3 צפייה בגלריה
הקצינים החדשים ממודיעין (צילום: דובר צה"ל)
הקצינים החדשים ממודיעין (צילום: דובר צה"ל)
הקצינים החדשים ממודיעין (צילום: דובר צה"ל)
הצוערים החדשים של אגף התקשוב וההגנה בסייבר קיבלו בשבוע שעבר את הארון המיוחל וכעת הם מתחילים את תפקידם כקצינים אשר יובילו את צה"ל לקדמה טכנולוגיה ומבצעית. כאמור, בין הקצינים החדשים, גם שלושה חיילים ממודיעין- סג"ם ע', סג"ם ד' וסג"ם ניצן ויינשטיין.
אגף התקשוב וההגנה בסייבר כולל בתוכו מגוון תחומים, החל מאנשי מחשבים ומתכנתים ועד ללוחמים בשטח העוסקים בשמירה על התקשורת בצה"ל באופן תמידי. חיילי האגף פועלים ללא הפסקה על מנת שצה"ל ימשיך להוביל ולהוות ראש הזירה הטכנולוגית המודרנית.
ניצן ויינשטיין
ניצן ויינשטיין, תושב מודיעין, למד בישיבה תיכונית והרחיב מגמות כימיה וערבית. לפני גיוסו הלך למכינה קדם צבאית בארד ולאחר מכן עבר את גיבוש הקש"רגים- קציני קשר גדודיים.
קשר"ג הוא תפקיד המשלב לוחמה וטכנולוגיה גם יחד. כלומר, הקשר"ג הוא גם לוחם וגם אחראי על הקשר הגדודי, וכך מהווה גורם משמעותי בתפקוד הגדוד.
3 צפייה בגלריה
סג"מ ניצן ויינשטיין (צילום: דובר צה"ל)
סג"מ ניצן ויינשטיין (צילום: דובר צה"ל)
סג"מ ניצן ויינשטיין (צילום: דובר צה"ל)
ניצן מספר שרצה להיות קצין בזכות אביו, שבעברו היה לוחם בגולני ודחף אותו להתגייס לתפקיד- "להיות קשר"ג זה להיות טיפה מעבר ללוחם", מצטט ניצן את האב.
ניצן עבר מסלול הכשרה מאתגר שכלל טירונות, קורס יסוד, סיפוח של מספר חודשים ביחידת חי"ר במהלכו למד את התפקיד מתוך התנסות בשטח. לאחר מכן המשיך לקורס מכ"ים בו רכש יכולות פיקוד וניהול של חיילים ופיתח את עצמו כמפקד. עוד במהלך המסלול אותר ניצן ופיקד בעצמו על קורס הקשר"גים הבא אחריו. לאחריו נשלח לבה"ד אחת, בית הספר לקצינים. לבסוף, צלח את השלמת הקצונה הקרבית בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר, שהיא אחת מההשלמות הארוכות ביותר בצה"ל. "הקורס מכין, מלמד ומפתח ואני מאוד ממליץ למלשב"ים לעבור את המסלול", אומר ניצן. "התפקיד תורם לידע, ההכשרה מבגרת, ואף פעם לא משעמם".
סג"ם ד'
סג"ם ד', צעירה בת 21 ממודיעין סיימה אף היא את השלמת הקצונה בשבוע שעבר. ד' עלתה ארצה בגיל צעיר מארצות הברית ועל אף גילה הצעיר היא גם דוקטורנטית למתמטיקה.
ד' משרתת ביחידת מצו"ב (מרכז צופן ובטחון)- מרכז הצופן הלאומי אשר מהווה את הסמכות המקצועית העליונה ומוקד הידע הלאומי בתחומי הצופן, ההגנה והסיכול במרחב הסייבר.
3 צפייה בגלריה
סג"מ ד' (צילום: דובר צה"ל)
סג"מ ד' (צילום: דובר צה"ל)
סג"מ ד' (צילום: דובר צה"ל)
"הגעתי בהתחלה עם אפס ידע על הצבא, וההשלמה הייתה מרתקת", אומרת ד'. "הפגישו אותנו עם המון אנשים מעניינים, דווקא אלו שפועלים מאחורי הקלעים".
השבוע יחלו השלושה את דרכם החדשה כקצינים, יזכו לקחת חלק באירועים מבצעיים לקבל החלטות חשובות ולהוביל את צה"ל לחזית הטכנולוגיה.