תנועת 'מודיעין חופשית' בראשות חבר המועצה אבי אלבז לא ממתינה לתחבורה הציבורית שתתחיל לפעול בשבת: השבוע הודיע אלבז כי הם מתכננים לארגן אוטובוס שיסיע חיילים בחובה ותלמידי תיכון לחוף פלמחים ובחזרה באחת השבתות הקרובות.
מהשבוע בירושלים: תחבורה ציבורית בשבת הנוער דורש: "תנו לנו תחבורה ציבורית בשבת" כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של Mynet
"פנו אליי הורים לצעירים והורים לחיילים", הסביר אלבז את יוזמתו, "שבשבת אין להם מה לעשות ואין להם לאן ללכת, ושהם היו שמחים אם היתה תחבורה ציבורית לים. אז החלטנו לארגן אוטובוס אחד כפיילוט בעלות סמלית של 20 שקל לכל אחד".
האוטובוס הראשון יצא לדרך כנראה ב־23 באוגוסט בשעה 13:45 ויחזור ב־18:30. במודעות שיפרסמו בימים הקרובים במקומונים ובפייסבוק, הם מבקשים מהמעוניינים להצטרף להסעה לפנות אליהם במייל להירשם להסעה. ההרשמה תיסגר כשיהיו 50 פונים.
"ביקשתי שיירשמו כדי שנראה אם יש ביקוש", אומר אלבז. "אני מקווה שתהיה היענות טובה ונתקדם עם זה. בימים הקרובים נפרסם את היוזמה ונראה מה ההיענות. אם נראה שזה הולך נתחיל לארגן תחבורה ציבורית בשבתות ובשישי בלילה לכל מיני מקומות".
מי יממן? "כרגע אנחנו נממן באופן חלקי מכספי העמותה ונבקש חסויות מבעלי עסקים שפתוחים בשבת. נראה איך לקדם את זה בכל מיני דרכים. זה חשוב כדי שהעיר תהיה תוססת בשבת ושיהיה לה צביון של עיר חופשית ופלורליסטית. בשבת העיר נראית כמו עיר נטושה, ולכן חשוב לנו שאנשים יוכלו לצאת ולהסתובב. יש גם גימלאים שרוצים לבלות בשבת, אך אין להם איך לנסוע, ולכן זה חשוב. בעתיד זה יהיה לא רק לצעירים, אלא לכל מי שמעוניין לצאת מהעיר. אולי גם זה יהיה ברחבי העיר. כרגע אין תחבורה ציבורית בתוך העיר. העיריה לא מאשרת וגם המדינה לא מאשרת, אז אנחנו ננסה לעשות את זה באופן פרטי. ננסה להפעיל גם אוטובוסים וגם שאטלים. נפנה לתחנות מוניות ונציע להם עסקה. יש תוכניות, אבל לאט לאט".