מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
גרפיטי עם הכתובת "תשרפו בגיהנום" רוסס בליל שבת האחרון על דלת הכניסה לדיינר R&R ברחוב יפו בירושלים. בעלת המסעדה רעות כהן סיפרה למיינט ירושלים כי גם כל יתר החלונות במקום רוססו כתובות נאצה. "ביום שישי המקום פעל עד 2:00 בלילה. ביום שבת חזרתי למסעדה בשעה 8:00 בבוקר וראיתי את כל החלונות של המסעדה מרוססים. החזית והכניסה למסעדה, החלונות האחרים, היציאה מהבר - הכל היה מרוסס. הריסוס הראשי היה איפה שכתובות שעות הפעילות שלנו, כולל ביום שבת". הדיינר שאינו שומר על כשרות, פתוח בימי שבת, ומזוהה עם הקהילה הגאה, סובל מאז פתיחתו מהתנכלויות חוזרות ונשנות. בין היתר, חלונות הדיינר נופצו יותר מפעם אחת, המנדף השייך למסעדה והכרחי לתפעולה פורק ונגנב מספר פעמים, ואף דווח מקרה אחד של פריצה למקום. לאחר ההתמודדות עם הפגיעות החוזרות והנשנות במקום, אמרה כהן: "יש קבוצה של קיצוניים שזה לא עובר להם בגרון, לא זה שאני שם, לא איך שאני חייה, ולא האוכל שאני מכינה. חבל להם - כי אני לא מתכוונת לזוז".
6 צפייה בגלריה
"תשרפו בגיהינום". מסעדת הדיינר. צילום: רעות כהן
"תשרפו בגיהינום". מסעדת הדיינר. צילום: רעות כהן
"תשרפו בגיהינום". מסעדת הדיינר. צילום: רעות כהן
מסיבת תיכוניסטים במועדון הגגוס באיזור התעשייה ברעננה בערב הבחירות הביאה לעשרות בני נוער שהשתכרו בתורה מסוכנת, חלקם איבדו את הכרה ואושפזו בבית חולים מאיר. סיירת ההורים העירונית (סה"ר) בהובלתם של שרה רומנקביץ, בועז יפה וצבי פורמן הגיעה למקום במסגרת הסיורים הלילים שלהם בחודשי הקיץ והגיבה בהתאם: בקבוקי אלכוהול וכוסות נשפכו, הוזמנו כוחות רפואיים, והוזעקו הורים לאסוף את ילדיהם. שרה רומנקביץ אמרה למיינט רעננה: "היינו במקום על מנת לסייע לנוער לבלות בבטחה ולחזור בשלום הביתה. עם הגיענו למקום, ראינו באזור את כמויות הכוסות ובקבוקי האלכוהול ששתו בני הנוער שהיו גדולות. חלקם התבקשו לשפוך את האלכוהול שהיה ברשותם ושעדיין לא שתו. אדי האלכוהול היו באויר. בני נוער ששתו יותר מדי פונו על ידי הוריהם שנקראו למקום על ידינו. הזמנו אמבולנס עקב איבוד הכרה כתוצאה מהשתיה.
6 צפייה בגלריה
צילום: סה"ר, סיירת ההורים
צילום: סה"ר, סיירת ההורים
צילום: סה"ר, סיירת ההורים
תושבי הרחובות הסמוכים לגינה ברחוב יגאל אלון בהרצליה זועמים על חוסר האכיפה בנוגע לצואת כלבים בגינה הציבורית, זאת למרות שיש איסור כניסה לכלבים. "זה פשוט נורא ואיום", מסרו התושבים בפנייה למיינט הרצליה, "ראשית, אסור להכניס כלבים למקום. בהרצליה לא חסרים גינות כלבים. אז מילא שאף אחד לא שם על האיסור הזה, מה עם גורמי האכיפה העירוניים. זה פשוט זוהמה. ממש אין אפשרות לשהות במקום, שלא לדבר לתת לילדים לשחק בו". תושבת נוספת טוענת, כי המצב הגיע לכדי כך שרבים מתושבי האיזור כבר לא מגיעים לגינה: "בעיניים שלי ראיתי ילד בגיל 3-4 משחק בידיו בקקי. שמע, זה מטורף. ילדים משחקים בקקי. זה נשמע בדיחה או קלישאה, אבל בהרצליה זו המציאות".
6 צפייה בגלריה
צילומים באדיבות התושבים
צילומים באדיבות התושבים
צילומים באדיבות התושבים
תושבי רחוב קרן היסוד 9 בחולון מתלוננים מזה מספר חודשים על מכה חדשה בשכונה – מכת עטלפים אצלם בבניין. דיירי הבניין מספרים למיינט חולון כי ישנה גדר המפרידה בינם לבין שני מגדלי דיור מוגן הנמצאים ברחוב קרן היסוד 5 ו-7. "בחניון של הדיור המוגן יש עצים מאוד מאוד גבוהים שלא נגזמו זמן רב. בעבר הייתי רואה מהחלון שלי את הים אבל כעת, לא רק את החוף אני לא רואה, אלא אפילו להיכנס לחניון הפרטי שלנו אנחנו לא מצליחים", סיפרה אחת הדיירות בבניין. הסיבה לכך טמונה לדבריה בכך שכל החניון מלא בענפים של העצים המהווים בית לעטלפים. "זה ממש עונש עבורנו, כיוון שבערבים אנו נאלצים לסגור את המרפסות שמא העטלפים לא יכנסו לתוך הבית". מהעירייה נמסר כי: "העטלפים הם בעלי חיים מוגנים, ולכן אסורה פעולת הדברה או לכידה. יחד עם זאת, אנו פועלים מול בעלי הדיור המוגן לטפל בעצים המצויים בשטח פרטי".
6 צפייה בגלריה
עטלפים מול רחוב קרן היסוד. (באדום, העיניים האדומות). צילום: פרטי
עטלפים מול רחוב קרן היסוד. (באדום, העיניים האדומות). צילום: פרטי
עטלפים מול רחוב קרן היסוד. (באדום, העיניים האדומות). צילום: פרטי
במיינט ראשון לציון מדווחים על כתב אישום שהוגש כנגד תושב ראשון לציון, הנאשם כי היכה את אישתו כשסירבה לקיים עימו יחסי אישות. בתם של השניים התערבה וחצצה בין הגבר לאישה. על פי כתב האישום, סמוך לחצות שהו בני הזוג בחדר השינה, בזמן שהאישה סירבה לבקשתו של הגבר. למרות הפצרותיו המשיכה האישה בסירובה ובשלב מסוים יצאה מהחדר בבכי, לכיוון הסלון. הגבר הלך אחריה והתעקש על דרישתו, אך סורב פעם נוספת. גם את הדרישה שתצא מהבית ותלך לבית הוריה, האם לא מילאה. בתגובה היכה הגבר את האישה בפניה, ורק התערבותה של בתם בת ה־14, מנעה ממנו להמשיך להכותה. בעקבות המקרה פונתה האם לטיפול בבית חולים, שם התברר כי איכות השמיעה שלה נפגעה בעקבות נקב בעור התוף, דבר שהוביל את האישה להחלטה להתגרש מבן זוגה ימים אחדים לאחר מכן. בימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפה, גרימת חבלה ואיומים.
6 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
נועם בניטה מצורן תמיד חלמה על מסיבת בת מצווה גדולה באולם; אבל כשהגיעה לבגרות הבינה שהיא רוצה לחגוג בצורה משמעותית, שתשאיר חותם. את אורחיה היא הזמינה ל"בית מיכל, החצר הנשית" בנתניה, לפרויקט ייחודי של שיפוץ ושדרוג המקום. "ככל שגדלתי, הבנתי שעבורי אין ממש טעם בכל האירועים האלה. אני לא רוצה שזה יהיה הזיכרון שלי מהבת מצווה בעוד כמה שנים", אמרה בניטה למיינט נתניה. "מבחינתי, ואני בטוחה שאני לא היחידה, בת מצווה היא לא סתם מסיבה גדולה, היא הרבה מעבר. היא נקודת הזמן שבה אני עוברת ממצב של מי שנעזרת למי שיכולה גם לעזור. אני חושבת שהבת מצווה זה בעצם שער, שער לבגרות". בפוסט שפרסמה קראה בניטה למכריה להשתתף בפרויקט בת המצווה שלה, שמסמל עבורה את המעבר מילדות לבגרות. וכך, במקום להגיע בשמלות ערב וחליפות לאירוע באולם, הגיעו מכריה של נועם ל"בית מיכל - החצר הנשית" בנתניה, והחלו לשפץ ולשדרג את המקום.
6 צפייה בגלריה
שיפוץ "בית מיכל". צילום: אלבום פרטי
שיפוץ "בית מיכל". צילום: אלבום פרטי
שיפוץ "בית מיכל". צילום: אלבום פרטי