1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
מתנדבים ומרוויחים: מלגות העירייה לסטודנטים שולשו לסך של 10,000 שקל. את הסכום יזכו לקבל סטודטנים מתנדבים תושבי העיר כבר מהשנה הקרובה.
בכך, מצטרפת מודיעין בימים אלה לפרוייקט ארצי של מפעל הפיס המאפשר, יחד עם הרשות המקומית, להעניק לסטודנטים מלגת לימודים בסך 10,000 שקל תמורת 130 שעות התנדבות למען החברה.
עד היום העניקה העירייה מלגות לסטודנטים מעוטי יכולת בלבד, גובה המלגה נע בין 3,500-4,500 שקל בלבד בלבד והוא היה מוענק תמורת 30-40 שעות התנדבות בעיר. מכיוון שתקציב העירייה השנתי עבור מלגות סטודנטים עמד על כ-200,000 שקל בלבד, לא ניתן היה להגדיל משמעותית את התמיכה בסטודנטים משנה לשנה.
המהלך קורה למרות שבשנה האחרונה אף עלה החשש שלא יחולקו כלל מלגות לסטודנטים לאור הבחירות האחרונות שנערכו במרץ, דבר אשר עיכב את אישור העברת התקציבים לפרויקט המלגות.
הפרוייקט יצא לאור בסיועו של ארגון פר"ח אשר יקח חלק אינטגרלי בשיבוץ הסטודנטים במקומות ההתנדבות ויחד עם תקציב העירייה ותקציב מפעל הפיס יקבלו עשרות סטודנטים מלגה בסך 10,000 שקל. בעירייה דרשו כי יהיו שעות התנדבות גם בעיר מודיעין ולא רק בעיר בה לומדים הסטודנטים ועל כן מספר שעות ההתנדבות יעמוד על 150 שעות.
בין היתר יתנדבו הסטודנטים במחלקת הנוער והצעירים, הזולה, בית חם לנערות, פעילות עם תושבים ותיקים, ילדים עם צרכים מיוחדים, פעילויות האגף לשירותים חברתיים, יד לבנים ופעילויות נוספות שיוגדרו על ידי העירייה.
יו"ר ועדת מלגות, חברת המועצה נגה כץ רפפורט אמרה כי "הקניית ידע לתושבים היא יצירת עתודה לעיר מודיעין שמכירה בחשיבות השילוב בין לימודים גבוהים לבין התנדבות בקהילה".