העבריינים החדשים: עיריית מודיעין בחרה לאחל חג שמח לתושביה בדרך מקורית משהו: מאות מהם קיבלו לאחרונה מאות מכתבי התראה מאיימים על סכומים זעומים.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
במכתבים שנשלחו על ידי מחלקת הגבייה העירונית התבקשו הורים לילדים לשלם בהקדם תשלומים נלווים לשכר הלימוד, כגון ביטוח תאונות לתלמיד. הסכומים עומדים על כ-30 שקל לכל תלמיד, כך שמחיר הגבייה לכל בית אב תלוי במספר הילדים במערכת החינוך העירונית. במכתבים שנשלחו ניתנה אזהרה לנקיטה בהליכים משפטיים כנגד התושבים, נוכח מה שכינו אי תשלום מתמשך לעירייה.
משפחות רבות הביעו זעם לנוכח המכתבים, שכן לטענתן לא קיבלו כל בקשה מוקדמת לתשלום. "בערב הסדר אנחנו מקבלים התראה משפטית מבהילה, ועוד על 30 שקל", מספרת גל קורן. "לא קיבלנו שום בקשה מוקדמת, ושמעתי מאנשים נוספים שגם אצלם מכתב ההתראה היה המכתב הראשון. אנחנו משלמים את כל החשבונות והארנונה שלנו בזמן, ועל 30 שקל מתייחסים אלינו כמו לעבריינים. ועוד עשו את זה בדיוק בחג - זו ממש מתנה 'נפלאה' מהעירייה שלנו".
לדבריה, אכן לא שילמה את הסכום, אך מאמינה שהסיבה לכך טמונה בשיטת הגבייה. "זה סכום אפסי שנופל בין הכיסאות. הייתי בטוחה ששילמנו אותו מזמן דרך בית הספר. בכל מקרה, כמובן שנשלם אותו במהרה".
גם ע' קיבלה מכתב כזה ממחלקת הגבייה, אך לה, בניגוד לקורן, אין שום כוונה לשלם. לטענתה, כבר שילמה את הסכום לפני זמן רב. "קיבלתי בקשה לתשלום עבור שלושה ילדים, כ-30 שקל על כל ילד", היא מספרת. "שילמתי אותו מזמן, ויש לי גם קבלה. כנראה שמחלקת הגבייה העירונית לא מעודכנת. מעולם לא קיבלתי התראה כזו מאיימת, וזה מרגיז כי אפילו תזכורת מוקדמת לא נשלחה. בטח רק ההתעסקות עם המכתבים עלתה להם יותר מהחוב עצמו".
העירייה בתגובה: "מחלקת הגבייה שלחה במהלך חודש ינואר הודעה על אי תשלום חובות שונים לעירייה עבור ביטוחי תלמידים, כאשר מועד הפירעון היה לסוף חודש פברואר. במהלך אפריל נשלחה הודעה נוספת עבור תושבים שלא שילמו את חובם לאחר ההודעה בינואר. חשוב לזכור כי מדובר בתשלומים שלא שולמו במועדם ולכן יש צורך בהתראה נוספת לתשלום".