מכה מכה: אורחים לא קרואים מבקרים בשבועות האחרונים בבית הספר הצומח החדש "אלונים" בשכונת מוריה דרום - עכברים.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"בשיעור פתאום רואים עכבר שיוצא מתחת לארון ומתחיל להתרוצץ בכיתה ואז כולם משתוללים", מספרת אחת המורות. "זה מפוצץ לי את השיעור. כולם קופצים על הכיסאות והשולחנות ויש כאלה שרודפים אחרי העכבר. יש תלמידים ומורים שמפחדים, נבהלים ונכנסים להיסטריה. היו לי מקרים שתלמידים לא רצו להיכנס לכיתה כי הם ידעו שיש בה עכבר. זה כבר הפך לבלתי נסבל. זה משבש לנו את הלימודים ומערך השיעור".
כמה זמן זה כבר ככה? "יותר מחודש, כל יום אנחנו רואים עכברים בבית הספר". מה קורה בהפסקות? "כל הילדים בחוץ, עד שהם רואים עכבר בחצר או במסדרון ורצים אחריו ומשתוללים. זה הפך לסוג של הווי בית ספרי לחלק מהילדים".
מה עושה בית הספר בעניין? "הניחו מלכודות ומדי פעם תופסים עכבר או שניים, אבל זה לא עוזר וכל הזמן באים עשרות עכברים חדשים. הוסבר לנו שמדובר בעכברי שדה שכנראה מגיעים מאתר הבנייה הסמוך לבית הספר. נאמר למורים שהוזמנה חברת הדברה, אבל בינתיים אנחנו רואים רק את אב הבית ממשיך לשים מלכודות ברחבי בית הספר".
לדברי יריב קהתי, יו"ר הנהגת ההורים, "יש עכברים בבית ספר, זו תופעה שמטפלים בה. העיריה מטפלת והיה כבר כמה פעמים מדביר בבית הספר. יש בעיה לטפל בצורה אפקטיבית בזמן שהילדים בבית הספר, ולכן בחנוכה תהיה פעולה אינטנסיבית של הדברה. באנו והפכנו את האדמה לכל עכברי השדה והם עדיין לא התרגלו שזה כבר לא הבית שלהם, אבל אנחנו ננצח בסופו של דבר".
הילדים מתלוננים בבית על העכברים? "ממה שהבנתי הבנות מפוחדות והבנים משועשעים. אבל מדובר בתופעה מדאיגה, העכברים יכולים לגרום למחלות והפעולות למיגור נעשות".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "בית הספר ומחלקת התברואה העירונית עושים מאמצים רבים כדי למנוע תופעה זו על ידי הנחת מלכודות וניקוי חדרי האשפה והאזור. בחופשת חנוכה ייערך מבצע הדברה יסודי נוסף בבית הספר. חשוב לזכור כי שכונת מוריה בחלקה עדיין נמצאת בבנייה, והשטח הסובב את השכונה הוא שטח בר גדול ולכן אין אפשרות לבצע הדברה על פני השטח כולו.
"הסיבה העיקרית לתופעת העכברים באתרי בנייה נובעת מקידוחים המרעידים את האדמה וגורמים לעכברים לצאת מהמחילות שלהם".