שבת (בלי) מנוחה: דיירי הרחובות נחל צלמון, נחל חבר ומגדל הלבנון סובלים מרעש של בני נוער בליל שבת, מוונדליזם ואפילו מזריקת אבנים. הבעיה היא שאותם תושבים לא יכולים להתקשר למשטרה אחרי כניסת השבת מאחר והם דתיים. לכן הם החליטו לעשות מעשה: עצומה איתה ילכו לראש העירייה. אולי ככה זה יעזור.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"אין פה ילדים, אלה ברברים", אומר אריאל, חבר ועד באחד הבניינים. "משעה 21:00 עד השעות הקטנות של הלילה אין אפשרות לישון פה. עשינו גינה חדשה, כל הדיירים השקיעו כסף ועשו לנו שם קטסטורפה. הבנות נכנסות לנו לבניין, כי יש בו מראות, מדליקות את האור, מתאפרות, צועקות, ואנחנו דתיים. אין פה שום כבוד לכך. כל השכנים יורדים אליהם ומבקשים שקט. הבנתי שהיו אפילו מקרי אלימות, שבני נוער הרימו ידיים על השכנים שבסך הכול ביקשו קצת שקט. אנשים מחכים לשבת, אבל השבת פשוט לא שקטה".
זה קורה רק בשישי? "גם בחופשים ולפעמים זה קורה גם בימי חול ואז אנחנו מתקשרים למשטרה והם מפנים אותם. אבל בשבת, אנחנו לא יכולים להתקשר למשטרה אז נשאר המצב גרוע ואנחנו לא מצליחים לישון".
לדברי שכן נוסף, מדובר בבני נוער השייכים לתנועת בני עקיבא. "בני עקיבא עושים בשעה 22:00 פעילות לבני נוער. לאחר הפעילות הסניף נסגר ואז בני הנוער יוצאים החוצה. יושבים, מדברים, נכנסים לבניינים, מקימים רעש, מבצעים מעשי ונדליזם, זורקים אבנים על החלונות. הם מכניסים נערים ונערות לפחי מיחזור וזורקים להם את הכיפה ואז הם צריכים לחפש את הכיפה בתוך כל הבקבוקים. הם נשארים שם עד 3:00. איך אפשר לישון עם הרעש שהם עושים כשיש עשרות ילדים בחוץ?"
ניסיתם לדבר עם בני הנוער? "ירדנו אליהם כמה פעמים וביקשנו שקט אבל אחרי חמש דקות היה שוב רעש. עד היום לא טיפלו בזה מספיק".
מה אתם מתכוונים לעשות? "יש עצומה שעוברת בכל הבניינים. בכנוותנו להביא אותה לכל הגורמים: המשטרה, העירייה וראש העירייה. אנחנו דורשים טיפול מיידי בנושא". עיריית מודיעין בתגובה: "במוקד העירוני לא התקבלו עד כה פניות חריגות בנושא רעש במקום המדובר. עם זאת התושבים מוזמנים לפנות למוקד העירוני, על מנת שהעירייה תוכל לטפל בנושא".
את תגובת "בני עקיבא" לא ניתן היה להשיג.