שוחים נגד הזרם: אביב שאיוב ואביב אקרמן (17) ממודיעין הם שחיינים מצטיינים שייצגו את ישראל בעוד חודש באליפות העולם בשחייה לבתי ספר שתיערך במלטה. אלא שהם גם תלמידים שצריכים להיבחן בבגרות בכלכלה. הבעיה: לרוע מזלם מועדי הבחינה והתחרות חופפים ודווקא לבחינה זו אין מועד ב'. מה עושים? תיכון מכבים־רעות, בו לומדים השניים, פנה למשרד החינוך בבקשה לאפשר להם להיבחן במועד מיוחד. לאכזבתם, הוא דחה את הבקשה.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"נאמר לנו שמשרד החינוך הסביר שאנחנו תלמידי כיתה י"א ולכן יכולים לעשות את הבגרות הזאת בשנה הבאה", אומר שאיוב. "זה עלבון שהמדינה לא באה לקראתי בלימודים, אותם אני שם בראש סדר העדיפויות, כי אני מייצג אותה, תורם לה ומביא לה כבוד בעולם".
"מה בסך הכל ביקשנו", מוסיף אקרמן. "לעשות מועד מיוחד בשבילנו. אנחנו יוצאים בשם המדינה ואנחנו שליחים של משרדי החינוך והספורט. אני מקווה שימצאו פתרון כדי שלא יגרם לנו עוול".
למה לא לעשות את הבגרות בשנה הבא? "יש לנו עוד הרבה בחינות בשנה הבאה ואני לא רוצה שזה יפריע לרצף התקין. הבגרות בכלכלה עלולה ליפול בין הבחינות האחרות. אני חושב שמן הראוי שספורטאים שמייצגים את המדינה לא ייפגעו בלימודים, לכן אני מבקש ממשרד החינוך שיתגמש ויבוא לקראתנו".
העירייה בתגובה: "מועדי בחינות הבגרות נקבעים על ידי משרד החינוך. פנינו אליו למשרד בבקשה למצוא פתרון שיאפשר לספורטאים המצטיינים לייצג את העיר והמדינה באליפות, וזאת מבלי לפגוע באפשרות שלהם להיבחן. בשלב זה בית הספר עדיין ממתין לקבלת תשובה".
משרד החינוך מסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה".