הורים לילדי כיתות ה'-ו' בבית הספר "דרכי יהודה" במודיעין פתחו השבוע עצומה שבה הם דורשים כי ילדי כיתות ה'-ו' בבית הספר ילמדו חמישה ימים בשבוע בבית הספר ולא יומיים כפי שנקבע. לטענתם, ברוב בתי הספר בעיר נמצא פתרון לבעיה מלבד בבית ספרם.
"אנו מרגישים חרדה נוראית שהילדים שלנו בני 10 הולכים להישאר בבית לבד ברוב הבקרים", כתבו ההורים בעצומה, "קיבלנו ביום חמישי האחרון את מתווה הלימודים- יש בוקר אחד בשבוע שבו ילכו לבית הספר וגם ביום שישי, כאשר אנו ההורים לא עובדים, הם ילכו שוב ל-3 שעות. לכיתות ו' אין אף בוקר שיגיעו למסגרת, תפילה ואיזה שהוא סדר יום נורמלי. כמה שעות אחר הצהריים אינם פתרון ליצירת שגרה בריאה עבור ילדים. במיוחד שבשעות אלו הם עייפים וכנראה שגם המורים שהספיקו ללמד את הכיתות הנמוכות יותר בבוקר".
1 צפייה בגלריה
בית הספר דרכי יהודה
בית הספר דרכי יהודה
בית הספר דרכי יהודה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לדבריהם, ברוב בתי הספר היסודיים בעיר מודיעין הצליחו למצוא פתרונות עבור כיתות ה'-ו' שילמדו שבוע מלא: ימים ראשון עד חמישי 8:00-13:00 "רק הילדים שלנו הולכים לפתוח פער לימודי בגלל ש אין מקום'?", הם כותבים, "זה לא הגיוני ואין פה שיוויון הזדמנויות".
בין בתי הספר בעיר שלהם נמצא פתרון: משואות נריה, נתיב זבולון, יחד, קשת, דורות, רימון, עידנים, חוט השני ועוד.
"אני לא חושבת שזה תקני שחלק מהילדים בעיר לומדים משמונה עד אחת והילדים שלי ישבו בבית רוב הימים. למה זה מגיע לי? מה עשינו? אני משלמת מסים כמו כולם"
בעצומה הם מציעים פתרונות לבעיית המקום ביניהם: שימוש באולם ספורט עבור למידה של כמה קפסולות, שימוש במבנים ריקים סמוכים לבית הספר (כגון סניף בני עקיבא), לימוד של כמה קפסולות ביום חמישי, והוספת קרוואנים לתוך מתחם בית הספר.
"תנו לילדים שלנו הזדמנות שווה ללמידה בשנת הלימודים הקרובה, ולנו ההורים את השקט הנפשי שהילדים שלנו לא מופקרים לבד בבית ארבעה בקרים בשבוע", הם מסכמים.
אחת האמהות בבית הספר אמרה השבוע: "אני אמא הייטקיסטית. יש לי ילד בכיתה ה'. מה שגיליתי זה שרוב בתי הספר במודיעין הצליחו להגיע למתווה שכיתות ה'- ו' מגיעים ללימודים כל יום משמונה עד אחת ובבית הספר שלי לא הצליחו להגיע למתווה והם מגיעים פעם בשבוע בבוקר ופעם בשבוע ביום שישי ולא עושים כלום מעבר לזה.
"אני לא חושבת שזה תקני שחלק מהילדים בעיר לומדים משמונה עד אחת והילדים שלי ישבו בבית רוב הימים. למה זה מגיע לי? מה עשינו? אני משלמת מסים כמו כולם. הרבה מבתי הספר הצליחו להביא פתרונות ומי שלא הצליח מה איתו? כשהם בבית אני לא יכולה לצאת לעבוד. זה פוגע בי כלכלית".
האם הוסיפה: "אצטרך לארגן להם שיעורים פרטיים אבל אין לי כסף לזה כי אני לא עובדת. אני לא כועסת על בית הספר כי המשאבים שלו מוגבלים ובגלל שזה בית ספר גדול אין מקום לכל התלמידים אבל למה אי אפשר לעזור? למה אי אפשר להביא קרוואנים או למצוא פתרון אחר? פניתי כמה פעמים לעירייה אבל עד עכשיו לא נמצא פתרון. הנהלת בית הספר אומרת שהם עשו כל מה שיכלו. לא הגיוני שבבתי ספר אחרים כיתות ה'-ו' ילמדו לימודים מסודרים ואנחנו לא. אני רוצה שהילדים שלי יגיעו כל יום לבית הספר".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה: "ההשקעה במערכת החינוך העירונית, תמיד הייתה ותמיד תהיה מטרת העל של העירייה. גם בתקופת הקורונה המורכבת, משקיעה העירייה מאמצים רבים בהרחבת מתווה משרד החינוך ככל הניתן, ואנו גאים בכך שהצלחנו לעשות כן, במרבית מוסדות החינוך. בהקשר זה יש להדגיש, כי לבתי הספר ניתנה אוטונומיה ליצירת תכנית הלימודים בהתאם למערכת השעות, כוח האדם ומבנה בית הספר, תוך שילוב למידה מרחוק מתקדמת. בבית הספר "דרכי יהודה", הוחלט על אופן הפעלת בית הספר באופן המיטבי ביותר לנוכח תקופת הקורונה, בשיתוף פעולה מלא של בית הספר עם מינהל החינוך וההורים, ולאחר הסכמתם של הרוב המכריע של ההורים".