בני זוג ממודיעין הגישו לאחרונה תביעה נגד בית חולים סורוקה ונגד קופת חולים כללית. בני הזוג הביאו ילדה לעולם אך איבדו אותה מספר שעות לאחר הלידה. טרם הוגש כתב הגנה.
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד ניסן מנו ממודיעין נטען כי היולדת נכנסה להיריון ונשלחה למעקב בקופת חולים כללית שלא הגדירה אותו כהיריון בסיכון ללידה מוקדמת, בשל לידות מוקדמות שכבר עברה היולדת, אלא כהיריון רגיל ותקין. על פי התביעה, בשבוע 24+4 הגיעה היולדת לקופת חולים עם כאבים. הרופאים גילו שצוואר הרחם התקצר משמעותית והיא נשלחה דחוף לבית חולים סורוקה.
2 צפייה בגלריה
סורוקה. צילום: הרצל יוסף
סורוקה. צילום: הרצל יוסף
סורוקה. צילום: הרצל יוסף
בבית החולים הסבירו ליולדת שהיא בלידה מוקדמת ושהסיכוי להישרדות התינוקת הוא כ-50% וכ-70% לנכות משמעותית. על פי כתב התביעה, בני הזג התקשו לתת תשובה והתלבטו ולכן, על פי התביעה, רופאי בית החולים החליטו בשביל בני הזוג שאם התינוקת תיוולד חיה ותזדקק להחייאה צוות בית החולים לא יעניק טיפול כדי להאריך את חיי התינוקת.
הלידה התקדמה לנקודת האל חזור ושוב הרופאים הסבירו ליולדת על הסיכויים של הישרדות התינוקת בחיים והסבירו שניתוח קיסרי עלול לשפר את הסיכויים. בני הזוג לא מהססים ודורשים בתוקף לעבור ניתוח קיסרי כדי לתת את מירב הסיכויים לתינוקת. "יש בכך משום הוכחה ברורה שלעת הלידה בני הזוג הגיעו להחלטה וביקשו לתת לעוברם את מיטב הסיכויים והטיפולים ובכלל זה גם לאחר הלידה", נכתב בתביעה.
התינוקת נולדה בניתוח קיסרי והועברה לפגיה של בית החולים. "התינוקת נעזבה בפגייה ללא מעקב ללא טיפול מציל חיים ופשוט נעזבת למותה", נכתב בתביעה, "וזאת אף על פי שבני הזוג ביקשו במפורש להציל את חייה את התינוקת ולתת את מירה הסיכויים להישרדות. במהלך כשבע שעות הדופק הלך והתמעט עד שפסק לגמרי בשעה 00:03".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ניסן מנו | צילום: סטודיו אורות
עו"ד ניסן מנו | צילום: סטודיו אורות
עו"ד ניסן מנו | צילום: סטודיו אורות
עוד נכתב כי: "בני הזוג הופתעו לגלות שהתינוקת שלהם מתה ושקעו בצער וכאב רב על אובדן בתם היקרה עד כדי דיכאון עמוק וחרדה..".
בתביעה נטען כי הרופאים נהגו בניגוד לניירות העמדה של איגוד המיילדות והניאונטולוגיה שלפיהם הייתה חובה להציל את חייה של התינוקת. עוד נטען שבגיל זה של ההיריון אין לרופאים סמכות להחליט על דעת עצמם שהם לא מעניקים טיפול מציל חיים. בכך, נכתב בכתב התביעה, מנע צוות בית החולים מבני הזוג כל סיכוי להציל את התינוקת שנולדה חיה ונפטרה לאחר כ-7 שעות.
כאמור, טרם הוגש כתב הגנה. מכללית וסורוקה נמסר בתגובה: "אנו לומדים את כתב התביעה ונגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".