רעידת אדמה במודיעין: תושבי מודיעין התעוררו ביום שלישי השבוע למציאות חדשה. סוכנת סמויה של המשטרה שפעלה בחצי השנה האחרונה בעיר הביאה ללכידתם של למעלה מ-50 סוחרי סמים מהעיר ומהאזור, ביניהם קטינים ובני טובים.
18 מתוך העצורים הם תושבי מודיעין שפעלו בה ומכרו סמים לבגירים ולקטינים ברחבי העיר. בלדרים נוספים שנעצרו בפעילות באזור הגיעו מרמלה, לוד, ואף ממודיעין עלית. כולם נעצרו באשמת סחר בסמים.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"חייתי באשליה שזו עיר שקטה וטובה", אומרת תושבת העיר, אם לארבעה, שלא מצליחה להסתיר את ההלם מהגילוי המזעזע, "היקף כזה של סחר בסמים מעיר אותי ומדאיג אותי. ילדיי עדיין צעירים אבל הם מתקרבים לגיל שבו עליי לדאוג. העובדה שסוחרי הסמים מנסים בכוחות גדולים להחדיר סמים לכאן מפחידה נורא".
"כל הכבוד למשטרה על הפעילות והתפיסה של סוחרי הסמים", אומר אב לבני נוער בעיר שנחרד לשמוע על הפרשה הזו. "אבל זה עצוב מאוד וכואב לגלות תמונת מצב כזו. עשרות סוחרים שמסתובבים כאן צריכים לא רק להדליק נורת אזהרה, אלה זיקוקי די נור המבשרים על סכנה גדולה".
רק לאחר שמשוחחים עם הסוכנת הסמויה והמפעיל שלה, מבינים כמה רווחת הייתה התופעה בעיר: "לפני כשמונה חודשים גוייסתי כסוכנת חשאית מטעם משטרת ישראל", מספרת הסוכנת, 31, סטודנטית לתואר שני בקרימינולוגיה, "ועיקר הפעילות היתה במודיעין-מכבים-רעות. הרבה מהפעילות הייתה עם מה שמכנים 'בני טובים', כשמוקדי הפעילות היו גם בגירים וגם בני נוער. אחד הסוחרים איתו ביימתי עסקת סמים היה קטין שרק לאחרונה מלאו לו 18".
בין העצורים, כאמור, גם שמיניסטים שסחרו בסמים בקרב בני נוער. בעקבות פעילותה של הסוכנת נעצרו 18 סוחרים ממודיעין, 17 תושבי לוד ו-15 תושבי רמלה. באילו סמים מדובר? ש': "בעיקר חשיש ואקסטזי. אבל גם קוקאין, הרואין וקריסטל".
הופתעת לגלות תמונת מצב כזו במודיעין והסביבה? "היקף כזה רחב של התופעה במודיעין לא מתיישב עם הסטריאוטיפ של המקום. כן זה בהחלט מפתיע, גם אני הופתעתי, אבל כנראה שהיה צורך הכרחי לפעול שם ועובדה שזה קיים. התוצאות מדברות בעד עצמן".
מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "העירייה מברכת את משטרת ישראל על המבצע המוצלח שהביא ללכידתם של גורמים עברייניים בעיר ובאזור. בין משטרת מודיעין לעירייה מתקיים שיתוף פעולה פורה ורציף על מנת לתת מענה לכל פעילות חריגה בעיר וקשר זה יימשך גם בעתיד".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין".