הנהלת קניון עזריאלי במודיעין הודיעה השבוע על העלאת מחירי החנייה בחניון הקניון החל מ־1 ביולי. השעתיים הראשונות ימשיכו להיות בחינם, אבל השעה השלישית תעלה שישה שקלים במקום חמישה שקלים והחל מהשעה הרביעית ישלמו המבקרים שלושה שקלים עבור כל רבע שעה, כלומר - 12 שקל לשעה.
חורשה במודיעין נעקרה לשם הקמת מגרש חניה בשורה: מאות מקומות חנייה יתווספו למרכז העיר
ההודעה על העלאת המחירים גרמה לכעס רב בקרב תושבי העיר שמורגלים להגיע לקניון שמהווה עבורם בשלב זה מרכז העיר היחידי. "מודיעינים אוהבים לבלות בקניון. לקנות, לאכול וסתם להסתובב", אומר תושב העיר ולדימיר בליאק. "מה עושה הנהלת הקניון? מעלה להם את מחירי החנייה. זה אמנם רק שקל לשעה השלישית, אך זה עלייה של 20 אחוז, ו־12 שקל לשעה החל מהשעה הרביעית? זה מוגזם. מה השתנה בדיוק? מה גרם לעלייה כה חדה? זה ממש לא מובן. אני לא מבין את הצעד שלהם גם מבחינה עסקית. המשק בדרך למיתון וסביר להניח שאנשים יקנו פחות, אז במקום לעודד אותם להגיע מעלים להם את מחיר החנייה".
יש לציין כי הקניון משרת את תושבי מודיעין לא רק עבור קניות, אלא גם משרדים רבים ושירותים חיוניים נוספים נמצאים שם. "לפעמים אנשים נאלצים להישאר שם שעות שלא מרצונם", אומר בליאק. "זה ניצול של קהל שבוי כל עוד אין מרכז עיר אחר. אנשים אוהבים את הקניון, והם קיבלו מיקום מאוד אסטרטיגי וחבל שהם מנצלים את האפשרות להיכנס לכיס של אנשים. 12 שקל לשעה זה מאוד יקר". גם בתל־אביב גובים תשלום בכניסה לקניון עזריאלי החל מהשעה הראשונה.
"אין מקום להשוואה מול תל־אביב וערי מרכז, ויש גם קניונים שלא גובים בכלל. אבל במודיעין יש סיטואציה מאוד מיוחדת. אין לנו יותר מדי מקומות בילוי. בנוסף, זה לא רק קניון. יש שם בית רופאים, יש קופת חולים כללית, יש פיזיותרפיה, בתי מרקחת ומשרדי ממשלה. אנשים באים לכל מיני מטרות ויצטרכו לשלם 12 שקל לשעה החל מהשעה הרביעית. לי זה לא נשמע לא סביר".
הנהלת הקניון מסרה בתגובה: "מדיניות החנייה חינם למשך השעתיים הראשונות היא ללא שינוי ותישאר כך. ישנם אנשים רבים שאינם באי הקניון שחונים לאורך כל היום תוך שהם תופסים מקומות חנייה לבאי הקניון. הצעד הנ"ל אמור למנוע או להקטין תופעה זו".