"המערכת פשוט מזלזלת בהורים": שלושה ימי גשר נחתו על ההורים בעקבות החלטת שר החינוך לקצר את החופש הגדול בשנת הלימודים הנוכחית. גזרת משרד החינוך הצליחה להרעיד מדינה שלמה במהלך הקיץ על דבר חמישה ימי חופש.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
בעוד צעקת בעלי הצימר וארגוני המורים הצליחה לגרום לשר החינוך לדחות את המהלך בשנה, ההורים מפנים כעת את זעמם לעבר העיריה. חוסר התיאום בין לוח החופשות החדש לבין לוח החופשות של הצהרונים ייאלץ את ההורים לאבד שוב ימי עבודה.
ילדים רבים ייבלו את הימים בין יום כיפור לבין חג הסוכות בבית, בעוד ההורים אמורים להמשיך להתייצב לעבודה כרגיל. אך בעוד ימי חופשה דומים במהלך השנה זוכים למענה במסגרות הצהרונים העירוניים, הופתעו ההורים לגלות כי בימי החופשה החדשים לא יפעלו הצהרונים ולא תתקיים מסגרת משום שלוח החופשות של הצהרונים במודיעין מכבים־רעות מותאם ללוח החופשות של משרד התמ"ת דווקא, ולא לזה של משרד החינוך. ומשום כך, רק ביומיים מתוך השלושה יפעלו הצהרונים.
"מדובר בחוצפה שאין כדוגמתה", אומר אחד ההורים, "הצהרונים נועדו להשלים את השעות שמשרד החינוך לא נותן, ולאפשר להורים להמשיך לעבוד. לא ברור מדוע הצהרונים העירוניים לא נותנים מענה מלא כמו שעושים בחנוכה ואסרו חג כל השנים".
כבר במהלך הקיץ פירסם משרד החינוך הודעה כי סוכם סופית בין משרד החינוך למשרד התמ"ת כי מעונות היום והצהרונים, שבאחריות משרד התמ"ת, יתאימו את לוח החופשות ללוח החופשות של מערכת החינוך אך מסתבר כי התאמה זו משמעותה - להוריד חמישה ימים ממערכת החינוך, ובמקומם, להוסיף שלושה ימים בלבד לצהרונים. נדמה כי מישהו לא היה בשיעורי חשבון בסיסיים ביותר, והתוצאה כמובן, היא פגיעה בהורים.
"המערכת פשוט מזלזלת בהורים ובימי עבודה", אומרת אחת האמהות, "שוב ושוב מציבים אותנו מול הפער הבלתי נסבל בין ימי החופשה של מערכת החינוך לבין זה של כל עובד בישראל".
ממשרד החינוך נמסר כי הפעלת הצהרונים היא באחריות הרשות המקומית, וכי לוח החופשות של המעונות והצהרונים של משרד התמ"ת מתואם עם לוח החופשות החדש של משרד החינוך.
מדוברות עיריית מודיעין, מכבים־רעות נמסר בתגובה: "מאז ומתמיד ימי הפעילות בצהרונים הותאמו ללוח החופשות שמשרד התמ"ת מוציא לגבי הצהרונים. בסוף אוגוסט השנה הוציא משרד התמ"ת לוח חופשות מורחב, בו נוספו שלושה ימים נוספים שבהם הצהרון יפעל במתכונת יום ארוך. כך שהשנה הצהרון ייתן מענה ל־16 ימים בשנה, שבהם יש חופש ממשרד החינוך. בימים אלו, הצהרון יפעל בין השעות 7:30-16:00".
עוד נמסר מהעיריה כי מאז ומתמיד הצהרון לא נתן כיסוי מלא לחופשות משרד החינוך. "הטענות בדבר יידוע מאוחר של מועדי החופשות כלל אינן נכונות, לוח החופשות פורסם באתר עמותת 'סחלבים', נשלח במייל לכלל ההורים ונתלה בלוח המודעות במסגרות עצמן".