1 צפייה בגלריה
ביה"ס עירוני א'. צילום: דוברות עיריית מודיעין
ביה"ס עירוני א'. צילום: דוברות עיריית מודיעין
ביה"ס עירוני א'. צילום: דוברות עיריית מודיעין
רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, משרד החינוך מפרסם את רשימת בתי הספר העל יסודיים המצטיינים של ישראל. מתוך 288 בתי ספר 4 שייכים למודיעין.
מדי שנה מתגמל משרד החינוך עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר, כאשר הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".
לטבלת המצטיינים נכנסו השנה 288 בתי ספר בארבע רמות דירוג שונות, כאשר כל תיכון שנכלל ברשימה יקבל תגמול (חד פעמי) על סכום שנע בין כ-3,000 שקלים לכ-8,000 שקל, בהתאם לקבוצת הדירוג בה שובץ. התגמול ניתן בין היתר לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר ביחס לשנה הקודמת.
בתי הספר העל יסודיים ממודיעין מכבים רעות הנמצאים ברשימה הם:
תיכון מכבים רעות
עירוני ב' ע"ש יצחק רבין
תיכון יחד
עירוני א'
בתי הספר נמדדים, כאמור, על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית, והחישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, בהם: מעורבות חברתית, שילוב ילדי חינוך מיוחד, קליטת עולים חדשים, מניעת נשירה, טוהר הבחינות, גיוס לצה"ל, אחוז הזכאות לבגרות ובנוסף, שיעור השיפור המשמעותי שחוללו בתי הספר בהשוואה להישגי השנה הקודמת.
בעירייה הסבירו כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר באותם מדדים בקרב תלמידיהם בשנת הלימודים תשע"ט, בהשוואה לשנה הקודמת, ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, דבר שמחזק את ההישג, לאור העבודה שבתי הספר בעיר נחשבים מלכתחילה למובילים.
הרשימה נקבעה מתוך רצון של משרד החינוך להוקיר את בתי הספר על תרומתם בעיצוב עתיד התלמידים והבאתם להצטיינות לימודית אישית, חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ט. התגמול, שהינו חד פעמי, מחזק ומתמרץ את קידום ערך המצוינות כאורח חיים, ויחד עם זאת מהווה אות הערכה לעשייה החינוכית המעמיקה של הצוות החינוכי.
ראש העירייה, חיים ביבס: "מדי שנה זוכים בתי הספר שלנו בפרסים מרשימים וזה לא מובן מאליו. מדובר בעבודה מאומצת, יצירתית והמון מסירות של צוותי המורים כלפי התלמידים והחברה. בסופו של יום, הפרסים שניתנים לבתי הספר מתורגמים לטיפוח דור ערכי, מוביל ומנהיגותי וזהו ההישג האמיתי והחשוב ביותר. יישר כוח למורים, למנהלים וגם להורים שמעניקים גב תומך ושיתוף פעולה הדוק עם בתי הספר ומינהל החינוך."