חזקות בשטח: עשרות נשים יזרמו ביום ראשון הקרוב למודיעין כדי להתארח בכנס בנושא "קידום מנהיגות נשים". הכנס מאורגן בשיתוף עמותת כוח נשים (כ"ן), והוא מיועד לנשות העיר והסביבה. המטרה היא לסייע לנשים להגיע לעמדות מפתח, במיוחד בתחום הפוליטי והמוניציפאלי. בעולם מתוקן לא היה צורך בכנס שכזה, אך מכיוון שאין זה סוד שרק מעט מאוד נשים ממוקמות בעמדות גבוהות, גם בכנסת וגם במועצות העיר השונות, מסתבר שיש צורך בכנס.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
mynet קיבץ ארבע נשים מהאזור. כולן חזקות, קרייריסטיות, נחושות, שמגדלות ילדים, מנהלות בית ורצות קדימה. ואם זו לא העצמה נשית, אז מה כן?
שם: לבנה שיפמן גיל: 43 מגורים: מודיעין סטטוס: נשואה+3
לבנה שיפמן. "לא להתפשר על מקום עבודה"
קריירה: חברת מועצת העיר. מנהלת השקעות בחברת "פרופאונד בית השקעות". בעלת חברה פרטית לייעוץ פיננסי. חברת דירקטוריון בעמותת מופעים בהיכל התרבות. לו"ז צפוף: "מתעוררת כל בוקר ברבע לשבע, עובדת לפחות שבע שעות במשרד ואז עוד שעתיים במועצה.
חלוקת תפקידים: "80 אחוז בעלי, 20 אחוז אני. בעלי עובד בהייטק, אז הוא יותר גמיש בשעות. בהסעות לחוגים אנחנו מתחלקים חצי חצי, גם בנושא הארוחות, תלוי בתחום. מנות עיקריות זה הוא, תוספות זה אני. הוא גם אופה, אני ממש לא מסתדרת עם זה".
רגשות אשם: "לפני ארבע שנים עזבתי מקום עבודה תובעני למען המשפחה. עבדתי משמונה עד שמונה, לא ראיתי את הילדים. היום לשמחתי אני מצליחה למצוא את האיזון, תמיד יש רגשות אשמה, אבל פחות".
דמות מעוררת השראה: "הילרי קלינטון ושלי יחימוביץ'".
אם היית מתחילה מהתחלה... "הייתי בוחרת באותה דרך, אבל זו חוכמה בדיעבד. להגיע למקום שאת מתפרנסת מ-70 אחוז משרה בכבוד דורש זמן ומיומנות. הייתי צריכה לעבור את מה שעברתי כדי להגיע למקום הזה".
הטיפים שלי: "צריך לדעת לא להתפשר על מקום עבודה. לקח לי זמן ומצאתי מקום שמכבד משפחה. גם עסק פרטי נותן שליטה בזמן".
רואה קדימה: "ברמה המקצועית אני לא מחפשת את הטייטלים. אני רוצה להיות מסופקת ולתרום מכישוריי ומנסיוני. ברמה הציבורית אני מאמינה שיש לי עוד הרבה מה לתרום, ואני לא פוסלת את הזירה הארצית".
שם: דינה פלד
גיל: 47 מגורים: כוכב יאיר סטטוס: נשואה+3
דינה פלד. "אני משתדלת לאזן"
קריירה: מנכ"לית היכל התרבות במודיעין. חברה באיגוד מנהלי התרבות. לו"ז צפוף: קמה בשש וחמי ועובדת בין 14 ל-16 שעות, גם בסופי שבוע. זו עבודה שאם לא עושים אותה מהלב ומהנשמה לא מצליחים".
חלוקת תפקידים: "יש לי בן אחד במערכת החינוך, ואני מכינה לו סנדוויץ' בערב לפני. בעלי רואה חשבון וגם הוא עובד עד צאת הנשמה. כשהילדים היו קטנים הייתה לי מטפלת שהתגוררה אצלנו. הילד הקטן הולך לבד לחוגים והמטבח הוא לא החבר הכי טוב שלי. אני מבשלת בסופ"ש, לזמן קצר. קצת אופה. במהלך השבוע אנחנו אוכלים הרבה בחוץ או שהבן מכין לעצמו".
רגשות אשם: "אני כמוטו, מעולם לא נתתי לילדים ולמשפחה להכתיב את המקום שאני רוצה להתקדם אליו. אני משתדלת לאזן: אם יום אחד חזרתי מאוחר, יום למחרת אני מגיעה מוקדם יותר. אני מאמינה שזמן משפחה זה עניין של איכות ולא כמות- וזה עובד".
דמות מעוררת השראה: "גולדה מאיר. זו מנהיגה שלא הייתה כמותה מאז ועד היום".
אם היית מתחילה מהתחלה..."הייתי בוחרת את הדרך הזו, כי בניתי אותה במו ידי. אולי הייתי מעיזה יותר ועושה יותר, אבל רק יותר"
הטיפים שלי: "אני מאוד מאוד מתוכננת. אני יודעת איפה אני, איפה אהיה ומה אעשה. מתחילת השבוע אני יודעת מה יקרה כל יום. כך הכל זורם חלק"
רואה קדימה: "אני רוצה להקים עוד ארגונים במודיעין, או להתפתח לעיר אחרת, חוץ מזה החיים פתוחים והשמיים הם הגבול".
שם: הילה אורן
גיל: 46 מגורים: שוהם סטטוס: בן זוג+3
הילה אורן. "התפקיד שלי הוא לא בהכרח לנקות ולבשל"
קריירה: בכירה בעיריית תל אביב. מנהלת החברה העירונית "עיר עולם" לקידום תל אביב בזירה הבינלאומית. יו"ר בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים. חברת הנהלה בלהקת המחול "ורטיגו". לשעבר מנכ"לית אירועי המאה לת"א ומנהלת אגף התיירות של החברה להגנת הטבע. הקימה בשוהם את החברה העירונית "חמש" לתרבות וספורט.
לו"ז צפוף: "קמה בסביבות חמש בבוקר ועובדת מסביב לשעון כולל סופ"שים ונסיעות תכופות לחו"ל.
חלוקת תפקידים: "ברוב הבקרים אני עם המשפחה, אני מאמינה שהבוקר מאוד משמעותי לאיזון של הילד ושל ההורים, ואני לא מסכימה לוותר על הזמן הזה. המטפלת אחראית על הארוחות ועל החוגים".
רגשות אשמה: "בפעמים נדירות. תמיד חשתי סיפוק וגאווה שהעולם שלי כל כך מרגש מבחינה מקצועית. הבנות תמיד היו גאות במה שא