז הדרכה והעצמה להורים עם לקויות למידה, הפרעות קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד בתחום ההורי. במקום מוצע מגוון רחב של הדרכות הורים, סדנאות, קבוצות, ימי שיא ועוד.
1 צפייה בגלריה
מרכז ניצן
מרכז ניצן
מרכז ניצן
(צילום: בועז עמידרור)
בזמן שההורים משתתפים בטיפולים והדרכות, הילדים מלווים על ידי מתנדבים ונהנים מסביבה של משחקים, ג'ימבורי, ספרייה וחצר מאובזרת. לכל משפחה מותאמת תוכנית טיפולית, המתייחסת ונותנת מענה לצרכיה ואתגריה.
מטרת העל של המרכז היא לאתר את הכוחות הייחודיים של כל משפחה, לשפר את תפקודה, להוביל להורות מיטבית, לסייע להורים ‑ שלא יחושו מבודדים חברתית ורגשית, ולעבור עימם תהליך של העצמה לדימוי העצמי ולמסוגלות האישית וההורית שלהם.
בשנים האחרונות מרבים לחקור, לכתוב ולעסוק בקשיים של ילדים ובוגרים עם לקויות למידה ומשפחותיהם. אולם בעוד שלקויות למידה של ילדים ומתבגרים בולטות במחקר ובפרקטיקה, בהמשך מעגל החיים, עם התבססות הזוגיות לנישואים והורות, אין בנמצא תמיכות שמותאמות להורים עם לקויות למידה.
כדי להתמודד עם הפיכתם להורים בעצמם, ועם ההשלכות של הלקות על התפקוד ההורי, הוקם המרכז, מתוך הצורך הקיים בקרב האוכלוסייה ומתוך מטרה מניעתית.
"העמותה היא ארצית ויש לה חמישה בתים בארץ", אומרת מיה יונתן, מנהלת "ניצן מודיעין". "מי שהקים ויזם את הכל היא טובה סגול, והמנכ"לית של העמותה רויטל גנץ. מי שהביאה אותנו לעיר היא חברת המועצה הילה בן אליעזר, שפגשה את טובה ויזמה את הקמת הבית בעיר".